Schulden door partner
woensdag 7 juni 2017 om 17:03
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren want ik ben ten einde raad. Mijn partner is erg depressief en in de war. Hij woont al enkele maanden apart van mij en kids omdat hij onvoorspelbaar en onveilig was in gedrag voor de kids.
Bij vertrek hadden we een plan gemaakt hoe we de financiën zouden verdelen in de maanden dat hij elders woont. Hij houdt zich daar echter niet aan en doet erg onverantwoordelijk. We hebben een en/of rekening waar de vaste lasten afgaan maar hij haalt daar non stop geld vanaf, en grote bedragen.
We kunnen rood staan, en dat staan we nu ook. Ik kan de vaste lasten niet meer betalen en geen boodschappen doen voor de kids. Hij heeft de creditcard in bezit en daar haalt hij ook geld af. Ik zie hem schulden opbouwen en wij komen enorm in de problemen maar hij wil niet luisteren.
De bank zegt dat ik alleen niks kan beslissen, de advocaat waar ik informatie bij heb ingewonnen zegt dat snel de scheiding aanvragen de enige optie is maat dat gaat niet omdat hij niet elders ingeschreven staat.
Ik ben wanhopig. Hoe kan het dat ik lijdzaam moet toezien hoe een persoon die zo in de war is zijn gezin mee de diepte intrekt? Iemand tips?
Bij vertrek hadden we een plan gemaakt hoe we de financiën zouden verdelen in de maanden dat hij elders woont. Hij houdt zich daar echter niet aan en doet erg onverantwoordelijk. We hebben een en/of rekening waar de vaste lasten afgaan maar hij haalt daar non stop geld vanaf, en grote bedragen.
We kunnen rood staan, en dat staan we nu ook. Ik kan de vaste lasten niet meer betalen en geen boodschappen doen voor de kids. Hij heeft de creditcard in bezit en daar haalt hij ook geld af. Ik zie hem schulden opbouwen en wij komen enorm in de problemen maar hij wil niet luisteren.
De bank zegt dat ik alleen niks kan beslissen, de advocaat waar ik informatie bij heb ingewonnen zegt dat snel de scheiding aanvragen de enige optie is maat dat gaat niet omdat hij niet elders ingeschreven staat.
Ik ben wanhopig. Hoe kan het dat ik lijdzaam moet toezien hoe een persoon die zo in de war is zijn gezin mee de diepte intrekt? Iemand tips?
woensdag 7 juni 2017 om 17:11
Geen geld meer naar de gezamelijke rekeningen storten. En een scheiding kan ook terwijl je nog op hetzelde adres staat ingeschreven hoor. Staat de creditcard op jullie beider namen? Dan overleggen met de CC maatschappij en de situatie uitleggen. Wellicht zijn zij wel bereid deze stop te zetten? Anders laat je hem blokkeren? Dat hoef je volgens mij niet met zijn 2en te doen.
Sterkte!
Sterkte!
woensdag 7 juni 2017 om 17:21
Op welke naam staat de creditcard? Is deze van de bank? Als je deze niet kunt annuleren ken je tegen de bank zeggen dat de CC niet volgens de voorwaarden wordt gebruikt. De bank dient dan de cc te blokkeren.
Open een eigen rekening en zorg dat daar voldoende geld op staat voor de vaste lasten. En regel de scheiding tuurlijk kan dat als jullie nog op hetzelfde adres staan ingeschreven.
Open een eigen rekening en zorg dat daar voldoende geld op staat voor de vaste lasten. En regel de scheiding tuurlijk kan dat als jullie nog op hetzelfde adres staan ingeschreven.
woensdag 7 juni 2017 om 17:29
Hoe staat het ervoor met de behandeling? Je partner is depressief en in de war en brengt jullie in de schulden. Zijn er afspraken over zijn geestelijke gezondheid en welzijn? Gaat hij naar werk? Waar verblijft hij nu? Welke mensen zijn hier nog meer bij betrokken; vrienden, familie, professionals? Ik zou zo veel mogelijk proberen om alles van jou naam af te halen en via je persoonlijke rekening te werken. En die credit card cancelen. Je zult het met hem moeten bespreken, net als wanneer jullie afspraken maakten. Alleen nu spreek je af dat zo lang hij zich niet aan de afspraken kan houden de gezamenlijke rekeningen worden opgezegd.
anoniem_342341 wijzigde dit bericht op 07-06-2017 17:30
6.78% gewijzigd
woensdag 7 juni 2017 om 17:29
Lijkt me voor de hand liggen, je hoeft niet lijdzaam toe te kijken hoor, dat denk je maar.
Wat iedereen al zegt, geen geld maar op de gezamenlijk rekening en de cc maatschappij bellen. Kan je bij die rekening? Dan kan je het limiet bijstellen tot het minimale en rood staan opzeggen.
En uiteraard direct de scheiding inzetten.
Wat iedereen al zegt, geen geld maar op de gezamenlijk rekening en de cc maatschappij bellen. Kan je bij die rekening? Dan kan je het limiet bijstellen tot het minimale en rood staan opzeggen.
En uiteraard direct de scheiding inzetten.
woensdag 7 juni 2017 om 17:37
Aantal zaken verhelderen;
De creditcard staat op zijn naam maar gekoppeld aan de gezamenlijke rekening de bank wil niet opzeggen.
Rood staan wil de bank niet wijzigen als we niet beiden akkoord gaan.
Eigen rekening heb ik geopend, ik laat daar nu mijn salaris op storten maar dit is bij lange na niet genoeg om de vaste lasten te dekken.
Mijn partner weigert alle hulpverlening. Met hem in gesprek gaan is bijna niet te doen, hij is erg afgesloten en buiten dat heeft hij een erg kort lontje. Hij heeft geen sociaal netwerk. Hij heeft in een jaar tijd iedereen om zich heen weg geduwd.
De creditcard staat op zijn naam maar gekoppeld aan de gezamenlijke rekening de bank wil niet opzeggen.
Rood staan wil de bank niet wijzigen als we niet beiden akkoord gaan.
Eigen rekening heb ik geopend, ik laat daar nu mijn salaris op storten maar dit is bij lange na niet genoeg om de vaste lasten te dekken.
Mijn partner weigert alle hulpverlening. Met hem in gesprek gaan is bijna niet te doen, hij is erg afgesloten en buiten dat heeft hij een erg kort lontje. Hij heeft geen sociaal netwerk. Hij heeft in een jaar tijd iedereen om zich heen weg geduwd.
woensdag 7 juni 2017 om 17:44
Je kunt de passen als gestolen opgeven gaat het snelst. Dan krijg je nieuwe passen op je huisadres waar je man dus niet meer woont. In de tussentijd de mogelijkheid tot rood staan opheffen. Dat werkt niet voor eeuwig, wat jij kan aanpassen kan hij later weer terugdraaien en uiteindelijk kan hij een pasje laten sturen naar zijn nieuwe adres maar het geeft je wel een paar weken de tijd om definitieve maatregelen te nemen. Ik zou absoluut een rekening op je eigen naam openen en daar je salaris op laten storten. Ook kun je dan direct geld overboeken van de gezamenlijke rekening naar je eigen rekening zodra daar geld op wordt gestort, zolang hij nog geen nieuwe pas heeft heb je vrij spel. Lullig misschien, maar je moet wel je rekeningen betalen.
Creativity is intelligence having fun
woensdag 7 juni 2017 om 17:45
Scheiden. Zo spoedig mogelijk. Zorg dat het echtscheidingsverzoek zo spoedig mogelijk bij de rechtbank ligt.
http://www.scheidingsinformatie.nl/sche ... -goederen-
Op het moment dat het echtscheidingsverzoek bij de rechtbank binnenkomt, houdt de gemeenschap van goederen op.
http://www.scheidingsinformatie.nl/sche ... -goederen-
Op het moment dat het echtscheidingsverzoek bij de rechtbank binnenkomt, houdt de gemeenschap van goederen op.
woensdag 7 juni 2017 om 18:01
En als je zelf het geld direct van de rekening haalt als het binnenkomt en daarmee de vaste lasten betaalt? Dat kan je bij een eventuele scheiding dan aantonen en bij de overschrijving van je gezamenlijke rekening naar je eigen rekening "huur maand juni" enz. Dat heft het probleem niet op maar kan je in ieder geval boodschappen doen en de lasten betalen.
woensdag 7 juni 2017 om 18:30
woensdag 7 juni 2017 om 18:39
Pfff. Ik zou beginnen met de afdeling overlast en bemoeizorg van de ggz. Want het klinkt alsof je partner psychisch de weg helemaal kwiijt is. Neem contact op met zijn familie, kun je ook doen en het aan hen vragen. Ik snap dat iedereen over scheiden begint maar ik vrees dat als hij nog meer achteruit gaat, dat hij iets geweldadigs kan doen. En ik denk dat de ggz je kan helpen, iig om ervoor te zorgen dat zij de situatie beoordelen en de crisisdienst in kunnen schakelen wanneer nodig. Ga hulptroepen aanzwengelen, en snel. Ga naar je huisarts en leg de situatie uit, vraag desnoods om medicatie als je niet kunt slapen. Ga de strijd aan, je man kan het niet meer, dus moet jij nu handelen. Heel veel sterkte.
Member?
woensdag 7 juni 2017 om 18:46
De passen als gestolen melden bij de bank. Gewoon bij het algemene nummer (noodnummer, zie bankpas). Zodra er geld op de rekening binnen is het overboeken naar jouw eigen rekening.
Ga praten met zijn familie. Heeft hij zijn ouders nog of heeft hij broers of zussen? Een goede vriend?
Verder direkt de scheiding regelen.
Hebben jullie een brievenbus aan de weg of in de voordeur? Verander de cilinder van het slot als de brievenbus in of naast de voordeur zit. Dan kan hij de nwe pas niet in handen krijgen.
Sterkte. Een hele nare situatie.
Ga praten met zijn familie. Heeft hij zijn ouders nog of heeft hij broers of zussen? Een goede vriend?
Verder direkt de scheiding regelen.
Hebben jullie een brievenbus aan de weg of in de voordeur? Verander de cilinder van het slot als de brievenbus in of naast de voordeur zit. Dan kan hij de nwe pas niet in handen krijgen.
Sterkte. Een hele nare situatie.
woensdag 7 juni 2017 om 18:48