Simpel beleggen
maandag 6 oktober 2025 om 13:09
Hoi,
Ik heb totaal geen verstand van beleggen,
ik zou het wel willen maar dan wel gewoon iedere maand een klein bedrag (helaas niet zo vermogend om veel te doen) automatisch naar een beleggings rekening en niet zelf hoeven te kopen of verkopen.
is dat er ook voor lage bedragen (voor nu 50/75 euro per maand)
waar hebben jullie goede ervaringen mee ?
Ik heb totaal geen verstand van beleggen,
ik zou het wel willen maar dan wel gewoon iedere maand een klein bedrag (helaas niet zo vermogend om veel te doen) automatisch naar een beleggings rekening en niet zelf hoeven te kopen of verkopen.
is dat er ook voor lage bedragen (voor nu 50/75 euro per maand)
waar hebben jullie goede ervaringen mee ?
maandag 6 oktober 2025 om 18:53
Bevraag je heel goed naar de kosten.Zonnetje80 schreef: ↑06-10-2025 14:31eventueel tussentijds opnamen gaat ook makkelijk ?
dat is niet mijn doel maar je weet nooit
Zijn er jaarlijkse kosten, instapkosten, uitstapkosten?
Probeer die kosten laag te houden.
maandag 6 oktober 2025 om 20:04
ik heb een beleggingsrekening geopend en zelf aandelen gekocht.Sterrenstof74 schreef: ↑06-10-2025 18:31Hoe werkt dit? Beleggen zij dan voor je en hoef je er zelf niet meer naar te kijken? En kun je zelf aangeven waar je je geld wel of niet in belegd wil zien?
maandag 6 oktober 2025 om 22:31
Natuurlijk moet je niet piepen, je weet dat je risico loopt. Het bedrijf waar ik het meeste in had gestoken was een paar jaar lang heel volatiel, de koers schommelde enorm. Zodra hij weer laag stond, kocht ik aandelen bij en vaak schoot de koers dan weer omhoog. Toen had ik moeten verkopen natuurlijk, maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont. Helaas is het bedrijf uiteindelijk dus failliet gegaan en ben ik mijn geld kwijt, so be it, je hoort mij niet piepen hoor.