Geld & Recht alle pijlers

Single, en blut!

21-10-2013 18:35 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello!

Ik ben een meid van 22, die al een ruime tijd alleen woont. Ik knoopte elke keer net de touwtjes aan elkaar, maar ik begin me nu steeds meer zorgen te maken.

Ik heb wat openstaande rekeningen ( belastingdienst, zorgverzekering) die ik moet inhalen. Opzich prima te doen, En over twee maanden is de situatie waarschijnlijk helemaal weg vanwege bonus, teruggaaf verzekering, en 100 euro kado van me moeder. Dus dan is zo goed als bijna alles weer weggewerkt.

Waarom ik me nu dan zo zorgen maak? Omdat ik over de 1.000 in het rood ging, heeft de rabobank voor de tweede keer mijn laatste betaalde rekeningen teruggeboekt. Nu kreeg ik een brief van de gemeente dat ik het resterende bedrag in 1 x moet betalen ( 160 euro), ik ga over twee weken op vakantie die eerst nog betaald moet worden( ook echt stom terwijl we al maanden geleden geboekt hebben, vakantie kost gelukkig maar 200 euro). Maar dat gaat dus niet lukken in 1 x

Morgen moet ik dan maar gaan bellen en de situatie uitleggen, en vragen of ik toch nog de automatische incasso kan doen, en eventueel 2 termijnen. Ik vind het alleen zo eng om te bellen, ik zie er echt al tegen op!

Ik heb ook een bijbaantje, waar ik heel veel kan werken naast mijn huidige werk, dus dat ga ik komende twee maanden ook zeker doen om het saldo weer op te krikken en ik weer rustig kan slapen.

Ik weet wel dat het over twee maanden redelijk goed komt,en ik bezuinig op boodschappen en vooral op uitjes, maar als single ga ik toch wel graag op pad, gelukkig kan ik dit heel goed beperken tot 1 avondje stappen en dan de bob zijn

Ik weet niet wat ik met dit topic wil bereiken, ik denk dat ik gewoon wilde schrijven, het aan iemand vertellen. Of misschien een soort van mezelf toe spreken van "het komt wel goed", en dan lekker in het anoniem.
En hoe vaak ga je een avondje stappen? Elke week?

Single of niet, je hebt er gewoon het geld niet voor. Je kunt zolang ook bij vriendinnen thuis afspreken of dat vriendinnen bij jou komen.

Die vakantie zou ik al helemaal skippen. Je kunt het ook thuis gezellig maken met vriendinnen.

Eerst schulden wegwerken, dan pas leuke dure dingen doen.
Ik weet dat dit lang niet voor iedereen vanzelfsprekend is en dat je absoluut je eigen boontjes moet kunnen doppen op je 22e maar kan je je ouders niet om hulp vragen?

Misschien dat zij je schulden voor kunnen en willen schieten zodat jij het aan hem afbetaald.

Of je cadeau van je moeder wat eerder krijgt?

Ik weet zeker dat mijn ouders het prettiger zouden vinden als ik bij heb schulden heb dan bij de gemeente/zorgverzekering.
Pas je rekening zo aan dat je niet meer in het rood kan staan.

Werk je schulden weg door heel veel uren te maken met je bijbaan.

Zoek een budgetcoach die je helpt met inzicht in je uitgaven.

En een single zonder schuldenis veel aantrekkelijker als een single die dom met geld om gaat, schulden heeft en nog meer schulden maakt.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
quote:sabbaticalmeds schreef op 21 oktober 2013 @ 18:40:

met die 200 euro reissom ben je er nog niet, je zal ook op vakantie dingen gaan ondernemen en consumeren neem ik aan.Ik ga vaak eens per jaar op vakantie, maar je mag daarvoor wel een paar honderd extra rekenen. Ik ben ongeveer 150 à 200 euro in de vakantie kwijt voor dit soort dingen. Dat calculeer ik er gewoon bij in.
World of Warcraft: Legion
quote:Moondancer schreef op 21 oktober 2013 @ 18:48:

Vakantie kun je niet altijd zomaar annuleren. Heb je een annuleringsverzekering afgesloten?Ik denk zelfs dat je met een annuleringsverzekering een goede reden moet hebben om niet te gaan. Als zij denken dat schulden of financiële krapte geen goede redenen zijn, ben je het geld wel kwijt.
World of Warcraft: Legion
Dat anuleren lijkt me onzin. Ze hebben vast samen (een huisje?) geboekt. Dan kun je niet in je eentje annuleren.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven