Geld & Recht alle pijlers

Sleutel kwijt

16-11-2019 23:00 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben enkele dagen geleden mijn sleutel van mijn appartement verloren. Deze sleutel gaf mij niet alleen toegang tot mijn appartement maar ook tot de gemeenschappelijke ruimtes en de hoofdingang.
Ik heb nog 2 sleutels dus dat is geen probleem. Maar denk dat mijn medebewoners er niet blij van worden als ze horen dat ik een sleutel heb verloren. Je weet nooit of iemand, als ze al weten waar de sleutel op thuis hoort, er misbruik van maakt.
Nu ben ik bang dat dat ze mij kunnen verplichten de sloten te vervangen van de gemeenschappelijke ruimtes.
En omdat de sleutel ook op de voordeuren van de appartement passen ook die sloten omdat iedereen liever één sleutel heeft dan meerdere.
Kan hierover niets terug vinden in het huishoudelijk reglement van de VVE.
Alle reacties Link kopieren
Hing je naam eraan dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En omdat de sleutel ook op de voordeuren van de appartement passen ook die sloten omdat iedereen liever één sleutel heeft dan meerdere.

Huh?
Alle reacties Link kopieren
Hing je adres aan die sleutel? Nee? Niks aan de hand. Zou wel voorlopig de dievenklauw op de voordeur doen.
ik geef mn bek ook maar een douw
Alle reacties Link kopieren
Huh, kun jij nou met die sleutel ook naar binnen bij de andere appartementen?
Alle reacties Link kopieren
-Simone- schreef:
16-11-2019 23:08
Huh, kun jij nou met die sleutel ook naar binnen bij de andere appartementen?
Nee dat is niet zo.
Wij hebben een sleutel voor al onze deuren( voordeur, schuifpui, schuur en buitendeur van het appartement ) maar kunnen echt niet bij de buren naar binnen.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
16-11-2019 23:12
Nee dat is niet zo.
Wij hebben een sleutel voor al onze deuren( voordeur, schuifpui, schuur en buitendeur van het appartement ) maar kunnen echt niet bij de buren naar binnen.
Ik dacht het vanwege die rare zin die Lucifer ook quootte. En er is maar 1 sleutel voor voordeur, gemeenschappelijke ruimtes en de deur naar eigen appartement. Dus ik snap 'm niet.
Alle reacties Link kopieren
Zo lang je naam en/of adres er niet op staat, zou ik me geen zorgen maken. Je kunt ook alleen je eigen sloten vervangen als dat je een veiliger gevoel geeft.
dolfje schreef:
16-11-2019 23:12
Nee dat is niet zo.
Wij hebben een sleutel voor al onze deuren( voordeur, schuifpui, schuur en buitendeur van het appartement ) maar kunnen echt niet bij de buren naar binnen.
Inderdaad. Dat je 1 sleutel hebt voor alle deuren (dus ook de gemeenschappelijke) betekent niet dag je ook de voordeuren van je buren kunt openmaken.
Snowpink schreef:
16-11-2019 23:15
Inderdaad. Dat je 1 sleutel hebt voor alle deuren (dus ook de gemeenschappelijke) betekent niet dag je ook de voordeuren van je buren kunt openmaken.

Maar dat is niet wat TO tikte, vandaar mijn huh?

Vind echt heel onduidelijk. Net als jouw tekst.
Wat is het nou?
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-11-2019 23:02
En omdat de sleutel ook op de voordeuren van de appartement passen ook die sloten omdat iedereen liever één sleutel heeft dan meerdere.

Huh?
Ik denk dat ze bedoelt dat ze bang is dat ze:
1. de sloten van de gemeenschappelijke ruimte moet laten vervangen en
2. omdat iedereen waarschijnlijk maar 1 sleutel voor alles wil (ipv een aparte nieuwe sleutel voor de gemeenschappelijke ruimten), ze dus ook de sloten van de appartementen moet laten vervangen
Zarah schreef:
16-11-2019 23:24
Ik denk dat ze bedoelt dat ze bang is dat ze:
1. de sloten van de gemeenschappelijke ruimte moet laten vervangen en
2. omdat iedereen waarschijnlijk maar 1 sleutel voor alles wil (ipv een aparte nieuwe sleutel voor de gemeenschappelijke ruimten), ze dus ook de sloten van de appartementen moet laten vervangen

Dus 1 dezelfde sleutel past op alle deuren van gemeenschappelijke ruimtes en op alle appartementen? En dat wil ze dan niet melden?

Want anders zijn er minstens 2 sleutels.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-11-2019 23:27
Dus 1 dezelfde sleutel past op alle deuren van gemeenschappelijke ruimtes en op alle appartementen? En dat wil ze dan niet melden?

Want anders zijn er minstens 2 sleutels.
Nee.

Iedereen heeft nu 1 sleutel. Die past op de gezamenlijke ruimtes en het eigen appartement.
TO is die van haar kwijt. En is nu bang dat de buren willen dat de sloten van de gezamenlijke ruimtes vervangen worden op haar kosten (want daar kan de vinder van de sleutel naar binnen). En omdat ze dan dus 2 sleutels hebben ipv 1, is TO bang dat ze ook opdraait voor nieuwe sloten voor de appartementen (want dan kan dat zo ingericht worden dat iedereen weer overal naar binnen kan met 1 sleutel).
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het ook niet. 1 sleutel voor én jouw appartement A én de gemeenschappelijke ruimte. De buurman heeft ook 1 sleutel die zowel op zijn appartement B past én óók op de gemeenschappelijke ruimte maar niet op het appartement van TO??
Dat kan toch niet. De sleutel van gemeenschappelijk past dus wel op A en niet op B maar A en B passen niet op elkaar. Dan is het slot van de gemeenschappelijke ruimte een nepslot? Waar je gewoon met een willekeurige sleutel in kan? Anders kan het niet. Maar dan heeft vervangen geen zin. Iedereen, ook ik met mijn sleutel, kan daar gewoon in dus.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-11-2019 23:21
Maar dat is niet wat TO tikte, vandaar mijn huh?

Vind echt heel onduidelijk. Net als jouw tekst.
Wat is het nou?
Ken je dat concept niet?

Volgens mij noemen ze het een sleutelplan. Alle sleutels (van alle bewoners) passen op de gezamenlijke ruimtes, maar maar op 1 (appartement (het eigen). Woningbouwverenigingen of VVE's passen dit vaak toe (kan bijvoorbeeld ook voor een gezamenlijke brandgang of achterom).
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
16-11-2019 23:33
Ik snap het ook niet. 1 sleutel voor én jouw appartement A én de gemeenschappelijke ruimte. De buurman heeft ook 1 sleutel die zowel op zijn appartement B past én óók op de gemeenschappelijke ruimte maar niet op het appartement van TO??
Dat kan toch niet. De sleutel van gemeenschappelijk past dus wel op A en niet op B maar A en B passen niet op elkaar. Dan is het slot van de gemeenschappelijke ruimte een nepslot? Waar je gewoon met een willekeurige sleutel in kan? Anders kan het niet. Maar dan heeft vervangen geen zin. Iedereen, ook ik met mijn sleutel, kan daar gewoon in dus.
Kan je niet snappen. Maar het bestaat. Handig he?

https://www.gyzs.nl/blog/hoe-stel-ik-ee ... lan-samen/
zarah wijzigde dit bericht op 16-11-2019 23:37
4.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
16-11-2019 23:35
Ken je dat concept niet?

Volgens mij noemen ze het een sleutelplan. Alle sleutels (van alle bewoners) passen op de gezamenlijke ruimtes, maar maar op 1 (appartement (het eigen). Woningbouwverenigingen of VVE's passen dit vaak toe (kan bijvoorbeeld ook voor een gezamenlijke brandgang of achterom).
Dit. Zo is het hier ook. En ik krijg echt niet met een willekeurige sleutel de algemene voordeur open hoor.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zouden ze horen dat jij die sleutel kwijt bent. Als je naam er niet aanhangt zijn er maar weinig mensen die in een stad alle deuren gaan proberen als ze hem vinden. Of je moet hem in het slot hebben laten zitten. Maar ik zou echt de buren niet vertellen dat ik hem kwijt ben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
16-11-2019 23:35
Ken je dat concept niet?

Volgens mij noemen ze het een sleutelplan. Alle sleutels (van alle bewoners) passen op de gezamenlijke ruimtes, maar maar op 1 (appartement (het eigen). Woningbouwverenigingen of VVE's passen dit vaak toe (kan bijvoorbeeld ook voor een gezamenlijke brandgang of achterom).
Aha! Daar had ik nog nooit van gehoord, dat is handig. Dan snap ik nu hoe 't zit :proud:
Ik hoor naast me dat het kan en steeds vaker voorkomt idd. :-D

Zijn hele dure slotenplannen.
Alle reacties Link kopieren
Lucifer2018 schreef:
16-11-2019 23:39
Ik hoor naast me dat het kan en steeds vaker voorkomt idd. :-D

Zijn hele dure slotenplannen.
Yep. En je kan ook niet zomaar zelf even een sleutel bij laten maken. Dat moet via de beheerder van het sleutelplan. Dure sloten en sleutels inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Zarah schreef:
16-11-2019 23:36
Kan je niet snappen. Maar het bestaat. Handig he?

https://www.gyzs.nl/blog/hoe-stel-ik-ee ... lan-samen/
Ok.
Ze maken dus cilinders "op maat" Ik kan me niet voorstellen dat er dan niet een bij zit die op een andere deur wel past. Of het moet een digitale sleutel zijn maar zo lees ik het niet.
Zolang je niet gaat verhuizen is er niets aan de hand. Maar zodra dat wel het geval is, moet je het aantal sleutels inleveren die je gekregen hebt. Bij een sleutelplan is precies geregistreerd welke sleutel aan wie is afgegeven. Je hebt dan dus kans dat je alle sloten mag vergoeden.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
16-11-2019 23:44
Ok.
Ze maken dus cilinders "op maat" Ik kan me niet voorstellen dat er dan niet een bij zit die op een andere deur wel past. Of het moet een digitale sleutel zijn maar zo lees ik het niet.
Zoals ik al zei. Het bestaat. Ook als jij het niet snapt. En het zijn gewoon sleutels. Ze zien er vaak wel iets anders uit dan een gewone sleutel.
Alle reacties Link kopieren
marsmellowwww schreef:
16-11-2019 23:46
Zolang je niet gaat verhuizen is er niets aan de hand. Maar zodra dat wel het geval is, moet je het aantal sleutels inleveren die je gekregen hebt. Bij een sleutelplan is precies geregistreerd welke sleutel aan wie is afgegeven. Je hebt dan dus kans dat je alle sloten mag vergoeden.
Welnee. Als dat niet in de huisregels is vastgelegd dat bij verlies alle sloten vervangen moeten worden (en ik kan me niet voorstellen dat dat zo is, dat is echt onbetaalbaar), dan moet ze hoogstens betalen voor die ene verloren sleutel.

Zou wat worden als overal waar dit soort systemen zijn (en dat zijn echt heel veel plekken....) bij elke verloren sleutel alles vervangen moet worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven