spaarloon stopt.. Rekening automatisch stopgezet?
vrijdag 25 november 2011 om 10:00
vrijdag 25 november 2011 om 10:05
Nee dat gaat niet automatisch. Je kunt er namelijk ook voor kiezen om het spaarloon te laten staan, als je dat doet wordt er nog geen VRH over geheven (belasting in box 3), tot het moment dat je het er wel af haalt, of dat het normaalgesproken vrijgegeven zou worden
Als het goed is zou je bank je een brief moeten sturen om je de keuze te geven het geld op te nemen, of te laten staan.
Als het goed is zou je bank je een brief moeten sturen om je de keuze te geven het geld op te nemen, of te laten staan.
vrijdag 25 november 2011 om 10:07
tijdje geleden kwam deel spaarloon ook vrij. Je kon toen aangeven of je het geld wilde laten staan (wel vrij opneembaar), weer vast wilde zetten of wilde opnemen. Bij de ene bank kreeg ik geloof ik een forulier, bij de andere bank moest je zelf actie ondernemen als je wilde opnemen of weer vastzetten.
Als je vrijgekomen saldo wilt opnemen, kan dat altijd d.m.v. een aanvraagformulier (afhankelijk van de bank). Opheffen rekening kan ook d.m.v. dat formulier. Geen idee dus of dat automatisch gebeurt.
Als je vrijgekomen saldo wilt opnemen, kan dat altijd d.m.v. een aanvraagformulier (afhankelijk van de bank). Opheffen rekening kan ook d.m.v. dat formulier. Geen idee dus of dat automatisch gebeurt.
vrijdag 25 november 2011 om 10:36
Bij welke bank heb je een spaarloonrekening? Kun je op hun site niks terug vinden?
Ik zit zelf bij Centraal Beheer, ben inmiddels per brief door hen geïnformeerd dat ik een formulier moet invullen als ik het op wil nemen. Doe ik dat voor 15 december, dan beloven ze dat dit de eerste week van januari op mijn rekening staat.
Wanneer ik niks doe, blijft het gewoon staan, krijg ik er nog steeds spaarrente over en kan ik het op een later moment alsnog opnemen.
Ik zit zelf bij Centraal Beheer, ben inmiddels per brief door hen geïnformeerd dat ik een formulier moet invullen als ik het op wil nemen. Doe ik dat voor 15 december, dan beloven ze dat dit de eerste week van januari op mijn rekening staat.
Wanneer ik niks doe, blijft het gewoon staan, krijg ik er nog steeds spaarrente over en kan ik het op een later moment alsnog opnemen.
vrijdag 25 november 2011 om 11:46
Ik heb het bij centraal beheer staan en ik heb vorige week een brief gekregen met de opties. Als ik niet aangeef blijf het op de rekening staan en is het inderdaad fiscaal aantrekkelijker omdat het niet bij je vermogen wordt opgeteld. wel blijft het vrij opneembaar.
Aangezien ik toch niet boven die grens uitkom met mijn spaargeld en mijn eigen spaarrekening maar 0.1% onder de rente zit als die centraal beheer mij bied heb ik besloten het op te nemen. Hier is het als je het voor een bepaalde datum invult het de eerste week van januari op je eigen rekening staat.
Aangezien ik toch niet boven die grens uitkom met mijn spaargeld en mijn eigen spaarrekening maar 0.1% onder de rente zit als die centraal beheer mij bied heb ik besloten het op te nemen. Hier is het als je het voor een bepaalde datum invult het de eerste week van januari op je eigen rekening staat.
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
vrijdag 25 november 2011 om 12:59
@ poldervrouw
Volgende staat op de site van Nationale Nederlanden:
"Heeft u een spaarloonrekening bij Nationale-Nederlanden? Dan ontvangt u in december van ons een brief met uitleg over het verdwijnen van de Spaarloonregeling."
http://www.nn.nl/Particul ... -de-spaarloonregeling.htm
Volgende staat op de site van Nationale Nederlanden:
"Heeft u een spaarloonrekening bij Nationale-Nederlanden? Dan ontvangt u in december van ons een brief met uitleg over het verdwijnen van de Spaarloonregeling."
http://www.nn.nl/Particul ... -de-spaarloonregeling.htm

vrijdag 25 november 2011 om 15:02
Dan zijn ze rijkelijk laat bij NN. Als het goed is kan je werkgever je ook informeren. Een deel van onze werknemers heeft een rekening bij Aegon. Deze wordt automatisch stopgezet, het geld wordt teruggestort op de bekende rekening en de spaarloonrekening wordt opgeheven. Het andere deel heeft een rekening bij friba. Deze wordt niet opgeheven, maar werknemers kunnen middels een formulier aangeven dat ze het geld willen opnemen. Doen ze dat niet dan houden ze gewoon de rekening aan en wordt het tot 2015 jaarlijks vrijgegeven.