spaarloonregeling bij NN

zaterdag 23 juli 2011 om 11:38
Is het slim om het bedrag dat vrijgekomen is na 4 jaar, weer vast te laten zetten?
Een deel van mijn spaarloonregeling is vrijgevallen en ik kan het opnemen maar heb het in principe (nog) niet nodig. Ik weet dat de rente niet zo hoog is dus misschien toch maar overhevelen naar andere spaarrekening.
Ik heb op internet gekeken maar kom er niet zo goed uit.
Vind daar meer info over de vrijval van september 2010 maar die heb ik toen weer gelijk laten blokkeren.
Een deel van mijn spaarloonregeling is vrijgevallen en ik kan het opnemen maar heb het in principe (nog) niet nodig. Ik weet dat de rente niet zo hoog is dus misschien toch maar overhevelen naar andere spaarrekening.
Ik heb op internet gekeken maar kom er niet zo goed uit.
Vind daar meer info over de vrijval van september 2010 maar die heb ik toen weer gelijk laten blokkeren.
zaterdag 23 juli 2011 om 11:46

zaterdag 23 juli 2011 om 11:56
http://financieel.infonu. ... loonregeling-vervalt.html
Het blijft voorlopig nog wel even staan tot 2015 en wie weet wat er dan weer verandert.
Het blijft voorlopig nog wel even staan tot 2015 en wie weet wat er dan weer verandert.
zaterdag 23 juli 2011 om 13:38
Vanaf 2012 kun je geen bedragen meer inleggen voor de spaarloonregeling. Echter, bedragen die je bijvoorbeeld dit jaar hebt gespaard of gaat sparen blijven geblokkeerd op je spaarloonrekening. Gespaarde bedragen van 4 jaar geleden of langer kun je onbelast opnemen.
Het is heel simpel; check waar de spaarrente het hoogst is. Als dat op je eigen spaarrekening is dan zou ik het opnemen en daar naartoe storten.
Beleggen is uiteraard ook een optie, echter de vraag is of je dat (nu) wil.
Het is heel simpel; check waar de spaarrente het hoogst is. Als dat op je eigen spaarrekening is dan zou ik het opnemen en daar naartoe storten.
Beleggen is uiteraard ook een optie, echter de vraag is of je dat (nu) wil.

zaterdag 23 juli 2011 om 14:12
Nee met beleggen heb ik een hele slechte ervaring. Sprintplan van aegon heeft me een aantal jaar geld geleden gekost. Ik zal wel kijken hoe de rentestand is van mijn spaarrekening.
Ik had de spaarloonregeling in 2003 genomen om mijn pensioengat op te vullen en wilde dit niet doen via allerlei verzekeringsmaatschappijen die met mijn geld aan de haal gaan. (bleek dus met het sprintplan wel zo.)
Zo zie je maar, denk je na over later, veranderen de regels weer zoals opheffen van spaarloonregeling.
Ik had de spaarloonregeling in 2003 genomen om mijn pensioengat op te vullen en wilde dit niet doen via allerlei verzekeringsmaatschappijen die met mijn geld aan de haal gaan. (bleek dus met het sprintplan wel zo.)
Zo zie je maar, denk je na over later, veranderen de regels weer zoals opheffen van spaarloonregeling.
zaterdag 23 juli 2011 om 18:27
Als er geld vrijvalt op je spaarloonrekening kan je dat opnemen. De overweging kan zijn: ontvang ik elders meer rente dan op de spaarloonrekening zelf. Als dat niet het geval is is er geen reden om het van die rekening af te halen.
Misschien bedoel je dat je wat anders met het geld wilt doen. Beleggen misschien. Zelf ben ik geen voorstander van het opnieuw vastzetten van dergelijke kleine bedragen in bijvoorbeeld een lijfrentepolis ed. De kosten zijn relatief te groot en hebben veel invloed op je rendement.
Misschien bedoel je dat je wat anders met het geld wilt doen. Beleggen misschien. Zelf ben ik geen voorstander van het opnieuw vastzetten van dergelijke kleine bedragen in bijvoorbeeld een lijfrentepolis ed. De kosten zijn relatief te groot en hebben veel invloed op je rendement.