Geld & Recht alle pijlers

spaarloonregeling bij NN

23-07-2011 11:38 7 berichten
Is het slim om het bedrag dat vrijgekomen is na 4 jaar, weer vast te laten zetten?

Een deel van mijn spaarloonregeling is vrijgevallen en ik kan het opnemen maar heb het in principe (nog) niet nodig. Ik weet dat de rente niet zo hoog is dus misschien toch maar overhevelen naar andere spaarrekening.

Ik heb op internet gekeken maar kom er niet zo goed uit.

Vind daar meer info over de vrijval van september 2010 maar die heb ik toen weer gelijk laten blokkeren.
Alle reacties Link kopieren
Als het nog kan alles opnemen!!

Spaarloonregeling vervalt volgend jaar. Gespaarde gled kan wel gewoon blijven staan, maar wellicht is het gunstiger je geld op een spaarrekening te zetten met een hoger percentage dan de regeling die NN heeft.
Heb net idd mijn bericht aangepast want dat was ik er bij vergeten te vermelden over een andere spaarrekening
http://financieel.infonu. ... loonregeling-vervalt.html

Het blijft voorlopig nog wel even staan tot 2015 en wie weet wat er dan weer verandert.
Vanaf 2012 kun je geen bedragen meer inleggen voor de spaarloonregeling. Echter, bedragen die je bijvoorbeeld dit jaar hebt gespaard of gaat sparen blijven geblokkeerd op je spaarloonrekening. Gespaarde bedragen van 4 jaar geleden of langer kun je onbelast opnemen.

Het is heel simpel; check waar de spaarrente het hoogst is. Als dat op je eigen spaarrekening is dan zou ik het opnemen en daar naartoe storten.

Beleggen is uiteraard ook een optie, echter de vraag is of je dat (nu) wil.
Nee met beleggen heb ik een hele slechte ervaring. Sprintplan van aegon heeft me een aantal jaar geld geleden gekost. Ik zal wel kijken hoe de rentestand is van mijn spaarrekening.

Ik had de spaarloonregeling in 2003 genomen om mijn pensioengat op te vullen en wilde dit niet doen via allerlei verzekeringsmaatschappijen die met mijn geld aan de haal gaan. (bleek dus met het sprintplan wel zo.)

Zo zie je maar, denk je na over later, veranderen de regels weer zoals opheffen van spaarloonregeling.
Als er geld vrijvalt op je spaarloonrekening kan je dat opnemen. De overweging kan zijn: ontvang ik elders meer rente dan op de spaarloonrekening zelf. Als dat niet het geval is is er geen reden om het van die rekening af te halen.

Misschien bedoel je dat je wat anders met het geld wilt doen. Beleggen misschien. Zelf ben ik geen voorstander van het opnieuw vastzetten van dergelijke kleine bedragen in bijvoorbeeld een lijfrentepolis ed. De kosten zijn relatief te groot en hebben veel invloed op je rendement.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven