SPAM mail ING?
zondag 5 augustus 2012 om 11:50
Zojuist las ik onderstaande mail.
Geachte Heer / Mevrouw,
Onlangs is bij ons bekend geworden dat derden beschikken over u inloggevens van Mijn ING. Om eventueel misbruik te voorkomen hebben wij daarom uit voorzorg uw betaalfuctie in Mijn ING geblokkeerd. U kunt daarom op dit moment geen betalingen doen via Mijn ING. Betalingsopdrachten die u al had ingepland en automatische incasso's worden wel uitgevoerd.
En u kunt gewoon opnames en betalingen doen met uw betaalpas zoals u gewend bent.
Hoe kunt u weer betalingen doen via Mijn ING?
- U kunt hier inloggen op Mijn ING met uw verificatie gegevens die alleen bij de rechtmatige rekeninghouder bekend zijn.
- Controleer of er onbekende ingeplande betaalopdrachten in uw ING staan.
- Is dit het geval bel ons daarna op 0900 1958. Dit kan tussen 8.00-21.00 op maandag t/m vrijdag en tussen 9.00 en 17.00 op zaterdag.
- U ontvangt vervolgens per post een activeringscode, waarmee u uw betaalfunctie weer kan aanzetten in Mijn ING.
Wij realiseren ons dat het blokkeren van uw betaalfunctie in Mijn ING ongemak met zich kan meebrengen, maar het is nodig om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor.
Met vriendelijke groet,
ING Bank N.V Nederland.
Deblokkeren/ontheffen
Bij Deblokkeren/ontheffen een link.
Hier heb ik niet opgeklikt maar ben naar MIJN ING gegaan en geld tussen 2 eigen rekeningen overgemaakt, dit ging zonder problemen.
Ik vermoed dat het SPAM mail is?
Hebben nog meer klanten van ING deze mail gekregen?
Geachte Heer / Mevrouw,
Onlangs is bij ons bekend geworden dat derden beschikken over u inloggevens van Mijn ING. Om eventueel misbruik te voorkomen hebben wij daarom uit voorzorg uw betaalfuctie in Mijn ING geblokkeerd. U kunt daarom op dit moment geen betalingen doen via Mijn ING. Betalingsopdrachten die u al had ingepland en automatische incasso's worden wel uitgevoerd.
En u kunt gewoon opnames en betalingen doen met uw betaalpas zoals u gewend bent.
- U kunt hier inloggen op Mijn ING met uw verificatie gegevens die alleen bij de rechtmatige rekeninghouder bekend zijn.
- Is dit het geval bel ons daarna op 0900 1958. Dit kan tussen 8.00-21.00 op maandag t/m vrijdag en tussen 9.00 en 17.00 op zaterdag.
- U ontvangt vervolgens per post een activeringscode, waarmee u uw betaalfunctie weer kan aanzetten in Mijn ING.
Wij realiseren ons dat het blokkeren van uw betaalfunctie in Mijn ING ongemak met zich kan meebrengen, maar het is nodig om de veiligheid van uw gegevens te waarborgen. Wij vertrouwen op uw begrip hiervoor.
Met vriendelijke groet,
ING Bank N.V Nederland.
Deblokkeren/ontheffen
Bij Deblokkeren/ontheffen een link.
Hier heb ik niet opgeklikt maar ben naar MIJN ING gegaan en geld tussen 2 eigen rekeningen overgemaakt, dit ging zonder problemen.
Ik vermoed dat het SPAM mail is?
Hebben nog meer klanten van ING deze mail gekregen?
zondag 5 augustus 2012 om 11:53
quote:teuntje23 schreef op 05 augustus 2012 @ 11:50:
Geachte Heer / Mevrouw,
Laat me raden, je kreeg de mail op zondag. De ING doet dit soort dingen niet per mail, spam dus.
Geachte Heer / Mevrouw,
Laat me raden, je kreeg de mail op zondag. De ING doet dit soort dingen niet per mail, spam dus.
zondag 5 augustus 2012 om 11:56
quote:yasmijn schreef op 05 augustus 2012 @ 11:51:
Spam.
Onthou 1 dingen:
Banken mailen NOOIT.
EN vragen nooit naar wachtwoorden, codes end. Dus nooit op die linken klikken wat het probleem zogenaamd oplost.
Ik dacht ook dat iedereen wel wist inmiddels dat dat soort mailtjes spam is.
Spam.
Onthou 1 dingen:
Banken mailen NOOIT.
EN vragen nooit naar wachtwoorden, codes end. Dus nooit op die linken klikken wat het probleem zogenaamd oplost.
Ik dacht ook dat iedereen wel wist inmiddels dat dat soort mailtjes spam is.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
zondag 5 augustus 2012 om 11:59
Klop Keetje, deze mail is vanacht mijn mail box ingekomen.
Stom Stom, had 100% zeker kunnen weten dat het SPAM is, raar dat je toch gaat twijfelen als je zelf voor het eerst zo'n mail ontvangt.
In de kleuren en logo van ING, een ING filmpje erbij en de volgende tekst van de ING naast de "brief" :
Let op! Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van de ING zullen nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes van Mijn ING vragen. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook.
Om er zeker van te zijn dat de ING e-mails goed aankomen, voeg ing@emailing.ing.nl toe aan uw adresboek of safe list.
Deze e-mail is afkomstig van ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 33031431.
Nja, gelukkig nergens op geklikt en nu helemaal gerust met jullie antwoorden
THANKS!
Stom Stom, had 100% zeker kunnen weten dat het SPAM is, raar dat je toch gaat twijfelen als je zelf voor het eerst zo'n mail ontvangt.
In de kleuren en logo van ING, een ING filmpje erbij en de volgende tekst van de ING naast de "brief" :
Let op! Ga voorzichtig om met uw persoonlijke gegevens. Medewerkers van de ING zullen nooit naar uw gebruikersnaam, wachtwoord, activeringscode of TAN-codes van Mijn ING vragen. Niet via e-mail, telefoon of op welke andere manier dan ook.
Om er zeker van te zijn dat de ING e-mails goed aankomen, voeg ing@emailing.ing.nl toe aan uw adresboek of safe list.
Deze e-mail is afkomstig van ING Bank N.V., statutair gevestigd te Amsterdam, Handelsregister nr. 33031431.
Nja, gelukkig nergens op geklikt en nu helemaal gerust met jullie antwoorden
THANKS!
zondag 5 augustus 2012 om 12:03
Kijk hierover even in het topic van Lotte(met een nummer).
Banken mailen nooit!!!
Daarbij, voor hetzelfde geld krijg je morgen een mail van ABN of van de Rabo. Het is nu heel toevallig dat jij bij ING bent.
En voordat je überhaupt zoiets klikt, bel dan altijd even met ING (of welke bank je dan ook hebt).
Er is trouwens ook een spam-meldadres van iedere bank, daar kun je het dus melden. Je krijgt alleen nooit reactie.
valse-email@rabobank.nl
valse-email@nl.abnamro.com
valse-email@ing.nl
Banken mailen nooit!!!
Daarbij, voor hetzelfde geld krijg je morgen een mail van ABN of van de Rabo. Het is nu heel toevallig dat jij bij ING bent.
En voordat je überhaupt zoiets klikt, bel dan altijd even met ING (of welke bank je dan ook hebt).
Er is trouwens ook een spam-meldadres van iedere bank, daar kun je het dus melden. Je krijgt alleen nooit reactie.
valse-email@rabobank.nl
valse-email@ing.nl
anoniem_126276 wijzigde dit bericht op 05-08-2012 12:24
Reden: enorme taalfout!! (geldT) ;-)
Reden: enorme taalfout!! (geldT) ;-)
% gewijzigd
zondag 5 augustus 2012 om 12:21
Of banken al dat niet mailen ligt aan je bank. Een internetspaarbank zal je best wel eens mailen, bijvoorbeeld om te vertellen dat de rente is gewijzigd. Misschien mailen ze in dit geval ook wel, maar dan zullen ze altijd vragen om ZELF naar de website te surfen en in te loggen. Doe dit dus NOOIT via een linkje in de e-mail en controleer altijd of de website beveiligd is.
zondag 5 augustus 2012 om 12:22
quote:molly74 schreef op 05 augustus 2012 @ 12:03:
Banken mailen nooit!!!
Daarbij, voor hetzelfde geldt krijg je morgen een mail van ABN of van de Rabo. Het is nu heel toevallig dat jij bij ING bent.
valse-email@rabobank.nl
valse-email@ing.nlEn dan wel een telefoonnummer dat niet in de mail staat he,anders schiet het nog niet op
Banken mailen nooit!!!
Daarbij, voor hetzelfde geldt krijg je morgen een mail van ABN of van de Rabo. Het is nu heel toevallig dat jij bij ING bent.
valse-email@rabobank.nl
valse-email@ing.nlEn dan wel een telefoonnummer dat niet in de mail staat he,anders schiet het nog niet op
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 5 augustus 2012 om 12:31
quote:molly74 schreef op 05 augustus 2012 @ 12:24:
In dit geval (ik heb het ook even opgezocht, haha) is dat nummer wel van de ING. Maar ze hopen natuurlijk dat niemand gaat bellen, maar dat ze meteen gaan klikken.
Ja komt wel vertrouwenwekkend over natuurlijk.
Net zoals een puber zegt dat je best de ouders van vriendinnetje mag bellen om te vragen of die ook zo laat mag thuiskomen.
En dan maar hopen dat je het niet doet, want ze valt door de mand.
In dit geval (ik heb het ook even opgezocht, haha) is dat nummer wel van de ING. Maar ze hopen natuurlijk dat niemand gaat bellen, maar dat ze meteen gaan klikken.
Ja komt wel vertrouwenwekkend over natuurlijk.
Net zoals een puber zegt dat je best de ouders van vriendinnetje mag bellen om te vragen of die ook zo laat mag thuiskomen.
En dan maar hopen dat je het niet doet, want ze valt door de mand.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zondag 5 augustus 2012 om 22:17
Ing@emailing.ing.nl is GEEN ING e-mail adres. Mijn vorige opdracht was voor de ing. ING adressen eindigen op @ing.nl of beter nog @mail.ing.nl