Geld & Recht alle pijlers

Spullen gestolen uit berging

31-07-2011 19:08 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een klein appartementencomplex.

Aan de buitenkant is een keldertrap waar beneden een buitendeur is, waarachter iedereen uit het complex en het aangrenzende complex een berging heeft.

Deze bergingen zijn voorzien van gaasdeuren.

Nu hadden wij voor de vakantie autobanden van een buurman gekregen. Hij had dezelfde auto als wij nu hebben, en toen hij een nieuwe auto kocht kon hij de reservebanden van z'n oude auto niet meer gebruiken en gaf hij die aan ons.

Nu zijn we terug van vakantie en liggen die banden niet meer in onze berging. Iemand heeft het gaas dus helemaal losgeschroefd en die banden er uit gehaald. En daarna het gaas waar half vastgemaakt. In eerste instantie zie je het niet eens dat het half los zit.

Het vreemde is echter wel dat er nog andere spullen in onze berging ligging en daar is niets van weg.

Wat zal ik nu doen?

Heeft het zin om aangifte bij de politie te doen?

Moet ik de woningbouwstichting inschakelen?

Zal ik briefjes in de hal van ons appartementencomplex ophangen met de vraag of iemand iets gezien heeft? Deze briefjes zou ik dan eventueel ook nog in de straat kunnen verspreiden.

(ik ben echter wel bang voor valse beschuldigingen).

En schrijf je dan je tel. nummer op zo'n briefje of alleen je huisnummer. Of eventueel je emailadres?

Ik vind het bovendien gewoon een erg vervelend idee dat iemand uit het appartementencomplex of dat hiernaast dit dus gedaan moet hebben.
Jeetje, het zal me niks verbazen als die buurman het gedaan heeft.
waarom zou ie? Hij heeft ze zelf afgegeven
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
denk dat je weinig verhaal te halen hebt als je geen goed beveiligde deur hebt

zou het gaas dus vervangen voor 'n degelijke deur die goed afgesloten kan worden, zodat er in elk geval sporen van braak te zien zijn mocht je nog 'ns bestolen worden
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 19:16:

Jeetje, het zal me niks verbazen als die buurman het gedaan heeft.

En dat baseer je op...?

Als er iets gestolen is doe je aangifte bij de politie, lijkt me duidelijk. Tenzij je het niet erg vindt dat er bij je is ingebroken...
quote:rosanna08 schreef op 31 juli 2011 @ 19:17:

waarom zou ie? Hij heeft ze zelf afgegeven Het kan zijn dat ie spijt van z'n actie had, omdat een familielid ofzo die banden goed had kunnen gebruiken.
Ik denk eerder aan de achterneef van de overbuurvrouw van TO's halfbroer hoor...
Aangifte doen bij de politie.

En melding maken bij de woningbouwvereniging, aangezien zij (zo lijkt het uit jouw post) verantwoordelijk zijn voor de ondeugdelijke constructie met de gazen deuren waardoor iedereen uit jouw complex en het aangrenzende complex vrij makkelijk in de bergingen kan komen. Ik zou dus direct een verzoek indienen om fatsoenlijke deuren te plaatsten zodat jouw spullen in het vervolg veiliger staan!
Fijn mensen die uit het niets zo snel conclusies kunnen trekken.... speel je vaak cluedo ofzo?
quote:spectral schreef op 31 juli 2011 @ 19:30:

Fijn mensen die uit het niets zo snel conclusies kunnen trekken.... speel je vaak cluedo ofzo?

Goed, ik zal niks meer zeggen.

Sorry TO, ik kan/mag je helaas niet helpen.
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 19:31:

[...]

Sorry TO, ik kan/mag je helaas niet helpen.wat jammer, want aan jouw hulp heeft ze echt enorm veel
Ik weet 't, maar het is niet anders.
Lekker, al die aannames...

Aangifte doen bij de politie lijkt mij de juiste manier wanneer je bestolen bent. En aangeven bij de wbo wat er gebeurd is.
Ik krijg er een punthoofd van!
quote:sito1970 schreef op 31 juli 2011 @ 19:31:

[...]

Sorry TO, ik kan/mag je helaas niet helpen.Jouw hulp komt niet helemaal uit de verf, zoals je het ongetwijfeld goed bedoelt...
Zeker aangifte doen!

Jouw spullen zijn gejat, dus aangifte is dan toch gerechtvaardigd?

Voor hetzelfde geld staan ze over 2 weken weer aan je gaas te morrelen en pakken ze rest ook nog even mee.
Kan het ook zo zijn dat de buitendeur heeft open gestaan en er dus iemand van buiten de banden heeft gestolen?

Zijn jullie de enige waar is 'ingebroken'?

Ik ken die gaasbergingen nog van vroeger, maar had niet verwacht dat die nog steeds bestonden. Ik zou daar niks in durven zetten in ieder geval.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Nou sito, waaruit blijkt dat de buurman het heeft gedaan dan... gebaseerd op de feiten.
Ahum, die gedachte van de buurman kwam ook even in mij op. Nergens op gebaseerd inderdaad.

Zeker aangifte doen, en hou ook Marktplaats in de gaten. Best kans dat jouw banden daar te koop worden aangeboden! (hoewel het dan nog lastig aan te tonen is dat het de jouwe zijn, maar het is het proberen waard).
Ik ga serieus NU naar beneden om een plank voor dat gaasje te timmeren!

Net als TO woon ik 'gesloten' , dat veilige gevoel is pleitte door dit verhaal.
En hoe herken je die banden dan splinter?
dat zeg ik, dat is lastig. Maar misschien weet TO wel een bepaald opvallend detail?
Afgelopen week liep er 's middags iemand in de berging bij onze flat met een koevoet en een zaklamp. Politie kon niks doen.

Je mag daar gewoon met een koevoet en een zaklamp lopen.

Er hangen hier wel camera's en er wordt af en toe wel eens iemand opgepakt maar nog steeds veel gestolen, ja ook door flatbewoners onderling! Echt erg.

Tijdje geleden was van iemand de fiets gestolen, die had een briefje opgehangen in de lift dat ze de fiets echt nodig had, dat ze wist dat de fiets nog in 1 van de bergingen aanwezig zou moeten zijn omdat er volgens de camera's niemand mee naar buiten gelopen was. Dag later stond haar fiets er weer.

Sterkte er mee want is enorm balen en vervelend idee dat je buren je spullen stelen.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Oh ja, woningstichting zou ik zeker inlichten hierover.
Volg de oorspronkelijke stem van je hart.
Bij mij was er niks weg en wel deur half eruit toen kon ik aangifte

doen via internet en woningbouw gebeld voor nieuwe deur.zo gepiept.
Bedankt voor alle reacties.

Ten eerste verdenk ik zelf de buurman niet. Hij heeft een goede opleiding gehad en heeft 2 banen. waarmee ik wil zeggen, het lijkt me niet dat hij het geld nodig heeft, en bovendien misschien ook geen tijd om zo'n actie te ondernemen.

Hij geeft z'n banden toch ook niet zomaar weg? Anders had 'ie ze toch op MP zelf kunnen verkopen?

Ik ga vandaag wel even langs de politie, heb niet het idee dat ze veel kunnen/zullen doen, maar toch.

De woningbouw zal ik ook bellen. En ik hang ook een briefjes op in de hallen van de appartementencomplexen. Er wonen ook een aantal studenten (sommigen zijn vaak tot midden in de nacht op) die misschien wel wat gezien kunnen hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven