Geld & Recht alle pijlers

Spullen kwijt door toedoen van een "vriendin" Help!

19-11-2010 10:36 291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ik zit met een probleem en ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet...

Een maand of 3 geleden ben ik een man tegengekomen die voor werk veel in het buitenland zit.

Na de eerste keer naar hem toe te zijn gegaan, sprong de vonk over.

Allemaal erg leuk en 4 weken geleden besloot ik om wat langer naar hem toe te gaan.

In die tijd woonde ik ook bij een "vriendin" van mij in.

Vanaf dat moment besloot ik om, met wederzijdse goedkeuring, weg te gaan bij haar thuis en heb toen afgesproken dat mijn spullen (kleding/belangrijke papieren/persoonlijke spullen/sieraden etc etc) bij haar bleven staan tot dat ik zou bellen om ze te komen halen.

Dit was allemaal geen probleem.

Een week later belde ik dat ik in de loop van die week alles op zou komen halen.

Ik merkte toen al dat het allemaal stroef liep, ze was niet thuis en had het veel te druk en wist het dus allemaal nog niet.

Bij mij kwamen er ook wat dingen tussen, o.a. ziekte en een ziekenhuisopname van mijn vriend.

Naar 2 weken heb ik haar een sms gestuurd met uitleg maar naar een paar dagen bleek dat haar nummer geblokkeerd was/ander nummer.

Ik ben nog een aantal keer aan de deur geweest maar geen gehoor.

Tot gisteren...

Ik ben achter het juiste nummer gekomen en kreeg de mededeling dat ze alles heeft weggegooid en een aantal dingen heeft verkocht.

"Ze had genoeg van die zooi die in de schuur stond".

Het ging hier om 4 verhuisdozen en een mand.

Ik wist niet wat ik hoorde, het besef komt nu pas dat ik echt alles kwijt ben!

Weet niet goed wat ik hier mee aan moet en of ik hier iets mee kan....

Verder uitleg krijg ik niet en voor mij is nu een vreemde met behoorlijke asociale gedrag, een hoop geschreeuw en gedreig.

Hopelijk hebben jullie hier geen ervaringen mee maar misschien wel wat tips?

Alvast bedankt.

Liefs.
quote:Hasse88 schreef op 19 november 2010 @ 11:48:

[...]

Oh is Bloepje die PVV stemmerT met dat 'vieze' gevoel nadat haar vriendje aan het rondn**ken geslagen was?Nee, is ze niet. Loepje.
Ja, dat vind ik echt.
Ik kan nergens andere topics van TO vinden, hoor.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:52:

Ik heb veel bonnetjes, dus van veel dingen kan ik gewoon bewijzen dat ze van mij zijn.

Misschien helpt dat.

En die bonnetjes had je dan wel weer meegenomen naar je vriend?

Maar je sieraden dan weer niet?
quote:miss dubbelfriss schreef op 19 november 2010 @ 11:45:

ik vind je hele topics raar! Of beter gezegd jou!

Meerdere dezelfde topics openen met je verhaal.. en ook nog:

Jij was die persoon die zo aan het discrimineren was over je vriends neukertje. En nu verwacht je hulp?

Misschien even loepen voordat je zulke uitspraken doet? Of weet jij dingen die wij niet weten?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2010 @ 11:52:

Ik kan nergens andere topics van TO vinden, hoor.Ze zijn weer voorbarig met pek en veren aan het smijten.
Ja, dat vind ik echt.

Ik heb veel bonnetjes, dus van veel dingen kan ik gewoon bewijzen dat ze van mij zijn.

Misschien helpt dat.

Maar dan zitten die bonnen toch in de dozen die bij je vriendin staan, lijkt mij. Heb er namelijk even over nagedacht en die bonnen zouden in mijn map belangrijke papieren zitten. En die heeft je vriendin volgens jouw verhaal.

Ik geloof niet dat ik dit verhaal echt volg.
Het is ook een achterlijk verhaal, te gek voor woorden vind ik het.
quote:Saaar schreef op 19 november 2010 @ 11:53:

[...]

Ze zijn weer voorbarig met pek en veren aan het smijten.Inderdaad.
quote:miss dubbelfriss schreef op 19 november 2010 @ 11:45:

Jij was die persoon die zo aan het discrimineren was over je vriends neukertje. En nu verwacht je hulp?

Hé, dit is niet chic. Kijk eerst even onder TO's loepje voordat je dit soort uitspraken doet.

Misschien helpt dat.

Heb je ook nog een sleutel van het huis? (sorry niet heel topic gelezen) of ergens papieren die bewijzen dat jij daar gewoont heb samen met haar?

Heb je via de meldkamer een agent gesproken (telefonisch) of ben je op het bureau geweest om melding / aangifte te doen?
Nee, die heb ik allemaal in de dozen bij de meubels in de opslag.

Ik had daar alleen de spullen die ik dagelijks nodig heb.

De laatste tijd heb ik geen dure aankopen meer gedaan dus die bonnetjes zijn niet nodig.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:45:

Ik heb in ieder geval een afspraak bij de politie gemaakt.

Wil toch proberen om te kijken of ik niet iets meer kan doen, Dit kan zo niet maar ik moet sowieso afwachten tot vanmiddag.

God zeg, wat een passief mokkel ben jij.

Geen wonder dat die vriendin boos is, ik snap die vriendin wel, hoor. Die heeft zich weken op lopen vreten om jou natuurlijk. Sjongejonge, het zijn JOUW spullen, en eerst dump je ze bij haar, daarna mag je zus de kastanjes uit het vuur gaan halen, en nu moet de politie er weer voor opdraaien. Maar wel actie kunnen ondernemen als het om een vent gaat, ja, daar zou ik ook echt zwaaaaaaaaaaaaaaaaar de pest over in hebben.
Am Yisrael Chai!
quote:Maja82 schreef op 19 november 2010 @ 11:55:

[...]

Heb je ook nog een sleutel van het huis? (sorry niet heel topic gelezen) of ergens papieren die bewijzen dat jij daar gewoont heb samen met haar?

Heb je via de meldkamer een agent gesproken (telefonisch) of ben je op het bureau geweest om melding / aangifte te doen?

Nee ik heb de sleutel zelf ingeleverd omdat ik vond dat ik daar geen recht meer op had.

De buren weten dit maar het was niet off.

Ik heb naar het 0900 nummer gebeld en daar mijn verhaal gedaan maar ik heb nu wel een afspraak op het bureau om aangifte te doen.
Ik dat jouw vriendin niet zo'n stabiel persoon is ( depressie, schuldsanering) en daarom misschien deze actie heeft ondernomen.

Ik vind het ook een gemene klotestreek, maar trek er de les uit dat je niet uit nood hulp zoekt bij mensen bij wie je diep van binnen wel weet dat ze misschien geen zuivere koffie zijn of het te moeilijk hebben om jou hulp te kunnen bieden.

Hoe aantrekkelijk het ook kan lijken als je omhoog zit, regel je eigen zaken en leun niet op mensen met wie je niet helemaal vertrouwd bent.
Melding/aangifte doen. En daarbij zeggen wanneer je nog een maal bij haar langs gaat.

Twee heeeeele grote vrienden meenemen zg om de spullen te komen sjouwen.

Veel eerder dan afgesproken tijd daar aanwezig zijn.
Ik zou even langs haar werk gaan...gezellig ...... en melden dat ik de aankoopbonnen nog heb en wat ze van plan is te gaan doen. Ze zal toch geen stennis gaan maken voor het oog van haar collega's, neem ik aan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 19 november 2010 @ 11:57:

Ik zou even langs haar werk gaan...gezellig ...... en melden dat ik de aankoopbonnen nog heb en wat ze van plan is te gaan doen. Ze zal toch geen stennis gaan maken voor het oog van haar collega's, neem ik aan?Vrouw naar mijn hart.
Ja, dat vind ik echt.
Ik heb haar netjes op de hoogte gehouden van heel de situatie.

Ze wist van te voren dat ik al snel weg kon zijn maar dat ik haar financiel zo goed mogelijk zou helpen.

Allemaal nette afspraken, die ik ook ben nagekomen.

Dus nog steeds heeft zij het recht niet om alles weg te doen.
Wat vind je van mijn plan de campagne, Bloepje?
Inderdaad, dat zou een van mijn volgende stappen zijn Bgb.

Eerst nog even bij de buren bellen of ze de sleutel hebben.

Of kijken of er een achterdeur open staat.
quote:bloepje schreef op 19 november 2010 @ 11:55:

Nee, die heb ik allemaal in de dozen bij de meubels in de opslag.

Ik had daar alleen de spullen die ik dagelijks nodig heb.

De laatste tijd heb ik geen dure aankopen meer gedaan dus die bonnetjes zijn niet nodig.

Oké. Dan let echt niets je om met wat hulptroepen je eigen spullen op te halen. Haal de betreffende bonnen even uit de berging, neem ze mee en zorg dat je bij die vriendin binnen komt. Speel het desnoods via één van haar ouders. Vandaag nog zorgen dat je je spullen terug haalt en niet passief afwachten.

Mocht ze de politie willen bellen, dan zwaai jij met de bonnen en de printscreens van marktplaats om duidelijk te maken dat zij de foute partij is die jouw spullen zonder toestemming te koop zet.
quote:DeKenau schreef op 19 november 2010 @ 11:57:

Ik dat jouw vriendin niet zo'n stabiel persoon is ( depressie, schuldsanering) en daarom misschien deze actie heeft ondernomen.

Ik vind het ook een gemene klotestreek, maar trek er de les uit dat je niet uit nood hulp zoekt bij mensen bij wie je diep van binnen wel weet dat ze misschien geen zuivere koffie zijn of het te moeilijk hebben om jou hulp te kunnen bieden.

Hoe aantrekkelijk het ook kan lijken als je omhoog zit, regel je eigen zaken en leun niet op mensen met wie je niet helemaal vertrouwd bent.

Je hebt helemaal gelijk, ik betaal hier nu ook de rekening voor.

Ondanks dat ik heel teleurgesteld ben is dit een wijze les.

Niet meer doen in het vervolg.
Die spullen krijg je niet terug als je niet alles op alles gaat zetten.

Of ben je bang voor haar?
quote:kjong schreef op 19 november 2010 @ 12:00:

Inderdaad, dat zou een van mijn volgende stappen zijn Bgb.

Eerst nog even bij de buren bellen of ze de sleutel hebben.

Of kijken of er een achterdeur open staat.Ramen gaan heel goed open met een straattegel.
Dat is ook nog een idee ja.

Gewoon langs gaan, haar voor het blok zetten en niet gaan afwachten.

Geloof inderdaad niet dat ze zich zal misdragen binnen het bedrijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven