Geld & Recht alle pijlers

stomme parkeerwachters.

22-08-2009 17:29 465 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi hoi.

Ik dacht een oud beeld(uit de tuin) van mij weg te brengen naar een tweedehands shop, in-en verkoop tweedehands spul.

Het was nogal zwaar, dus ik zet de auto(van mijn zus)netjes op de stoep(een heeeeeeele brede) met de alarm lichten aan, zodat er niemand last van had.

Ik til dat ding naar binnen, zet het weg,kom terug, en er staan al twee parkeerwachters te schrijven.

De situatie uit gelegd, en ze hadden er gweoon het schijt aan.

Aaaaaaarch.

Ik ben gelijk door gereden naar parkeerbeheer, waar ik 5 minuten later, dan de uitgeschreven boete was.

Ik heb de tijd, naam en handtekening op laten schrijven, zodat ze kunnen zien, dat ik niet ben wezen winkelen, als ik een bezwaarschrift schrijf.

Er zijn mensen die misbruik maken en autos asociaal weg zetten, maar als ze het met eigen ogen zien, dat er niks aan de hand is, en toch schrijven.

En er dan ook nog aan toevoegen , met een stalen gezicht, dat ik het verkeer hinder, terwijl dat niet zo is, dan haat ik die mensen.

Althans die twee die er liepen, wat een galbakken , zeg!!!!!

zow.......ff afgereageerd.
Mooi.

Nu boete betalen en niet weer fout parkeren
ik betaal niks
Gelijk heb je. Gewoon wachten tot je een incassoburo op je nek krijgt.
Je mag niet op de stoep parkeren ook niet voor laden en lossen. En tuurlijk hadden ze wel wat empathie kunnen laten blijken, maar stikt gezien mag je er gewoon niet parkeren of laden en lossen klaar. Dus je zal wel moeten betalen.
Das balen. Maar ja, die boete moet je gewoon betalen natuurlijk. Iedereen heeft namelijk een 'goede reden' om even op de stoep te gaan staan.
Maar konden er mensen langs die op de stoep liepen? Bijv. mensen in rolstoel of met kinderwagen?
quote:traincha2 schreef op 22 augustus 2009 @ 17:35:

Mooi.

Hihi, ik heb vanmiddag ook even afgereageerd hier door een topic te openen. Niet hetzelfde meegemaakt maar sommige mensen kunnen echt het bloed onder je nagels weghalen.

Ik hoop dat je je gelijk kan aantonen en dat het even lekker was hier je gal te spuwen. Succes!!!
Dat doet er toch niet toe? TO stond op een plek waar ze niet mocht parkeren. Balen, maar het is niet anders. Die parkeerwachters doen ook gewoon hun werk.
ja aan de rechtse kant kon nog een vrachtwagen langs(op de stoep) en aan de linkse kant, was de openbare weg.

En de openbare weg, had totaal geen last van de auto
Joh, feit is dat je daar niet mocht staan, dan weet je dat je het risico op een prent loopt. Die mensen deden niets meer dan hun werk en worden dagelijks met mooie verhalen geconfronteerd over waarom net die ene persoon echtechtecht geen bekeuring zou moeten krijgen. Het is aan de officier van justitie om hem eventueel te seponeren, maar ik geef je weinig kans.

Ik zou er niet al te veel energie in steken en er voor jezelf een (dure, dat wel!) les uit trekken.
Als ik door rood rijd moet ik ook een boete betalen. Ook al was er in de wijde omtrek geen mens te bekennen. Niet leuk, maar zo werkt dat gewoon.
quote:traincha2 schreef op 22 augustus 2009 @ 17:35:

Mooi.

quote:traincha2 schreef op 22 augustus 2009 @ 17:37:

Gelijk heb je. Gewoon wachten tot je een incassoburo op je nek krijgt.
Ik ga een bezwaarschrift indienen, met de bewijzen erbij.

Ik heb wel eens eerder geld terug gehad, dus het zal niet de eerste keer zijn, dat zon parkeerwachter fout uitschrijft.
Fout uitschrijft?

Wat was zijn fout dan?
Ik zou de beschikking overigens wel betalen. Als je bezwaar maakt en je krijgt gelijk, krijg je dat bedrag weer terug. Zo niet, komt er alleen maar meer boetegeld bovenop en dat is pas écht zonde geld. En alleen maar omdat je vindt dat je gelijk hebt. Volgens de letter van de wet heb je dat niet, dus ik zou het risico niet nemen...
Dat ik in de straat van mijn vriend stond te wachten.

We hadden net zijn fiets uit de auto gehaald, en mevrouw in kwestie vondt dat ik een parkeer ticket moest kopen.

Wat ik dus niet deed.

Ik word altijd kriegel van mensen, die dondersgoed weten dat ze fout zitten, maar het vervolgens vertikken om hun verantwoordelijkheid te nemen.
TO, waar ben je nu zo boos over? Het feit dat je betrapt bent, dat het je geld gaat kosten of omdat je zelf zo dom geweest bent om dit risico te nemen?
neem je verantwoordelijkheid Chic en betaal gewoon je bekeuring
Bij parkeerbeheer zeiden ze trouwens dat je gelijk om uitstel kan vragen, zolang de beslissing nog niet genomen is, dus dat doe ik dan ook.
Jezusmina, loop niet zo te zeuren zeg. Had je gewoon even normaal moeten parkeren.
ow Trancha

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven