Stop de hypotheekrenteaftrek
vrijdag 16 september 2011 om 22:03
Titel spreekt voor zich.
Stoppen per direkt en voor alle kopers van een woning is per onmiddelijk geen aftrek meer mogelijk ,terwijl alle zittende gevallen mogen blijven aftrekken.
Gevolg: de starter kan weer een normaal huisje kopen voor 100.000 euro.
De bezittende klasse woont toch zo naar hun zin(zeggen ze) en in hun buurtje hebben ze het geweldig leuk,dan is de komende waardedaling geen enkel probleem terwijl ze hun aftrekpostje lekker kunnen blijven gebruiken.
Mensen als u en ik zullen hun waarde wel zien dalen met een ton of twee maar dat is dan niet anders,de jeugd kan eindelijk weer een huis kopen en de fiscus kan weer geld innen.
Stoppen per direkt en voor alle kopers van een woning is per onmiddelijk geen aftrek meer mogelijk ,terwijl alle zittende gevallen mogen blijven aftrekken.
Gevolg: de starter kan weer een normaal huisje kopen voor 100.000 euro.
De bezittende klasse woont toch zo naar hun zin(zeggen ze) en in hun buurtje hebben ze het geweldig leuk,dan is de komende waardedaling geen enkel probleem terwijl ze hun aftrekpostje lekker kunnen blijven gebruiken.
Mensen als u en ik zullen hun waarde wel zien dalen met een ton of twee maar dat is dan niet anders,de jeugd kan eindelijk weer een huis kopen en de fiscus kan weer geld innen.

vrijdag 16 september 2011 om 23:04
Zo en jij denkt het wiel opnieuw uitgevonden te hebben? Nou dan moet ik je teleurstellen, want zoals sommige al hebben gezegd. Zo werkt dat niet, stel dat ik mijn huis zou moeten verkopen om wat voor reden dan ook (heb het huis pas een jaar). Dan stel jij voor dat ik er 100.000 euro voor 'mag' vragen, dan zit ik toch de rest van mijn leven met een fijne schuld van 80.000 euro..... Ga jij mij (en vele andere) dan helpen aflossen?

vrijdag 16 september 2011 om 23:30
Meds, dat is echt zo 19honderXX!!! Werken, sparen en dan na lange tijd iets kopen. Kom op zeg! Generatie Nix heeft echt recht op dat alles, en liefst zonder dat het geld kost en zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Gesponsord, door de overheid, de ouders, wij allemaal. Het doet er eigenlijk niet toe, als het maar in de schoot geworpen wordt (ja, ze zitten, op eigen benen staan is ze nooit geleerd).
vrijdag 16 september 2011 om 23:35
Beetje kort door de bocht wel! Doet me denken aan Britt die op 3fm zegt dat iedereen maar massaal op vakantie naar Griekenland moet zodat ze meteen uit de schulden zijn!
Nee laat die HRA please zoals het is, al genoeg verlies op mn huis geleden dus de prijzen hoeven niet nog meer te dalen. Denk dat dit wel de mening is van velen met mij... Ben wel een voorstander van afschaffing/beperking van HRA op echt dure huizen, boven de 500.000 euro ofzo.
Nee laat die HRA please zoals het is, al genoeg verlies op mn huis geleden dus de prijzen hoeven niet nog meer te dalen. Denk dat dit wel de mening is van velen met mij... Ben wel een voorstander van afschaffing/beperking van HRA op echt dure huizen, boven de 500.000 euro ofzo.
vrijdag 16 september 2011 om 23:47
quote:laabje80 schreef op 16 september 2011 @ 23:35:
Beetje kort door de bocht wel! Doet me denken aan Britt die op 3fm zegt dat iedereen maar massaal op vakantie naar Griekenland moet zodat ze meteen uit de schulden zijn!
Nee laat die HRA please zoals het is, al genoeg verlies op mn huis geleden dus de prijzen hoeven niet nog meer te dalen. Denk dat dit wel de mening is van velen met mij... Ben wel een voorstander van afschaffing/beperking van HRA op echt dure huizen, boven de 500.000 euro ofzo.Want jij hebt rechten en iemand met een duurder huis kan in de stront zakken? Hoe heet je? henk of ingrid?
Nee laat die HRA please zoals het is, al genoeg verlies op mn huis geleden dus de prijzen hoeven niet nog meer te dalen. Denk dat dit wel de mening is van velen met mij... Ben wel een voorstander van afschaffing/beperking van HRA op echt dure huizen, boven de 500.000 euro ofzo.Want jij hebt rechten en iemand met een duurder huis kan in de stront zakken? Hoe heet je? henk of ingrid?
zaterdag 17 september 2011 om 00:00
Daar hoef je geen henk of ingrid voor te heten hoor. Hoe hoger de prijs van je huis, hoe hoger procentueel je renteaftrek is.. Zie het in mn eigen omgeving hoor, waardoor de lasten netto niet gek veel verschillen. Als je dan ergens moet beginnen met die HRA, dan maar eerst aan de top. Middeninkomens en lagere inkomens hebben al genoeg het nakijken. Maar das mijn mening.