Geld & Recht alle pijlers

Stop de hypotheekrenteaftrek

16-09-2011 22:03 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Titel spreekt voor zich.

Stoppen per direkt en voor alle kopers van een woning is per onmiddelijk geen aftrek meer mogelijk ,terwijl alle zittende gevallen mogen blijven aftrekken.

Gevolg: de starter kan weer een normaal huisje kopen voor 100.000 euro.

De bezittende klasse woont toch zo naar hun zin(zeggen ze) en in hun buurtje hebben ze het geweldig leuk,dan is de komende waardedaling geen enkel probleem terwijl ze hun aftrekpostje lekker kunnen blijven gebruiken.

Mensen als u en ik zullen hun waarde wel zien dalen met een ton of twee maar dat is dan niet anders,de jeugd kan eindelijk weer een huis kopen en de fiscus kan weer geld innen.
Euhm...
Ah, daar was je weer? Joh, ga even op een ander forum vervelend doen.
quote:give_love schreef op 16 september 2011 @ 22:05:

Euhm...ik dacht hetzelfde...
Hoe zakken de huizenprijzen dan? Mensen hebben toch hun hypotheek bij verkoop eruit te krijgen? Niet iedereen woont er lang genoeg om winst te kunnen maken.
Volgens mij heb je wat op je nachtkastje laten liggen.
@zus
Ik snap even niet waarom het afschaffen van de HRA huizen van een ton gaat opleveren??
Zo dan....
quote:exces schreef op 16 september 2011 @ 22:52:

Ik snap even niet waarom het afschaffen van de HRA huizen van een ton gaat opleveren??

Dat dus.

Kun je dat uitleggen TO?
Zo en jij denkt het wiel opnieuw uitgevonden te hebben? Nou dan moet ik je teleurstellen, want zoals sommige al hebben gezegd. Zo werkt dat niet, stel dat ik mijn huis zou moeten verkopen om wat voor reden dan ook (heb het huis pas een jaar). Dan stel jij voor dat ik er 100.000 euro voor 'mag' vragen, dan zit ik toch de rest van mijn leven met een fijne schuld van 80.000 euro..... Ga jij mij (en vele andere) dan helpen aflossen?
Goed verhaal, lekker kort ook!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Tuurlijk wat jij wilt hoor.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:Summerdance schreef op 16 september 2011 @ 23:09:

Goed verhaal, lekker kort ook!
sinds wanneer moet de jeugd een huis kopen? Vroeger huurden we en spaarden en met een beetje mazzel kon je na een jaar of 10 kopen
Verkies dit topic tot 'best onderbouwd' van de dag....

Sarcasmemodus uit
Meds, dat is echt zo 19honderXX!!! Werken, sparen en dan na lange tijd iets kopen. Kom op zeg! Generatie Nix heeft echt recht op dat alles, en liefst zonder dat het geld kost en zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Gesponsord, door de overheid, de ouders, wij allemaal. Het doet er eigenlijk niet toe, als het maar in de schoot geworpen wordt (ja, ze zitten, op eigen benen staan is ze nooit geleerd).
Beetje kort door de bocht wel! Doet me denken aan Britt die op 3fm zegt dat iedereen maar massaal op vakantie naar Griekenland moet zodat ze meteen uit de schulden zijn!

Nee laat die HRA please zoals het is, al genoeg verlies op mn huis geleden dus de prijzen hoeven niet nog meer te dalen. Denk dat dit wel de mening is van velen met mij... Ben wel een voorstander van afschaffing/beperking van HRA op echt dure huizen, boven de 500.000 euro ofzo.
Hra afschaffen kan alleen met afschaffen van hwf, anders is het gewoon diefstal.
quote:laabje80 schreef op 16 september 2011 @ 23:35:

Beetje kort door de bocht wel! Doet me denken aan Britt die op 3fm zegt dat iedereen maar massaal op vakantie naar Griekenland moet zodat ze meteen uit de schulden zijn!

Nee laat die HRA please zoals het is, al genoeg verlies op mn huis geleden dus de prijzen hoeven niet nog meer te dalen. Denk dat dit wel de mening is van velen met mij... Ben wel een voorstander van afschaffing/beperking van HRA op echt dure huizen, boven de 500.000 euro ofzo.Want jij hebt rechten en iemand met een duurder huis kan in de stront zakken? Hoe heet je? henk of ingrid?
Daar hoef je geen henk of ingrid voor te heten hoor. Hoe hoger de prijs van je huis, hoe hoger procentueel je renteaftrek is.. Zie het in mn eigen omgeving hoor, waardoor de lasten netto niet gek veel verschillen. Als je dan ergens moet beginnen met die HRA, dan maar eerst aan de top. Middeninkomens en lagere inkomens hebben al genoeg het nakijken. Maar das mijn mening.
Rancune is altijd een betere raadgever dan nadenken.
Lekker bezig ritmeester. Staat nergens dat ik me rancuneus opstel hoor. Maar geef net als ieder ander mn mening. Mag toch.
eens, beginnen aan de top met het afschaffen van die HRA. Het is te zot voor woorden dat een villa van 6 miljoen wordt gesubsidieerd door ons allen. De gedachte achter de HRA was dat mensen met lagere inkomens ook huizen konden kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven