Te hoge kosten kleine beurt (?)
donderdag 24 maart 2011 om 20:06
Voor mijn auto weliswaar
Auto is 1 jaar oud. Om de garantie te behouden moet deze bij de dealer bijgehouden worden.
Ik heb hem weggebracht voor een kleine beurt. Toen ik hem kwam ophalen kreeg ik een factuur van welgeteld 260 euro. Ik heb de factuur niet betaald en meteen aangegeven dat ik hem hoog vond. Voor de rest heb ik geen verstand van auto's dus ik wilde het even bij Arubaman checken.
Op de factuur zijn dingen in rekening gebracht die niet bij een standaard kleine beurt horen. Bijvoorbeeld interieurfilter.
Ze hadden mijn telefoonnummer, dus ik nam aan dat ze dingen naast de standaard met mij zouden overleggen.
Ik heb ze net een mailtje gestuurd dat ik niet akkoord ga. Maar hoe sterk sta ik in deze?
Auto is 1 jaar oud. Om de garantie te behouden moet deze bij de dealer bijgehouden worden.
Ik heb hem weggebracht voor een kleine beurt. Toen ik hem kwam ophalen kreeg ik een factuur van welgeteld 260 euro. Ik heb de factuur niet betaald en meteen aangegeven dat ik hem hoog vond. Voor de rest heb ik geen verstand van auto's dus ik wilde het even bij Arubaman checken.
Op de factuur zijn dingen in rekening gebracht die niet bij een standaard kleine beurt horen. Bijvoorbeeld interieurfilter.
Ze hadden mijn telefoonnummer, dus ik nam aan dat ze dingen naast de standaard met mij zouden overleggen.
Ik heb ze net een mailtje gestuurd dat ik niet akkoord ga. Maar hoe sterk sta ik in deze?
vrijdag 25 maart 2011 om 08:56
47 euro voor olie EN een nieuw olie filter na een jaar? 5 euro voor ruitenwisvloeistof ? Ik zou nog maar is goed gaan lezen wat die garantie straks helemaal dekt want nu 3 jaar lang voor kleine en grote beurten betalen terwijl dat ding nog geen APK nodig heeft kan nog wel eens duurder uitvallen dan de schade die straks (niet) onder de garantie valt.
47 euro voor olie ... hoeveel rij je met dat ding? Check je zelf het peil nooit? Was ie helemaal leeg of hebben ze de olie 'vervangen"? Vervangen hoeft heus niet na een jaar(afhankelijk van het aantal km/ jaar), dat is echt je op kosten jagen.
47 euro voor olie ... hoeveel rij je met dat ding? Check je zelf het peil nooit? Was ie helemaal leeg of hebben ze de olie 'vervangen"? Vervangen hoeft heus niet na een jaar(afhankelijk van het aantal km/ jaar), dat is echt je op kosten jagen.
zaterdag 2 april 2011 om 17:29
Dit is mijn lijstje:
- Oliefilter 12
- Mankosten 78 euro
- Olie 47
- Milieuheffing 5.50
- Klein materiaal toeslag 5
Ze zijn behoorlijk buiten hun boekje gegaan.
Voor de garantie had alleen boevenstaande
gehoeven, de rest is optioneel en mag alleen
na toestemming, dan moet je per mail, mondeling
of vooraf toestemming voor geven.
De klapper is airco & benzine reiniger dit mag
je alleen gebruiken na klachten of preventief
na toestemming
- Ruitensproeiervloeistof 5
- Benzinesysteemreiniger 15
- Airco systeem reiniger 18
- Airco reinigen 16
- Interieurfilter 21
Als je van de factuur een kopie naar Bovag
of de betreffende dealer organisatie zou sturen
krijg je 100% gelijk.
quote:Aruuba schreef op 02 april 2011 @ 13:04:
Ik heb na mijn mail en na de 2e keer bellen eindelijk iemand aan de telefoon gekregen. En ze gaven me gelijk... Ik krijg een nieuwe factuur.
Ben blij dat ik het niet heb geaccepteerd.
Volhouden, rs aanvullen, airco onderhoud en benzinesysteemreiniger niet betalen, hebben ze geen handtekening voor die werkzaamheden zijn ze echt nergens.
quote:Booyahh schreef op 25 maart 2011 @ 08:56:
Vervangen hoeft heus niet na een jaar(afhankelijk van het aantal km/ jaar), dat is echt je op kosten jagen.
Ligt aan het onderhoudsschema en dat ligt in de auto bij
aankoop, een fabrikant kan voor het verlenen van de garantie
verlangen dat je onderhoud uitvoerd volgens schema.
Dit mag overal gebeuren mits volgens de juiste interval
kilometers / maanden en heel belangrijk met de juiste
smeermiddelen.
Overigens is het een misverstand dat de garantie volledig vervalt
als je geen onderhoud uitvoert.
Alleen als er een verband is tussen het gebrek aan onderhoud
en de klacht mag de fabrikant het garantie verzoek weigeren.
Overigens proberen garages dit de klanten wel wijs te maken.
- Oliefilter 12
- Mankosten 78 euro
- Olie 47
- Milieuheffing 5.50
- Klein materiaal toeslag 5
Ze zijn behoorlijk buiten hun boekje gegaan.
Voor de garantie had alleen boevenstaande
gehoeven, de rest is optioneel en mag alleen
na toestemming, dan moet je per mail, mondeling
of vooraf toestemming voor geven.
De klapper is airco & benzine reiniger dit mag
je alleen gebruiken na klachten of preventief
na toestemming
- Ruitensproeiervloeistof 5
- Benzinesysteemreiniger 15
- Airco systeem reiniger 18
- Airco reinigen 16
- Interieurfilter 21
Als je van de factuur een kopie naar Bovag
of de betreffende dealer organisatie zou sturen
krijg je 100% gelijk.
quote:Aruuba schreef op 02 april 2011 @ 13:04:
Ik heb na mijn mail en na de 2e keer bellen eindelijk iemand aan de telefoon gekregen. En ze gaven me gelijk... Ik krijg een nieuwe factuur.
Ben blij dat ik het niet heb geaccepteerd.
Volhouden, rs aanvullen, airco onderhoud en benzinesysteemreiniger niet betalen, hebben ze geen handtekening voor die werkzaamheden zijn ze echt nergens.
quote:Booyahh schreef op 25 maart 2011 @ 08:56:
Vervangen hoeft heus niet na een jaar(afhankelijk van het aantal km/ jaar), dat is echt je op kosten jagen.
Ligt aan het onderhoudsschema en dat ligt in de auto bij
aankoop, een fabrikant kan voor het verlenen van de garantie
verlangen dat je onderhoud uitvoerd volgens schema.
Dit mag overal gebeuren mits volgens de juiste interval
kilometers / maanden en heel belangrijk met de juiste
smeermiddelen.
Overigens is het een misverstand dat de garantie volledig vervalt
als je geen onderhoud uitvoert.
Alleen als er een verband is tussen het gebrek aan onderhoud
en de klacht mag de fabrikant het garantie verzoek weigeren.
Overigens proberen garages dit de klanten wel wijs te maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
zaterdag 2 april 2011 om 17:39
Bij de koop van je NIEUWE auto , moet je gewoon zorgen dat je de 1e 3 jaar GRATIS onderhoudsbeurten bij de prijs in hebt..
Zo heeft mijn vader t ook gedaan ,met t afdingen uiteindelijk gewoon gezegd , die prijs inc 3 jaar gratis onderhoudsbeurten.
En zo brengt hij zijn auto 2x per jaar naar de Toyota dealer en laat hij de onderhoudsbeurten doen. (en pa controleert echt de beurt wel , wat is er gedaan , wat is bijgevuld etc)
Zo heeft mijn vader t ook gedaan ,met t afdingen uiteindelijk gewoon gezegd , die prijs inc 3 jaar gratis onderhoudsbeurten.
En zo brengt hij zijn auto 2x per jaar naar de Toyota dealer en laat hij de onderhoudsbeurten doen. (en pa controleert echt de beurt wel , wat is er gedaan , wat is bijgevuld etc)
zaterdag 2 april 2011 om 17:42
En/of zorg dat de dingen die jezelf kunt doen , zelf doet kost je bergen met geld.
Elke vrouw / man hoort gewoon zelf zijn ruitensproeiervulling , olie e.d bij te kunnen vullen. Als je zelf je tank met benzine/diesel kan volgooien kan je ook de olie , ruitensproeier e.d bijvullen.
Een fles olie bij d halfords kost je nog geen 20 euro terwijl je bij de dealer rustig bijna 50 euro betaald.
Idem dito met fles ruitensproeiervulling , 5liter voor een paar euro bij de action , hema e.d. terwijl je dus bi jde dealer gerust 5 euro betaald per liter. (en waar is de tijd gebleven dat je er spiritus , of gewoon water met drupje dreft in deed zomers, in de winter is t verstandig om anti vries er bij door te doen )
Elke vrouw / man hoort gewoon zelf zijn ruitensproeiervulling , olie e.d bij te kunnen vullen. Als je zelf je tank met benzine/diesel kan volgooien kan je ook de olie , ruitensproeier e.d bijvullen.
Een fles olie bij d halfords kost je nog geen 20 euro terwijl je bij de dealer rustig bijna 50 euro betaald.
Idem dito met fles ruitensproeiervulling , 5liter voor een paar euro bij de action , hema e.d. terwijl je dus bi jde dealer gerust 5 euro betaald per liter. (en waar is de tijd gebleven dat je er spiritus , of gewoon water met drupje dreft in deed zomers, in de winter is t verstandig om anti vries er bij door te doen )
maandag 4 april 2011 om 22:34
quote:Zespri79 schreef op 02 april 2011 @ 17:42:
En/of zorg dat de dingen die jezelf kunt doen , zelf doet kost je bergen met geld.
Idem dito met fles ruitensproeiervulling , 5liter voor een paar euro bij de action , hema e.d. terwijl je dus bi jde dealer gerust 5 euro betaald per liter. (en waar is de tijd gebleven dat je er spiritus , of gewoon water met drupje dreft in deed zomers, in de winter is t verstandig om anti vries er bij door te doen ).
Ik kan heus wel olie bijvullen als dat nodig is, maar olie verversen (=vervangen) laat ik toch echt door de garage doen.
Ruitenwisservloeistof haal ik idd ook bij Action o.i.d dat is een stuk goedkoper.
Idem dito met fles ruitensproeiervulling , 5liter voor een paar euro bij de action , hema e.d. terwijl je dus bi jde dealer gerust 5 euro betaald per liter. (en waar is de tijd gebleven dat je er spiritus , of gewoon water met drupje dreft in deed zomers, in de winter is t verstandig om anti vries er bij door te doen ).
Ik kan heus wel olie bijvullen als dat nodig is, maar olie verversen (=vervangen) laat ik toch echt door de garage doen.
Ruitenwisservloeistof haal ik idd ook bij Action o.i.d dat is een stuk goedkoper.
maandag 4 april 2011 om 22:37
quote:layla1969 schreef op 04 april 2011 @ 22:34:
[...]
.
Olie aanvullen is inderdaad iets anders dan vervangen
zoals tijdens onderhoud gebeurd in combinatie met
een oliefilter.
[...]
.
Olie aanvullen is inderdaad iets anders dan vervangen
zoals tijdens onderhoud gebeurd in combinatie met
een oliefilter.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.