Geld & Recht alle pijlers

Telefoon ontvangen maar seal verbroken.

31-12-2010 14:09 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg net een telefoon binnen die ik had besteld, hij zat gewoon netjes in zo'n envelop met bubbelwrap. Maar ik haalde het doosje er uit, en daar zat een sticker/seal op om hem dicht te houden, waarop staat. DO NOT ACCEPT IF SEAL IS BROKEN. En die is dus al doorgesneden...

En er zit ook een zwart stofje onder de doorzichtige plakker die de telefoon beschermt.

Ik neem aan dat dit soort telefoontjes gewoon in de fabriek in elkaar worden gezet en verpakt, en dat het in theorie dus niet zo kan zijn dat er dan troep onder die stickers komt...

Ik heb het bedrijf geprobeerd te bellen maar de telefoon gaat alleen over.

Moet ik hem gewoon maar gebruiken of even wachten tot 3 januari en om opheldering vragen.
Ik zou wachten, als dat kan.
Via welke site heb je hem besteld? Als het een winkel is die ook een site heeft en gewoon de toestellen uit hun magazijn levert kan het zijn dat ze hem weleens uit de verpakking hebben gehaald om het toestel aan een klant te laten zien.
hoi mutsy

ik werk zelf in een telefoonwinkel en 9 van de 10 dozen zijn vaak al opengemaakt.

Dit gebeurt vaak om te zien of de telefoon wel compleet wordt geleverd, of om te checken of het wel de goede kleur is.

Dit hoeft niet te betekenen dat de telefoon is gebruikt.

Ik raad je aan een sim in de telefoon te stoppen, of de foon zonder sim aan te doen als dat kan en dan via oproepenlijst => oproependuur te kijken hoeveel er in het totaal mee is gebeld.

als hier een aantal staat, dan is jouw toestel dus al gebruikt en dan zal ik het bedrijf pas bellen waar je hem hebt gekocht.

Mocht de teller op 0 staan is er niks aan de hand en kun je alles gewoon gebruiken.
Hij is bij dutchfone gekocht, via internet.
@knappekloon:

Zijn bij jullie ook altijd alle Nokia dozen gewoon open? De blauwe dozen met een klepje.
quote:mutsy20 schreef op 31 december 2010 @ 14:31:

Hij is bij dutchfone gekocht, via internet.Zijn waarschijnlijk eurospec modellen. Een iPhone 4 16GB voor ¤665,- is wel heel scherp. Daar heb ik 'm nog niet eens inkoop voor inc BTW.
Wat is eurospec?

Maar sorry, voor een telefoon die 500 euro kost mag je toch gewoon verwachten dat ie onaangeraakt in het doosje zit?

Dan houden ze toch gewoon 1 modelletje apart?
Toen ik nog in de telecom werkte (alweer een aantal jaren geleden) werden alle dozen geopend geleverd. Sealen van de doos deden wij in de winkel (was protocol).

Ik heb de site bekeken en van dutchfone en daar staat op dat ze vanaf 15 uur tot 18 uur te bereiken zijn (tijdelijk). Zou de bovenstaande tip proberen (kijken naar de bel gegevens en aan de hand daarvan bellen).
Ik heb ze geprobeerd te bellen maar de telefoon gaat gewoon over. Ik heb ze ook een email gestuurd.
quote:mutsy20 schreef op 31 december 2010 @ 14:37:

Wat is eurospec?

Maar sorry, voor een telefoon die 500 euro kost mag je toch gewoon verwachten dat ie onaangeraakt in het doosje zit?

Dan houden ze toch gewoon 1 modelletje apart?

Dat ze niet uit de Benelux komen maar uit een ander Europees land. Daar kunnen ze goedkoper worden ingekocht maar vaak ontbreekt er dan de Nederlandse gebruiksaanwijzing en soms een Nederlands menu in het toestel zelf.

Ik heb zelf een telecomwinkel met heel veel dummy's, maar als de klant per sé het toestel in het 'echt' wil zien moet ik ook de seal verbreken. Jammer maar helaas. Maar dan wordt ie ook gewoon nog als nieuw verkocht. Ik kan niet alles gaan afprijzen als de doos open is geweest.
XionZ: Ik heb zelf een telecomwinkel met heel veel dummy's, maar als de klant per sé het toestel in het 'echt' wil zien moet ik ook de seal verbreken. Jammer maar helaas. Maar dan wordt ie ook gewoon nog als nieuw verkocht. Ik kan niet alles gaan afprijzen als de doos open is geweest.

------------------------------------------------------------------------------------------

Dit was bij ons in de winkel ook zo inderdaad.. Seal verbroken is niet altijd zo dat je een gebruikte mobiel koopt.

Vaak herken je dit weer door de eventuele belgegevens.
Inderdaad. Net als met de prepaid pakketten. Als we er geen in het magazijn hebben staan wordt gewoon het toestel wat in de vitrinekast staat weer in het doosje gestopt.
Heel flauw: met welke telefoon heb je gebeld?
Een nummer waar ik nog niet mee gebeld had
Wat ik me afvraag, mag je van een (internet)winkel verwachten c.q. eisen dat je een apparaat uit de Benelux geleverd krijgt?
quote:jazumi schreef op 31 december 2010 @ 18:58:

Wat ik me afvraag, mag je van een (internet)winkel verwachten c.q. eisen dat je een apparaat uit de Benelux geleverd krijgt?Je zou het kunnen verwachten, maar niet eisen.
quote:XionZ schreef op 31 december 2010 @ 14:34:

[...]

Zijn waarschijnlijk eurospec modellen. Een iPhone 4 16GB voor ¤665,- is wel heel scherp. Daar heb ik 'm nog niet eens inkoop voor inc BTW.Serieus niet? Ik heb m inkoop voor nog zon 200 euro minder.
quote:Nici007 schreef op 02 januari 2011 @ 00:18:

[...]

Serieus niet? Ik heb m inkoop voor nog zon 200 euro minder.Gelockte eurospec modellen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven