ten einde raad
maandag 21 mei 2018 om 23:50
goedenavond allemaal,
om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.
we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..
iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.
we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..
iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
dinsdag 22 mei 2018 om 16:12
[quote=eefje1980 post_id=28540176 time=1526985708 user_id=67789]
dat klopt niet wat je zegt boogschutter. sommige gemeentes hebben inderdaad een convenant gesloten met bijvoorbeeld het waterschapmaar dan moet iemand wel eerst hulp vragen. Wel is het zo dat er echt een fikse tijd overheen gaat voor ze iemand afsluiten en er zijn vaak ingeschreven regels zoals niet afsluiten tijdens een hittegolf of geen gas afsluiten bij vrieskou.
Ik heb net als een andere schrijver ook met dit bijltje gehakt en vind ook het verhaal van TO te vaag om echt goed te kunnen helpen. Goed dat je nu hulp wilt zoeken, dat wel. Sommige mensen zitten nou eenmaal zo diep of zijn zo verlamd van angst dat een afsluiting pas een wake up fall is. sowieso is schaamte vaak een reden om geen hulp te zoeken, zonde vind ik en helemaal als het behalve je zelf ook een kind betreft.
En vraag ook deskundige hulp, niet alles maar aannemen van de semi deskundigen die niet te checken zijn hier.
Info klopt wel degelijk:
Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... iet-betaal
https://www.juridischloket.nl/schulden- ... hterstand/
Dat er in de praktijk anders mee om wordt omgegaan kan zo zijn, maar er zijn wettelijke regels voor waar drinkwaterbedrijven zich bij afsluiting aan moeten houden.
dat klopt niet wat je zegt boogschutter. sommige gemeentes hebben inderdaad een convenant gesloten met bijvoorbeeld het waterschapmaar dan moet iemand wel eerst hulp vragen. Wel is het zo dat er echt een fikse tijd overheen gaat voor ze iemand afsluiten en er zijn vaak ingeschreven regels zoals niet afsluiten tijdens een hittegolf of geen gas afsluiten bij vrieskou.
Ik heb net als een andere schrijver ook met dit bijltje gehakt en vind ook het verhaal van TO te vaag om echt goed te kunnen helpen. Goed dat je nu hulp wilt zoeken, dat wel. Sommige mensen zitten nou eenmaal zo diep of zijn zo verlamd van angst dat een afsluiting pas een wake up fall is. sowieso is schaamte vaak een reden om geen hulp te zoeken, zonde vind ik en helemaal als het behalve je zelf ook een kind betreft.
En vraag ook deskundige hulp, niet alles maar aannemen van de semi deskundigen die niet te checken zijn hier.
Info klopt wel degelijk:
Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... iet-betaal
https://www.juridischloket.nl/schulden- ... hterstand/
Dat er in de praktijk anders mee om wordt omgegaan kan zo zijn, maar er zijn wettelijke regels voor waar drinkwaterbedrijven zich bij afsluiting aan moeten houden.
dinsdag 22 mei 2018 om 16:24
dinsdag 22 mei 2018 om 17:26
daar staat dat het een voorwaarde is om je aan te melden bij de schuldsanering en/of een regeling te treffen. als er geen medische reden is mogen ze alsnog afsluiten wanneer een schuldenaar niet reageert. daarnaast gaat dit over water, je kunt daar niets in kiezen qua aanbieder en mede daarom is het mogelijk als je aan de bel trekt bij de gemeentelijke kredietbank dat vanuit een convenant afsluiting wordt voorkomen of opnieuw aansluiten gebeurt zonder boete of waarborgsom. Maar dan moeten ze dus wel eerst contact zoeken (!)
dinsdag 22 mei 2018 om 18:54
Zoals het hebben van een internet abonnement...hoe kan to anders posten of zit ze zo vroeg ergens gratis op een wifi netwerk...dan heeft ze kennelijk een telefoon...of sleept ze een laptop mee.
Prioriteiten stellen is soms absurd moeilijk.
To je had maanden geleden al om een voorschot bij je werkgever moeten vragen. Dan had je toen de lagere achterstallige rekening kunnen voldoen en had je werkgever minimaal bij je in kunnen houden.
Nope
dinsdag 22 mei 2018 om 19:16
Dit lijkt mij ook de meest voor de hand liggende optie.
TO, als je nog terugkomt: wat voor schulden zijn er allemaal? Het denkt een stuk makkelijker mee als we weten wat de situatie precies is. En waarom bijv de waterrekening zo uit de hand heeft kunnen lopen.
dinsdag 22 mei 2018 om 19:42
Hoi allemaal,
ik werd vanochtend wakker en bedacht dat ik nog een aantal sieraden van mijn oma had liggen. die heb ik verpand voor max 180eu, man had nog wat bij elkaar kunnen krijgen. daarmee naar de bank en overgemaakt. kwam thuis en zag het busje van pwn net vertrekken. toch nog kunnen stoppen en ze vertelden afgesloten te hebben. de incasseerder was niet mee overigens, dit stond namelijk wel in de brief en dat we nog ter plekke konden betalen. later nam de incasseerder contact op met mij, ik heb een screenshot gestuurd naar hem dat we daadwerkelijk overgemaakt hebben en dit vondt hij goed. om weer heraangesloten te worden moeten we 252eu betalen. als het goed is ontvangen we donderdag of vrijdag de salarissen dus dat is op het vroegst wanneer we kunnen betalen.
ik heb een inventaris gemaakt met de schulden die we hebben en een afspraak voor as maandag bij de gemeente voor hulpverlening. tot die tijd kind bij ouders. ik heb gister wat water getapt dus daarmee maar even een paar dagen doen.
ik werd vanochtend wakker en bedacht dat ik nog een aantal sieraden van mijn oma had liggen. die heb ik verpand voor max 180eu, man had nog wat bij elkaar kunnen krijgen. daarmee naar de bank en overgemaakt. kwam thuis en zag het busje van pwn net vertrekken. toch nog kunnen stoppen en ze vertelden afgesloten te hebben. de incasseerder was niet mee overigens, dit stond namelijk wel in de brief en dat we nog ter plekke konden betalen. later nam de incasseerder contact op met mij, ik heb een screenshot gestuurd naar hem dat we daadwerkelijk overgemaakt hebben en dit vondt hij goed. om weer heraangesloten te worden moeten we 252eu betalen. als het goed is ontvangen we donderdag of vrijdag de salarissen dus dat is op het vroegst wanneer we kunnen betalen.
ik heb een inventaris gemaakt met de schulden die we hebben en een afspraak voor as maandag bij de gemeente voor hulpverlening. tot die tijd kind bij ouders. ik heb gister wat water getapt dus daarmee maar even een paar dagen doen.
dinsdag 22 mei 2018 om 20:02
ben ook net thuis gekomen nadat ze afgesloten hebben. er komt wat water uit de kranen dus ik ga nu water koken en een douche nemen..
bedankt voor alle tips, medeleven en het meedenken. dat doet me goed, voor degene die zij dat het een bedel topic is,als ik had willen bedelen hadden we het al een jaar geleden gedaan en zal ik zeker niet op een forum onbekenden dit vragen..
bedankt voor alle tips, medeleven en het meedenken. dat doet me goed, voor degene die zij dat het een bedel topic is,als ik had willen bedelen hadden we het al een jaar geleden gedaan en zal ik zeker niet op een forum onbekenden dit vragen..
dinsdag 22 mei 2018 om 20:08
ja dat blijf ik mezelf ook zeggen, na regen komt zonneschijn.
ik las dat iemand schreef over een extra baan erbij nemen, ik werk erg veel en daarbij ook onregelmatig. we hebben het wel gedaan hoor maar met een kind die best veel aandacht vraagt en die we doordeweeks als weinig zien was dat niet meer haalbaar..
ik las dat iemand schreef over een extra baan erbij nemen, ik werk erg veel en daarbij ook onregelmatig. we hebben het wel gedaan hoor maar met een kind die best veel aandacht vraagt en die we doordeweeks als weinig zien was dat niet meer haalbaar..
dinsdag 22 mei 2018 om 20:16
Succes bij de gemeente.zuster-reva schreef: ↑22-05-2018 20:08ja dat blijf ik mezelf ook zeggen, na regen komt zonneschijn.
De schouders eronder dan komt het vast en zeker na een tijd weer goed.
dinsdag 22 mei 2018 om 20:58
dinsdag 22 mei 2018 om 21:02
nee hij mankeert niets behalve zijn astma, maar doordat we in het verleden veel werkten en hem vaak naar de oppas brachten merkten we dat hij steeds stroefer naar ons toe werd. nu kan hij gelukkig goed praten en zich uiten en geeft vaak aan dat met name ik teveel werk en er niet ben voor hem.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:17
Nee ze wisten het inkomen van mijn vriend nog niet toen ik belde.
Sorry voor off topic.
TO, veel sterkte verder.
anoniem_357433 wijzigde dit bericht op 22-05-2018 21:24
4.42% gewijzigd
dinsdag 22 mei 2018 om 21:20
DitSnoesje666 schreef: ↑22-05-2018 00:00Waarom heb je niet veel eerder om een betalingsregeling gevraagd?
Heb je al contact met de gemeente over schuldbulpverlening?
Tap vandaag in elk geval zoveel mogelijk flessen/potten/emmers water en kijk of je voorlopig ergens kunt douchen.
dinsdag 22 mei 2018 om 21:49
Ik bedoel of hij iets te kort komt in de zin van dat jullie hem niets kunnen geven met verjaardag/feestdagen. Geen goede kleding ed?zuster-reva schreef: ↑22-05-2018 21:02nee hij mankeert niets behalve zijn astma, maar doordat we in het verleden veel werkten en hem vaak naar de oppas brachten merkten we dat hij steeds stroefer naar ons toe werd. nu kan hij gelukkig goed praten en zich uiten en geeft vaak aan dat met name ik teveel werk en er niet ben voor hem.
Of kunnen jullie daar wel ruimte voor maken?
Uiteindelijk gaat het vooral om liefde ook, zoals je zegt mist hij je!
dinsdag 22 mei 2018 om 21:57
Yep. Als hij/zij nog durft tenminste.
Alsof ze zomaar water afsluiten, en zeker niet met een klein kind. En geen andere schulden? En man ineens wel weer werk, geen recht op zorgtoeslag, kgb etc?
Kom op nou TO. You can do better.
dinsdag 22 mei 2018 om 23:01
nee dat is gelukkig nog niet voorgekomen en ik koop vaak speelgoed/kleding in de uitverkoop voor het volgend seizoen of kerst/verjaardagen. we hebben daarbij ook vrienden met ook jongens wiens kleding we krijgen als hun eruit zijn gegroeit. maar lief dat je het vraagt
dinsdag 22 mei 2018 om 23:05
Je koopt wel speelgoed?zuster-reva schreef: ↑22-05-2018 23:01nee dat is gelukkig nog niet voorgekomen en ik koop vaak speelgoed/kleding in de uitverkoop voor het volgend seizoen of kerst/verjaardagen. we hebben daarbij ook vrienden met ook jongens wiens kleding we krijgen als hun eruit zijn gegroeit. maar lief dat je het vraagt![]()