Geld & Recht alle pijlers

ten einde raad

21-05-2018 23:50 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
goedenavond allemaal,

om maar gelijk met de deur in huis te vallen.. morgen wordt ons water afgeslotene en zal er een afsluiter samen met een incasseerder langs komen, geen idee hoe laat. we hebben geprobeerd of we geld kunnen lenen van vrienden/familie maar dit is niet gelukt. ik heb vrijdag nog contact gehad met PWN of we uitstel van betaling kunnen krijgen maar helaas is dit niet mogelijk.

we zijn ten einde raad, mij man heeft ergens €200 kunnen lenen maar het bedrag ligt hoger. is er iets dat we kunnen doen om afsluiting te voorkomen? we hebben een kindje van bijna 4 en zonder water wordt dat een probleem.. ik heb er aan gedacht om morgen vroeg van huis te gaan en laat weer terug te komen maar dat is weglopen van de problemen..

iemand die advies heeft?
ps: wegens werkloosheid van mijn man het afgelopen jaar en ik de enige met inkomen was is het nu tot hier gekomen.. ik kan wel janken als ik er aan denk dat ze hier morgen vroeg zullen staan. we wonen in een flat dus dan weet iedereen het gelijk..
Alle reacties Link kopieren
Late reactie, maar ik lees dit nu pas. Ik werk in de hulpverlening en heb regelmatig te maken met mensen met schulden. Ik weet dat rekeningen enorm kunnen oplopen door incassokosten of aanmaningskosten. Zeker als er een tijd overheen gaat.

Het enige dat ik kan zeggen is zoek hulp. Het lukt niet meer zelf. Niks om je voor te schamen. Dat gebeurt echt enorm veel mensen hoor. Vraag hulp bij de gemeente/kredietbank. Ga samen de schulden regelen. Is je man nog werkloos? Wellicht een idee om toch wat breder naar banen te gaan kijken. Liever elke maand inkomsten uit een minder passend baan dan geen inkomen of een uitkering. Daar kom je ook weer verder mee.

Ik weet dat er fondsen zijn die op de een of andere manier kinderen helpen in de vorm van een dagje weg met gratis entree of iets dergelijks.

Bekijk ook of je kunt aankloppen bij de voedselbank. Misschien is dit een drempel maar het kan je boodschappenkosten verlagen. Dit geld kan dan weer naar schulden.

Houdt vol, het komt echt wel goed. Leer van deze situatie die je hebt mee gemaakt met het afsluiten. Wellicht zijn jullie zo geschrokken dat dit motivatie kan zijn om het allemaal op te lossen!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-05-2018 09:08
Reden: ongepast
95.28% gewijzigd
Wat een domme reactie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven