tijdelijk thuisloos
donderdag 7 september 2017 om 20:13
Hallo Allemaal,
Voor dat ik begin wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of ik in de juiste topic zit. Maar alsnog ondanks dat ik heb gezien dat mensen gauw tot conclusie schieten, toch advies in winnen van het wereldwijdeweb.com.
Ik ben sinds 3 weken vrijgezellig. helaas is mijn situatie dat niet. Ik zit in de uitkering en wil weg bij mijn partner. na 3 weken van hot naar her gevlogen te zijn. bood een vriendin mij aan om tijdelijk bij haar te verblijven. Aangezien ik nu officieel geen eigen woning heb. ben ik flink gekort op mijn uitkering. (geheel begrijpelijk en gelukkig kan ik nog de vaste dingen betalen; verzekering etc. (ik zeg dit voor dat jullie er vanuit gaan dat ik een klaploper ben) Maar zij stelde voor mijzelf bij haar in te schrijven. Zij heeft een koopwoning en ik ben maar een verdwaalde ziel verloren in het "zogenaamde" zorgstelsel. Voor mij maakt het niet veel uit als ik word gekort zolang ik maar mijn rekeningen kan blijven betalen en zij er niet voor opdraait (financieel gezien). daarbij wil ik ook niet dat zij verantwoordelijk wordt gesteld voor mijn financieel fiasco waar ik in wordt opgezogen.
En ja ik wil werken maar ken het effe niet... aka life took a toll on me and i am sick in the brain...
dus nog even kort zonder al dat gezwets...
- ik uitkering
- ik schulden
- zij koopwonig
- zij eigenbedrijf
- ik thuisloos
- zij kamerbeschikbaar
- geen financiele verstrengeling (aka ik betaal voor mij want kan echt niet voor haar betalen...)
Kan ik me inschrijven? is dit smart?
ps. ik wil haar niet ruineren
psps. wees lief
Voor dat ik begin wil ik even zeggen dat ik niet zeker weet of ik in de juiste topic zit. Maar alsnog ondanks dat ik heb gezien dat mensen gauw tot conclusie schieten, toch advies in winnen van het wereldwijdeweb.com.
Ik ben sinds 3 weken vrijgezellig. helaas is mijn situatie dat niet. Ik zit in de uitkering en wil weg bij mijn partner. na 3 weken van hot naar her gevlogen te zijn. bood een vriendin mij aan om tijdelijk bij haar te verblijven. Aangezien ik nu officieel geen eigen woning heb. ben ik flink gekort op mijn uitkering. (geheel begrijpelijk en gelukkig kan ik nog de vaste dingen betalen; verzekering etc. (ik zeg dit voor dat jullie er vanuit gaan dat ik een klaploper ben) Maar zij stelde voor mijzelf bij haar in te schrijven. Zij heeft een koopwoning en ik ben maar een verdwaalde ziel verloren in het "zogenaamde" zorgstelsel. Voor mij maakt het niet veel uit als ik word gekort zolang ik maar mijn rekeningen kan blijven betalen en zij er niet voor opdraait (financieel gezien). daarbij wil ik ook niet dat zij verantwoordelijk wordt gesteld voor mijn financieel fiasco waar ik in wordt opgezogen.
En ja ik wil werken maar ken het effe niet... aka life took a toll on me and i am sick in the brain...
dus nog even kort zonder al dat gezwets...
- ik uitkering
- ik schulden
- zij koopwonig
- zij eigenbedrijf
- ik thuisloos
- zij kamerbeschikbaar
- geen financiele verstrengeling (aka ik betaal voor mij want kan echt niet voor haar betalen...)
Kan ik me inschrijven? is dit smart?
ps. ik wil haar niet ruineren
psps. wees lief
donderdag 7 september 2017 om 20:16
Je gaat je alleen inschrijven daar zodat je weer meer uitkering kan krijgen dan bij je oudjes? Of waar je nu dan ook zit?
Of ga je daar ook gewoon echt wonen?
En ga je dan alle kosten ( ook de gewone en gemeente belastingverhoging) betalen?
Of ga je daar ook gewoon echt wonen?
En ga je dan alle kosten ( ook de gewone en gemeente belastingverhoging) betalen?
anoniem_319861 wijzigde dit bericht op 07-09-2017 20:17
20.40% gewijzigd
donderdag 7 september 2017 om 20:22
Aangezien je dakloos bent, zou ik eerder naar de gemeente trekken en vragen wat zij als opties zien.
Naast slapen op een bank in het park.
Lijkt mij dat je kansen op urgentie groter zijn als je letterlijk op straat staat dan als je bij een vriendin inwoont.
En de helft van de tijd lopen zulke samenwoon-toestanden spaak.
En de vriendschap ook.
Ik zou vriendschap en wonen dus zoveel mogelijk uiteen proberen te houden.
Lijkt mij dat je kansen op urgentie groter zijn als je letterlijk op straat staat dan als je bij een vriendin inwoont.
En de vriendschap ook.
donderdag 7 september 2017 om 20:23
Een alleenstaande volwassene zonder kinderen krijgt geen urgentie.Tornacense schreef: ↑07-09-2017 20:22Aangezien je dakloos bent, zou ik eerder naar de gemeente trekken en vragen wat zij als opties zien.
donderdag 7 september 2017 om 20:25
Zonder kinderen (en een uitkering , die combi) is er bijna nergens meer urgentie te krijgen.Tornacense schreef: ↑07-09-2017 20:22Aangezien je dakloos bent, zou ik eerder naar de gemeente trekken en vragen wat zij als opties zien.
En de vriendschap ook.
donderdag 7 september 2017 om 20:26
Informeren bij de gemeente. Jaren geleden (dus wetgeving kan veranderd zijn) heeft een vriendin een aantal maanden bij ons gelogeerd zonder dat ze ingeschreven was. Ze had een postbusadres en logeerde bij ons. Met dat adres bleef ze ingeschreven in de gemeente en voldeed ze aan alle verplichtingen. Zij had wel een baan en geen toeslagen.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 7 september 2017 om 20:30
TO, hier is eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven. Zoek hulp bij je gemeente / maatschappelijk werk. Ik heb hier vanuit werk veel mee te maken, en het is echt van gemeente tot gemeente verschillend. Het maakt bv ook uit wat voor soort uitkering je hebt.
Overigens, de mensen die zeggen dat een urgentie onmogelijk zou zijn zonder kind en / of zonder uitkering, die hebben ongelijk. Nogmaals: de regels verschillen van gemeente tot gemeente. Gronden voor (mogelijke) urgentie dus ook. Iedere situatie is anders en als het goed is, wordt bij de gemeente goed gekeken naar je persoonlijke situatie.
Overigens, de mensen die zeggen dat een urgentie onmogelijk zou zijn zonder kind en / of zonder uitkering, die hebben ongelijk. Nogmaals: de regels verschillen van gemeente tot gemeente. Gronden voor (mogelijke) urgentie dus ook. Iedere situatie is anders en als het goed is, wordt bij de gemeente goed gekeken naar je persoonlijke situatie.
donderdag 7 september 2017 om 20:55
Veel reacties!!! alvast bedankt daarvoor.
Ik wil me niet inschrijven om zo mijn uitkering op te kunnen krikken. Ik wil zelf liever een post adres en ben daarvoor ook al bij de gemeente geweest. overigens is informatie/hulp vragen bij de gemeente net zo chaotisch als informatie/ hulp vragen op een forum. ingeschreven bij de woningbouw is ook al gebeurd. Maar zij bood het aan en ik zoek het liever eerst uit. voordat ik mijzelf en haar in de problemen zet. als het kan ben ik morgen weg. Helaas weet ik dat dit een droom is die niet zal uitkomen. Ook wil ik niet in een fraude situatie terecht komen en ja dan slaap ik liever onder de brug dan in de bak. (bij wijze van) overigens draait het niet om mijn uitkering en mij situatie. Maar om wat de consequenties zijn voor haar en haar mooie hard verdiende leventje waar ik overigens niet van wil profiteren.
en een uitkering ontvangen is ook niet profiteren als je al vanaf je 13e werkt en op je 30ste depressief wordt. im just saying...
wel heb je nu team leefomgeving dat is een nieuw dingetje wat de overheid lokaal ingevoerd heeft. Daar heb ik ook afspraken mee en gaan we samen kijken naar hoe ik zsm weer op eigen benen kan staan.
ik ben hoop vol en dankbaar... ik zal het ook met mijn casemanager bespreken wat zij ervan vindt. Maar hoe meer input ik meeneem naar dat gesprek is alleen maar goed want dan ben ik een soort van voorbereid.
Ik wil me niet inschrijven om zo mijn uitkering op te kunnen krikken. Ik wil zelf liever een post adres en ben daarvoor ook al bij de gemeente geweest. overigens is informatie/hulp vragen bij de gemeente net zo chaotisch als informatie/ hulp vragen op een forum. ingeschreven bij de woningbouw is ook al gebeurd. Maar zij bood het aan en ik zoek het liever eerst uit. voordat ik mijzelf en haar in de problemen zet. als het kan ben ik morgen weg. Helaas weet ik dat dit een droom is die niet zal uitkomen. Ook wil ik niet in een fraude situatie terecht komen en ja dan slaap ik liever onder de brug dan in de bak. (bij wijze van) overigens draait het niet om mijn uitkering en mij situatie. Maar om wat de consequenties zijn voor haar en haar mooie hard verdiende leventje waar ik overigens niet van wil profiteren.
en een uitkering ontvangen is ook niet profiteren als je al vanaf je 13e werkt en op je 30ste depressief wordt. im just saying...
wel heb je nu team leefomgeving dat is een nieuw dingetje wat de overheid lokaal ingevoerd heeft. Daar heb ik ook afspraken mee en gaan we samen kijken naar hoe ik zsm weer op eigen benen kan staan.
ik ben hoop vol en dankbaar... ik zal het ook met mijn casemanager bespreken wat zij ervan vindt. Maar hoe meer input ik meeneem naar dat gesprek is alleen maar goed want dan ben ik een soort van voorbereid.
donderdag 7 september 2017 om 20:56
Goed advies. Hier heb je professionele hulp bij nodig.Teigera schreef: ↑07-09-2017 20:30TO, hier is eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven. Zoek hulp bij je gemeente / maatschappelijk werk. Ik heb hier vanuit werk veel mee te maken, en het is echt van gemeente tot gemeente verschillend. Het maakt bv ook uit wat voor soort uitkering je hebt.
En een dikke
Echt dapper dat je voor jezelf kiest... goed bezig
donderdag 7 september 2017 om 20:59
Vriendin die wij uit de nood hielpen had geen schulden, maar precies om dit te vermijden wilden we echt niet dat ze bij ons ingeschreven zou staan. Zelf hadden we een koopwoning, geen toeslagen en geen uitkering. En zij had ook geen uitkering of toeslagen. Maar je weet nooit welke beslissingen iemand anders neemt en we wilden haar graag helpen maar zij begreep goed dat we niet op haar blauwe ogen zo'n risico wilden nemen en haar wel gewoon wilden helpen. Dat werd dus logeren met een postbusadres.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
donderdag 7 september 2017 om 20:59
Niet inschrijven, je vriendin kan verantwoord worden gesteld op jouw schulden.
Wat je moet doen is naar de gemeente. Sommige gemeentes hebben trajecten/projecten voor alleenstaanden met hulp om weer op eigen voeten te komen te staan en aan je schulden word gewerkt (en hoe je eruit moet blijven in het vervolg)
Wat je moet doen is naar de gemeente. Sommige gemeentes hebben trajecten/projecten voor alleenstaanden met hulp om weer op eigen voeten te komen te staan en aan je schulden word gewerkt (en hoe je eruit moet blijven in het vervolg)
donderdag 7 september 2017 om 21:04
Het lijkt mij ook beter om dus alleen een postadres te hebben en niet in te schrijven.
vind het overigens wel sneu dat je niet gewoon iemand mag/ kan helpen... good will kent de wet niet of wel... dan noemen ze het fraude. toen ik nog gewoon kon werken heb ik mezelf daar vaak zat mee in de vingers gesneden mijn good will is ook een van de redenen van mijn schulden. Maar goed doet er niet toe ik werk er nu aan en aan mezelf.
...we komen er wel.
vind het overigens wel sneu dat je niet gewoon iemand mag/ kan helpen... good will kent de wet niet of wel... dan noemen ze het fraude. toen ik nog gewoon kon werken heb ik mezelf daar vaak zat mee in de vingers gesneden mijn good will is ook een van de redenen van mijn schulden. Maar goed doet er niet toe ik werk er nu aan en aan mezelf.
...we komen er wel.
donderdag 7 september 2017 om 21:32
Helaas wel ja... een postadres is ook voor tijdelijke aart. Volgens mij, 2x 3 maanden (hang mij er niet aan op) zodat jij in de tussentijd je "shit" op orde kan krijgen.bombom schreef: ↑07-09-2017 21:04Het lijkt mij ook beter om dus alleen een postadres te hebben en niet in te schrijven.
...we komen er wel.
Maar zoek hoe dan ook hulp bij maatschappelijk werk/gemeente over de hoe en de wat.
vrijdag 8 september 2017 om 07:16
Als je gewoon een huurconstructie hebt met officieel contract voor kamerhuur en haar maandelijkse huur betaald kunnen ze niks verhalen op die vriendin hoor. Alleen wat er dan in je kamer staat, je eigen spullen.
Je moet dan kunnen aantonen dat de rest wat in de woning stsat niet van jou is en dat doe je via het huurcontract.
Alleen zitten daar weer belastingdingen aan vast voor je vriendin. Als je officieel verhuurt.
Je moet dan kunnen aantonen dat de rest wat in de woning stsat niet van jou is en dat doe je via het huurcontract.
Alleen zitten daar weer belastingdingen aan vast voor je vriendin. Als je officieel verhuurt.
vrijdag 8 september 2017 om 08:58
Geen advies - want ken de Nederlandse wetgeving niet - maar wel even chapeau voor je houding.
Ik lees hier vaak mensen in gelijkaardige situatie die heel erg in een slachtofferrol zitten en alle opties die aangereikt worden kan niet of wil niet.
Bij jou lees ik juist een heel sterke wil om in oplossingen te denken en vooruit te komen.
Denk dat je er met deze attitude hoe dan ook wel komt, je klinkt igg erg strijdvaardig.
Succes
Ik lees hier vaak mensen in gelijkaardige situatie die heel erg in een slachtofferrol zitten en alle opties die aangereikt worden kan niet of wil niet.
Bij jou lees ik juist een heel sterke wil om in oplossingen te denken en vooruit te komen.
Denk dat je er met deze attitude hoe dan ook wel komt, je klinkt igg erg strijdvaardig.
Succes
vrijdag 8 september 2017 om 09:12
Naar de gemeente waar je als laatste ingeschreven heb staan toe gaan, daar hebben ze vast inschrijfadres voor dak en thuislozen opvang daar hebben voor gevallen zoals jij speciaal inschrijfadressen voor post en van daaruit alle hulp aannemen die je maar kan krijgen.
Daarvandaan helpen ze vaak mensen zoals jij.
Succes en sterkte.
Daarvandaan helpen ze vaak mensen zoals jij.
Succes en sterkte.