Geld & Recht alle pijlers

Tips?

09-09-2019 01:55 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe kom ik tot woensdag uit met €12? Met eten en drinken.
lilalinda schreef:
09-09-2019 08:39
Omdat TO net voor veel geld foliumzuur gekocht heeft
en bang is, dat men gaat zeggen, dat ze met haar budget geen kind op de wereld moet zetten.
Bij dit soort vage vragen van iemand zou ik sowieso maar even wachten met kinderen krijgen. Als je niet eens snapt hoe je voor jezelf moet zorgen, dan gaat dat met kinderen helemaal niet lukken. Stop je geld in anticonceptiemiddelen zou ik dan adviseren. Voor 12 euro heb je wel condooms :)
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat sommige mensen niks op voorraad hebben.
Of wij hebben gewoon teveel op voorraad dat kan ook, kan zo 2 weken ervan eten als dat moet
mano28 schreef:
09-09-2019 08:54
Ik snap niet dat sommige mensen niks op voorraad hebben.
Of wij hebben gewoon teveel op voorraad dat kan ook, kan zo 2 weken ervan eten als dat moet
Ik heb wel eens helemaal op zwart zaad gezeten door de crisis - baan kwijt, huis kwijt, hoera. Geloof me dan zijn op gegeven moment je keukenkasten leeg. Zonder een kleine buffer kan je ook niet eens groot inslaan als iets in de aanbieding is, of om een voorraadje aan te leggen. En als je dan om hulp vraagt dan moet je het van die 12 euro dus echt doen, en is er geen korrel rijst meer te vinden want anders had je dat wel opgegeten als ontbijt.
Maar als dat zo is vind ik het bedrag weer typisch: 12 euro is namelijk helemaal niet zo heel krap voor 3 dagen. Haal een pak havermout en een tros bananen, ben je zo'n 1,50 verder en heb je je ontbijt geregeld. Misschien heb je nog kaneel staan dat is lekker er in. Je kan het met water maken, maar je kan ook voor 80 cent een pak sojamelk kopen (of gewone melk die zal ongeveer even duur zijn). Zeg dat je 2,50 uitgeeft aan ontbijt. Dan haal je bij de lidl een pak pasta voor 60 cent en twee blikken tomaten voor samen nog geen euro. Kies er wat groentes bij, bijvoorbeeld courgette, champignons, prei. Nu heb je voor onder 5 euro 3x avondeten voor een persoon. Koop verder nog een brood, beleg en theezakjes. Voila, daar is je lunch en je drinken.
Alle reacties Link kopieren
Tot woensdag? Maar het is al maandag.
Dan is 12 euro toch zat.
I like being a mess. It's who I am.
Alle reacties Link kopieren
ClumsyNinja schreef:
09-09-2019 09:23
Ik heb wel eens helemaal op zwart zaad gezeten door de crisis - baan kwijt, huis kwijt, hoera. Geloof me dan zijn op gegeven moment je keukenkasten leeg. Zonder een kleine buffer kan je ook niet eens groot inslaan als iets in de aanbieding is, of om een voorraadje aan te leggen. En als je dan om hulp vraagt dan moet je het van die 12 euro dus echt doen, en is er geen korrel rijst meer te vinden want anders had je dat wel opgegeten als ontbijt.
Maar als dat zo is vind ik het bedrag weer typisch: 12 euro is namelijk helemaal niet zo heel krap voor 3 dagen. Haal een pak havermout en een tros bananen, ben je zo'n 1,50 verder en heb je je ontbijt geregeld. Misschien heb je nog kaneel staan dat is lekker er in. Je kan het met water maken, maar je kan ook voor 80 cent een pak sojamelk kopen (of gewone melk die zal ongeveer even duur zijn). Zeg dat je 2,50 uitgeeft aan ontbijt. Dan haal je bij de lidl een pak pasta voor 60 cent en twee blikken tomaten voor samen nog geen euro. Kies er wat groentes bij, bijvoorbeeld courgette, champignons, prei. Nu heb je voor onder 5 euro 3x avondeten voor een persoon. Koop verder nog een brood, beleg en theezakjes. Voila, daar is je lunch en je drinken.

Ja dat is ook weer zo natuurlijk!

12 euro is inderdaad genoeg voor paar dagen
Och als het voor een ander is...nodig hem/haar uit om de komendd dagen te komen avondeten. Dan hoeft diegene van dat geld alleen nog ontbijt/lunch te betalen. Aangezien je het zelf financieel wel op orde hebt (dat neem ik wel aan gezien je plannen om een kind te krijgen), moet dat toch echt geen probleem zijn. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Joyelkedag schreef:
09-09-2019 02:07
Dankjewel voor de tip.. maar dit topic is voor iemand anders niet voor mij

Tuurlijk, daarom staat er ook 'hoe kom ik..'
Alle reacties Link kopieren
mano28 schreef:
09-09-2019 08:54
Ik snap niet dat sommige mensen niks op voorraad hebben.
Of wij hebben gewoon teveel op voorraad dat kan ook, kan zo 2 weken ervan eten als dat moet
als TO blijkbaar geen reserves heeft, zal haar voorraadkast ook wel leeg zijn.
Als je echt weinig geld hebt, kun je geen voorraden aanleggen.
lilalinda schreef:
09-09-2019 09:48
als TO blijkbaar geen reserves heeft, zal haar voorraadkast ook wel leeg zijn.
Als je echt weinig geld hebt, kun je geen voorraden aanleggen.
Maar ook zonder voorraad is 12 euro genoeg om 2 of 3 dagen van te leven.

Voor ontbijt en lunch: een brood en een pot pindakaas.
Avondeten: pak pasta, prei, paprika, wat gehakt en een blik gepelde tomaten.
En voor tussendoor bananen of appels.
Drinken: water uit de kraan. Of je koopt een pakje thee.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-09-2019 10:00
Maar ook zonder voorraad is 12 euro genoeg om 2 of 3 dagen van te leven.
oh zeker, dat ontken ik ook nergens
reageer slechts op: Hoe kan het dat iemand geen voorraad heeft
Alle reacties Link kopieren
Als ik die 'iemand anders' was zou ik vragen of je me niet kon helpen door me uit te nodigen om bij jou te eten ipv een topic voor me te openen.

Maar 12 euro voor 3 dagen is niet heel moeilijk toch?
lilalinda schreef:
09-09-2019 10:01
oh zeker, dat ontken ik ook nergens
reageer slechts op: Hoe kan het dat iemand geen voorraad heeft
Oké. Er zijn inderdaad genoeg mensen die nauwelijks voorraad hebben, ook mensen die niet krap zitten.
Ik heb best ea op voorraad maar verbaasde me in het extra vriezer-topic enorm over de enorme hoeveelheden eten die mensen in hun vriezer hebben.
Alle reacties Link kopieren
HelloFromTheOtherSide schreef:
09-09-2019 03:18
Water uit de kraan is gratis.

Dat kan toch prima, drie dagen voor 12 euro? Een brood, pot pindakaas, pak pasta, pot saus. Dan heb je nog over.
🤔

Bij mij niet 😅

(Maar ik begrijp jouw punt wel, sorry....)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor soep gaan, uiensoep en/ of pompoensoep bijvoorbeeld. Pompoenen zijn bij de Aldi nu 1,20 en maken je soep lekker vullend. Soep met brood kan als avondeten en als lunch.
Drinken zou ik gaan voor water en thee. Ontbijt eet ik meestal gewoon brood, maar havermoutpap is ook een voordelige optie. Als beleg wordt vaak pindakaas genoemd, maar kijk gewoon even in de supermarkt wat die week in de aanbieding is. Een zakje hagelslag kost vaak maar 50 cent, terwijl pindakaas vaak rond de 2 euro zit.
Alle reacties Link kopieren
Das niet zo moeilijk toch?

Boullionblokjes
Verschillende soorten groente
Handje vermicelli
2 liter water
Hoppa....SOEP

Brood in de aanbieidng

Water en thee om te drinken
Kind je houdt nog over
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-09-2019 10:03
Oké. Er zijn inderdaad genoeg mensen die nauwelijks voorraad hebben, ook mensen die niet krap zitten.
Ik heb best ea op voorraad maar verbaasde me in het extra vriezer-topic enorm over de enorme hoeveelheden eten die mensen in hun vriezer hebben.
Oh is dat zo gek?
Ik geloof echt zo dat ik voor een week aan eten extra in de vriezer heb liggen
Wel voornamelijk soep maar ook wel een zak oven frites, vlees wat in de aanbieding was, en erwtjes en spinazie garnalen heb ik standaard in de vriezer liggen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Moet lukken toch?
Ik heb in een moeilijke tijd met 2 kinderen regelmatig gewoon een banaan tussen een paar boterhammen en een glas melk als avond eten moeten eten.
Het is soms wat het is.

Wat we nog aten was:

Groentesoep met brood
Aardappelpuree met een eitje erbij
Boterhammen smeren of tosti van maken
Vermicelli met melk
Stokbrood met tonijn uit een blik en wat komkommer ertussen
Ga naar de markt, koop een paar zakken groente en fruit, 1 pak rijst, 1 pak yoghurt en je red het makkelijk. Man wij redden dat zelfs met 2 personen. Zo weinig is €12 niet voor 3 dagen. Lukt makkelijk.
Ga naar de Aldi, daar kan je van dat bedrag gewoon boodschappen doen.
Alle reacties Link kopieren
Rosalind schreef:
09-09-2019 10:03
Oké. Er zijn inderdaad genoeg mensen die nauwelijks voorraad hebben, ook mensen die niet krap zitten.
Ik heb best ea op voorraad maar verbaasde me in het extra vriezer-topic enorm over de enorme hoeveelheden eten die mensen in hun vriezer hebben.
wij (gezin van vier, met 2 bijna-volwassen kinderen) hebben geen vriezer (nou ja, 2 lades die bij de koelkast horen)
En redden ons er prima mee.
Had ooit een vriezer, daar ging alleen maar eten in, tot het werd weggegooid. Ik kan er niet mee plannen. Heb wel voldoende 'droge' voorraad en supermarkten op loopafstand
Alle reacties Link kopieren
Erwten uit de diepvries zijn rond de 60 cent voor zo’n 500 gram. Das dus twee keer groente. Combineer met rijst, ei en evt een uitje om het in te bakken en je hebt een voedzame maaltijd voor 2 dagen.

Dan nog brood voor de lunch en het ontbijt, of havermout (50 cent) met melk.
Wat is iedereen nou moeilijk aan het doen.
Je hebt bij de Aldi een brood voor een euro, leverworst voor 25 cent, volop verse groente voor onder een euro, aardappeltjes erbij en een pond gehakt en ze heeft gewoon voor drie dagen gezond eten.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:52
Wat is iedereen nou moeilijk aan het doen.
de enige die moeilijk doet, is TO
lilalinda schreef:
09-09-2019 11:55
de enige die moeilijk doet, is TO
Nee hoor, ze bedankt één keer voor de tip, verder heeft ze geen reacties neergezet.
Jullie fantasie gaat me jullie op de loop, alsof het nog tien dagen duurt eer het woensdag is.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
09-09-2019 11:52
Wat is iedereen nou moeilijk aan het doen.
Volgens mij zegt iedereen toch juist dat het niet moeilijk is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven