Geld & Recht alle pijlers

tnt pakket niet aangekomen bij vriendin

11-03-2012 21:56 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Vorige maand heb ik een pakket ter waarde van 500 euro opgestuurd naar een vriendin in thailand. Het pakket zou binnen 6 dagen aankomen maar is tot heden niet aangekomen. Via track and trace staat er dat de afleverdatum onbekend is. Heb er echt stress van gekregen. Tnt zegt dat ze pas na 30 dagen een onderzoek starten pfff. Heeft iemand dit ook eens meegemaakt
Wat staat er wel op track en trace? geeft het aan war het pakket is? Soms krijgt het pakket zodra het de grens overgaat, een andere track en trace krijgen (had ik al met pakketten naar Belgie) kun je PostNL niet bellen en vragen of zij meer kunnen vertellen?

Vaak weten zij meer dan je zelf ziet met track en trace
Vaak als je de code invoert bij post.nl

Zie je meer informatie staan dan bij tracktrace.nl
Begin nog maar niet met stressen. Met een beetje pech ligt het pakket een maand bij een inklaringspost of douane, daarom starten ze ook geen onderzoeken onder 30 dagen, want er blijft genoeg achter. Wat je kan doen is, als je ziet dat het pakket in Thailand in het systeem zit (via je nederlandse track&trace) contact opnemen met de carrier in Thailand en de binnenlandse tracking info opvragen. Dit even er vanuit gaande dat TNT niet opereert in Thailand. Wanneer TNT dit namelijk niet doet krijg je geen detail info meer totdat het pakketje daadwerkelijk bezorgt is en hij wordt afgemeld. TNT heeft die info niet en die systemen zijn niet gekoppeld.
Of je kan de pech hebben die ik had. Vanuit NL naar (mezelf) in VS gestuurd. Niet goed op de datum gelet en na dikke maand toch maar eens kijken op T&T. Stond dat pakket was aangekomen in mijn stad. Maar nooit afleverbericht gehad. Naar postkantoor met pakketnummer. Nee hoor, hadden ze nooit binnen gekregen. Paar dagen later centrale postbezorging gebeld. Oh, pakket was al een maand binnen (op "mijn" postkantoor grrr) en toevallig net die dag retour afzender gestuurd.

Gelukkig kon het vanuit NL vervolgens weer teruggestuurd worden ("verzender" weigert dan het pakket en zegt dat het weer terug naar oorspronkelijk verzendadres moet). Maar mijn pakket was niet blij met zoveel reizen.
Heb je het wel verzekerd opgestuurd? Het is wel een hoop geld als je dat kwijt zou zijn.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Het kan ook door de douane eruit gepikt zijn,en dan kan het nog wel even duren voor het aankomt.

Ook kan het dan zijn dat je vriendin geld moet betalen over het geschatte bedrag van de waarde van het pakket.

Ik persoonlijk zou nooit voor zo'n groot bedrag 1 pakket maken,maar meerdere kleintjes als dat enigzins zou kunnen dan.
Mijn pakket naar Zuid-Afrika zou er volgens de TNT 8 dagen overdoen. Uiteindelijk is dat 2 maanden geworden!

Ondertussen was de geadresseerde al weer verder getrokken, dus heeft die niks ontvangen
Nooit meer tnt!! Had ze net aan de lijn en ze willen pas over een week een onderzoek starten. Betaal je dus 45 ent per minuut om 14 min aan de lijn te wachten en vervolgens doodleuk te horen dat ze even niets doen . Waar kan ik een telnr van een carrier achterhalen. Ben echt tnt moe
Met TNT duurt alles ALTIJD veel langer dan aangeven. Ik verstuur nooit meer iets met TNT. Echt waardeloos, en ze gaan echt totaal niet voorzichtig om met een pakketje >.<' heel vaak kwam het beschadigt aan!

maar ach het kan nog wel eens duren voordat het er is, je mag bij TNT makkelijk een 0 achter de aangeven dagen plakken!
Dat een pakketje 3 weken bij de douane kan liggen is niet uizonderlijk. Dat heeft o.a. met de lokale postbezorgdienst (carrier) te maken. De ontvanger kan deze carrier bellen om verder te informeren. Dit kan aan de hand van het track&trace nummer.
Ik heb zelf iets verzonden naar een ver buitenland, aangetekend nog wel. Kijk ik een week later op 'track & trace', blijkt het nog alleen maar aangemeld te zijn. Telefonisch contact met TNT leverde op dat ze in het sorteercentrum waarschijnlijk vergeten waren te scannen, en oh ja: in het buitenland werkt 'Track & trace' niet...

Gelukkig 2 weken later bericht dat het gearriveerd was, maar er gaat als het even kan echt niets meer met TNT weg. Nu ook al 2 keer in 1 week gehad dat pakketjes waar ik op zat te wachten bij anderen waren bezorgd (terwijl ik gewoon thuis was), geen bericht bij ons dat het elders was bezorgd en het enige wat TNT dan zegt: tja, ik zie hier dat het bezorgd is...
@ dahlia met de nederlandse track and trace code kunnen ze bij tnt thailand niets voor me doen. De systemen zijn niet aan elkaar gekoppeld. In ieder geval , nooit meer tnt voor mij!!! Ben heel erg teleurgesteld
Over het ontvangen van post via TNT ben ik maar matig tevreden. Over verzenden ben ik wel tevreden. Ik verzend zeker 100 pakketje per jaar naar het buitenland. Ze gaan de hele wereld over en dat gaat eigenlijk nooit mis. Ik doe dit altijd aangetekend. Soms duurt het wat langer en dat blijkt het pakket bij de douane te liggen.

Aan track en trace heb je niet heelveel, werkt lang niet voor alle landen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven