Geld & Recht alle pijlers

Toewijzing sociale huurwoning: rechten?

31-10-2019 22:28 53 berichten
Ik heb een woning gekocht en verlaat een sociale huurwoning.

De langst ingeschreven persoon (de 1e op de lijst) zou mij bellen voor een bezichtiging. Deze staat gepland.

Eind van de middag belde mij een meisje (een andere persoon dan van de geplande bezichtiging), helemaal door het dolle heen, omdat ze mijn woning mocht bekijken en eerste op de lijst was. Ze kon het niet geloven en heeft bewust nog naar de woningbouwvereniging gebeld om het te checken (oorspronkelijk was ze 3e). Zij hebben nog eens bevestigd dat ze 1e is en mag gaan kijken. Dit staat ook zwart op wit in een bevestigingsmail die ze heeft ontvangen.
Kan zij hier rechten aan ontlenen? Of mag de woningbouwvereniging nu zeggen: “jammer....foutje, u hebt toch pech”?

De persoon die eerste op de lijst was heeft niet afgezegd voor de woning, maar is blijkbaar officieel te laat met reageren. Ze zegt dat ze dat telefonisch heeft afgestemd met de woningbouwvereniging (omdat de tijd om te reageren extreem kort was).

Ik ben gewoon benieuwd hoe dit juridisch zit.
Alle reacties Link kopieren
Raar dat het zo is gegaan... Het is hier ook het geval geweest maar toen was de afspraak niet afgezegd. De woningbouw zei dat nr 1 toch echt pech had ongeacht de situatie en dat ik hem officieel aangeboden had gekregen en dus eerste keus had. Ik had dit als nummer 3 dan ook niet geaccepteerd
Alle reacties Link kopieren
Ook net verhuisd; nummer 1 was geweest, nummer 2 geweigerd, nummer 3 moest nog contact zoeken, staat nummer 4 op de stoep!
Niet binnengelaten, het is nummer 3 geworden, maar nummer 4 heeft dat schijnbaar al vaker geflikt.
Ik heb ook (op zondagochtend nota bene) mensen op de stoep gehad die gewoon brutaal aan hebben gebeld.... een vrouw van middelbare leeftijd met haar oude ouders.
Waren dus achteraf ook helemaal niet nummer 1, 2 of 3 denk ik.
Hebben gewoon op die woning gereageerd en zijn vervolgens gewoon spontaan aan komen bellen - of ik de deur open wilde maken zodat ze over de galerij konden lopen. Dat haar ouders op leeftijd waren en dat ze wilden kijken of ze hier wilden wonen.
Ik zei heel netjes dat het op dat moment niet zo goed uitkwam dat ze zouden komen kijken en toen zei ze “nou ja, dat is uw goed recht”.
Uiteindelijk heb ik ze wel op de galerij gelaten en stonden ze dus voor mijn deur en keukenraam te praten en pogingen te doen om naar binnen te kijken.
Ook super raar vond ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven