Geld & Recht alle pijlers

Training in vakantie verplicht?

17-02-2011 21:28 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen? met google kom ik niet echt verder en het is nu te laat om evt instanties te bellen.

Volgende week heb ik een week vakantie opgenomen (deze is weken geleden al goedgekeurd) mijn kinderen zijn dan ook vrij. Gisteren ben ik gebeld door mijn leidinggevende dat ik de maandag in mijn vakantie een verplichte verkooptraining heb. Maandag is sowieso een lastige dag om oppas te vinden voor mijn kinderen en is mijn officiele vrije dag altijd. Ik heb dus aangegeven dat ik niet aanwezig kan zijn, eventueel kan ik buiten de vakantie een andere maandag wat regelen. Ze snapte dat en zou het overleggen met de rayonleider. Vandaag per mail te horen gekregen dat ik echt aanwezig moet zijn, geen enkele uitzondering is mogelijk.

En nu?? Volgens google mag een vakantiedag niet ingetrokken worden mits er echt uitzonderlijke omstandigheden zijn (veel ziekte dus geen personeel bv) Mezelf kennende ga ik een slapeloze nacht tegemoet:-(

Wat zijn mijn rechten?? Even voor de duidelijkheid: ik ben echt niet te belazerd om die dag in te halen maar juist in deze vakantie komt het wel heel erg slecht uit. Buiten dat ik eigenlijk een paar daagjes weg wilde met de kinderen (vader is geen optie)

Zelda.
Hoe is ´t afgelopen TO?
Ik krijg er een punthoofd van!
Goeiemorgen!

Er is niet meer over gesproken dus ik wacht de eventuele 'straf' wel af. Het is idd kiezen tussen 2 kwaden en mijn keuze ligt zeker bij mijn kinderen.

Fijne dag!

Zelda
quote:Lariba schreef op 18 februari 2011 @ 17:17:

Vind het eerlijk gezegd sowieso raar dat ze een verplichte cursus in een schoolvakantie plannen...

Ligt eraan in welk deel van Nederland je woont en in welk deel je werkt...

TO: even afwachten dus. Vind het ook belachelijk. Ga je die ene zin gebruiken?
Ik zou in jouw geval ook voor thuis kiezen. Komt vast goed.
Ik krijg er een punthoofd van!
En... hoe was de reactie dat je er niet was?
Het is pas volgende week!
Ow sorry, dacht dat het deze week was, het is hier namelijk vakantie......

Maar ben erg benieuwd hoe dit af loopt!
Ik ook...

Ik weet niet of het vergelijkbaar is...:

Ik werk op school en dan heb ik m.u.v. de zomervakantie, vakantie wanneer de leerlingen dan ook vakantie hebben. Voor de zomervakantie geldt het volgende:

- In de eerste vakantieweek werk ik op maandag en dinsdag de gehele dag;

- In de laatste vakantieweek werk ik op woensdag t/m vrijdag de eerste 4 uur (i.p.v. 8 uur).

Maar de afgelopen zomervakantie had ik een belangrijke klus die af moest zijn voordat ik op vakantie ging. Ik voldeed daaraan, en in het nieuwe schooljaar kwam mijn teamleider bij me en zei dat ik recht had op 8 uur vrij, omdat ik 2 dagen (woensdag en donderdag in de eerste vakantie week) heb doorgewerkt terwijl dat normaal niet gebeurt. Dat vond ik erg attent. Niet ik kwam met dat idee, maar mijn teamleider kwam daar als eerste mee.

Ik weet niet of jij dan ook recht hebt op vrije uren zoals in mijn bovenstaande verhaal, Zeldaaaa.
World of Warcraft: Legion
Hoi!

Nee hier pas volgende week vakantie.

Vandaag gesproken met mijn leidinggevende en zij vond het ook niet meer dan normaal dat ik in mijn vakantie niet hoefde te komen. Ze stelde voor om die dag in te halen op een andere maandag in een ander filiaal. Nog steeds niet heel handig omdat dat ook op een maandag is maar uiteraard ga ik dan, is in maart dus dan heb ik wat meer tijd om wat te regelen wb opvang. Fijn!

Hans dat is zeker erg netjes. Ik krijg de aanwezige uren uitbetaald, ook netjes (maar niet meer dan logisch eigenlijk)

Had al besloten om dit keer eens op mijn rechten te gaan staan (niks voor mij) maar ben erg opgelucht dat dat helemaal niet aan de orde is. De uitgeprinte brief met artikelnummer zus-en-zo en de zin hoefde ik dus gelukkig niet te gebruiken. Heel erg bedankt allemaal voor jullie advies!

Zelda

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven