Geld & Recht alle pijlers

Trouwen en alimentatie- gevolgen?

04-11-2011 16:04 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wij gaan binnenkort trouwen en ik zit met de volgende vraag: als wij trouwen, wat zijn dan de gevolgen voor de kinderalimentatie voor mijn niet-inwonende stiefdochter?

Kan mijn inkomen worden gebruikt als eis om deze te verhogen?

Moeder is samenwonend, heeft onlangs haar baan opgezegd en is nu huis-mama van haar dochter uit vorige relatie (mijn stiefdochter) en de twee kinderen uit haar huidige relatie.

Het contact is prima hoor maar ik wil niet voor vervelende verrassingen komen!

Fijn om te horen wat je ervaring is!
Het delen van een gemeenschappelijke huishouding kan reden zijn om de kinderalimentatie aan te passen. De alimentatieplichtige heeft dan immers lagere vaste lasten en daardoor een grotere draagkracht.

Als jullie nu al samenwonen, verandert er dus niets. Gaan jullie na het huwelijk samenwonen, dan kan worden verzocht om verhoging van de kinderalimentatie. Je verloofde kan dit natuurlijk ook zelf voorstellen.
Ga in therapie!
Voor het zoontje van mijn man is laatst de alimentatie berekend. Mijn man en ik zijn getrouwd (igg) en mijn inkomen werd ook meegenomen. Ook werd meegenomen dat de helft van de huur voor mijn rekening zou komen waardoor dus de draagkracht van mijn man groter is. Wat dubiootje zegt dus.
Dames, dank voor de reacties! We wonen inderdaad al samen, dus verandert er qua draagkracht niets.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven