Tweedehands auto
maandag 10 juli 2017 om 13:27
Ik wil graag een autootje kopen. Klein model denk aan een Peugeot 107/Kia picanto ofzoiets. Nu zijn er natuurlijk onwijs veel te krijgen. Maar waar moet ik nou echt op letten. En tot hoeveel kilometers is het nog aantrekkelijk. Ben benieuwd naar jullie meningen. Het is overigens bedoeld als 2e auto (kleine afstanden)
maandag 10 juli 2017 om 13:37
maandag 10 juli 2017 om 14:18
Ik rij met een oud barrel voor de kleine afstanden (zeg maar tot 10 km). Geloof dat het ding 20 jaar oud is, 300 euro heeft gekost, 220000 op de teller heeft, maar zolang hij door de apk komt vinden we het prima . Echt bedoelt voor als op de fiets ff niet kan, voor de grotere afstanden/ kinderen vervoeren hebben we een goede auto. Maar geen tips voor je verder, vriend regelt dit altijd, de laatste keer via een kennis die een garage heeft, was een inruil auto waar garagehouder geen energie in wilde steken.
maandag 10 juli 2017 om 17:02
Lady_Vintage schreef: ↑10-07-2017 13:42Wat is je budget? 2e hands kleine auto's zijn erg in trek en voor een paar jaar oude kia picanto betaal je zomaar nog 8-10.000 euro.
daarom koop ik een kleine auto helemaal nieuw en rijd hem gewoon helemaal op.
Die 107, C1, Aygo etc zijn nog peperduur als ze een paar jaar oud zijn. Dan koop ik ze liever nieuw met volledige garantie
dinsdag 11 juli 2017 om 08:33
Klopt, koop voor geld net maatje groter bv C2 of C3 is veel voordeliger na enkele jaren.studiemiepmiep schreef: ↑10-07-2017 17:02daarom koop ik een kleine auto helemaal nieuw en rijd hem gewoon helemaal op.
Die 107, C1, Aygo etc zijn nog peperduur als ze een paar jaar oud zijn. Dan koop ik ze liever nieuw met volledige garantie
dinsdag 11 juli 2017 om 09:09
Uhm zo'n maatje groter kost nieuw ook weer 4000-5000 meer, meer wegenbelasting/verzekering. (maar wellicht zijn de 2de hands wel voordeliger dan zo'n kleintje..)
Nieuw rij ik er niet uit hoor want ze rijden niet zuiniger etc dus ik houd het bij een nieuw kleintje
Dus als je toch een kleintje wil gaan voor korte ritjes etc kun je beter voor een oud barrel gaan ipv 2de hands nog een fortijn neer te tellen indien je geen nieuwe kunt veroorloven
Nieuw rij ik er niet uit hoor want ze rijden niet zuiniger etc dus ik houd het bij een nieuw kleintje
Dus als je toch een kleintje wil gaan voor korte ritjes etc kun je beter voor een oud barrel gaan ipv 2de hands nog een fortijn neer te tellen indien je geen nieuwe kunt veroorloven