Twijfels bij bewindvoerder
woensdag 15 maart 2017 om 11:10
Goedendag
Sommige van jullie kennen mij al een beetje van denk ik 2 jaar geleden.
Het gaat goed met ons gelukkig.
Maar ik heb dus een bewindvoerder aangevraagd en die gekregen.
Mijn geld gaat er nog niet heen daar zijn ze mee bezig.
Maar nu hoor ik hier en daar dat ze leefgeld inhouden en kinderbijslag helemaal niet meer uitkeren zelfs zonder vaste lasten schulden.
Nu heb ik zelf naar mijn mening goed contact en klikte het gewoon met de bewindvoerder ook zijn kant van het verhaal gehoord mocht het waar zijn.
Bekenden gaan nu zelfs naar een advocaat om dit op te lossen.
Maar ben toch ontzettend bang dat ik een keer zonder leefgeld zit.
Mocht hij fout zitten zal hij mij dat natuurlijk niet zeggen.
Wat is nu handig om te doen?
Sommige van jullie kennen mij al een beetje van denk ik 2 jaar geleden.
Het gaat goed met ons gelukkig.
Maar ik heb dus een bewindvoerder aangevraagd en die gekregen.
Mijn geld gaat er nog niet heen daar zijn ze mee bezig.
Maar nu hoor ik hier en daar dat ze leefgeld inhouden en kinderbijslag helemaal niet meer uitkeren zelfs zonder vaste lasten schulden.
Nu heb ik zelf naar mijn mening goed contact en klikte het gewoon met de bewindvoerder ook zijn kant van het verhaal gehoord mocht het waar zijn.
Bekenden gaan nu zelfs naar een advocaat om dit op te lossen.
Maar ben toch ontzettend bang dat ik een keer zonder leefgeld zit.
Mocht hij fout zitten zal hij mij dat natuurlijk niet zeggen.
Wat is nu handig om te doen?
wie goed doet goed ontmoet
woensdag 15 maart 2017 om 11:19
http://www.schuldhulpverl ... vragen-over-budgetbeheer/
Hier staat interessante info. Het kan blijkbaar dat je na betaling van de vaste lasten weinig tot geen leefgeld overhoudt. Advies is dan te kijken hoe de vaste lasten minder kunnen worden.
Zonder vaste lasten wordt hier niet genoemd.
Hier staat interessante info. Het kan blijkbaar dat je na betaling van de vaste lasten weinig tot geen leefgeld overhoudt. Advies is dan te kijken hoe de vaste lasten minder kunnen worden.
Zonder vaste lasten wordt hier niet genoemd.
woensdag 15 maart 2017 om 12:26
Volgens mij valt leefgeld onder vaste lasten, maar dit kan heel weinig zijn. Mensen die ik begeleid (niet als bewindvoerder, maar die er wel 1 hebben) krijgen soms maar 25 pw aan leefgeld. In hun budgetplan is dat onder t kopje vaste lasten. Zorgtoeslag is wel een inkomst maar krijgen ze niet uitbetaald. Vaste lasten is dan: zorgverzekering, leefgeld, uitvaart, bewindvoerderskosten. Inkomst is: uitkering, zorgtoeslag. Als alle vaste lasten zijn betaald blijft er soms nog wat over. Dit bedrag wordt dan een aantal maanden gespaard en waar mogelijk worden daar schuldeisers mee betaald. Maar als ze heel weinig ruimte overhouden kan het ook zijn dat schulden niet eens betaald kunnen worden.
Dus leefgeld kunnen ze niet inhouden volgens mij. Toeslagen wel, zoals ik er bekend mee ben.
Dus leefgeld kunnen ze niet inhouden volgens mij. Toeslagen wel, zoals ik er bekend mee ben.
woensdag 15 maart 2017 om 14:00
Denk je dat je bewindvoerder niet betrouwbaar is?
Hier is een link naar de branchevereniging van bewindvoerders.
http://www.bpbi.nl/
Helpt dit je verder?
Hier is een link naar de branchevereniging van bewindvoerders.
http://www.bpbi.nl/
Helpt dit je verder?
donderdag 16 maart 2017 om 18:57
Er wordt onder bewind gekeken wat de betaal afspraken zijn. De vaste lasten en betaalafspraken moeten worden voldaan. Ook zal een bewindvoerder die jouw geld beheert geld reserveren voor onvoorziene uitgaven. Daarna is er een bedrag wat overblijft als leefgeld.
Als je te weinig inkomen hebt zal de kinderbijslag zeker voor de vaste lasten worden gebruikt. Die zou je zonder bewindvoerder ook gebruiken daarvoor en is ook om in het onderhoud te voorzien. Daar vallen vaste lasten ook onder.
Succes met alles!
Als je te weinig inkomen hebt zal de kinderbijslag zeker voor de vaste lasten worden gebruikt. Die zou je zonder bewindvoerder ook gebruiken daarvoor en is ook om in het onderhoud te voorzien. Daar vallen vaste lasten ook onder.
Succes met alles!