Geld & Recht alle pijlers

Uit huis

25-07-2013 15:59 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil over een tijdje graag op mezelf gaan wonen.

Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?
Heb je enig idee hoeveel huur je straks gaat betalen? Zet dat dan nu alvast maandelijks opzij, het liefst met nog 200 euro meer. Is nu een mooi spaarpotje voor je inrichting en verf en zo. En je krijgt alvast een gevoel hoe het is om dingen alle andere dingen, bijv vakantie, kleding en uitgaan te doen van de rest van je loon.
quote:neusspray schreef op 25 juli 2013 @ 15:59:

Wat zijn dingen waar ik rekening mee moet houden?Dat je moeder de was niet meer voor je doet
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 25 juli 2013 @ 19:20:

[...]

Dat je moeder de was niet meer voor je doet
quote:boerderijgeit028 schreef op 25 juli 2013 @ 16:22:

Komt ie:

huur

gas en licht

water

verzekeringen (inboedel, opstal, uitvaart/leven, zorg)

telefoon/mobiel

internetbundel

televisie

Als je nog een auto hebt.

wegenbelasting

autoverzekering

Gemeenteaanslagen

Ben ik nog wat vergeten?

W.A. verzekering.

eten

kleding

reiskosten
Gevoelens zijn beperkt houdbaar.
Als je toch nog tijd hebt, en ergens wat plek 'over' (garage van je ouders, schuur van je oma, zolder van de buren, wat dan ook) kan het erg de moeite lonen om nu Marktplaats vast in de gaten te houden voor meubels die je leuk vindt en leuk geprijsd zijn.

Ook witgoed en dergelijke kan je vaak voor prima prijzen tweedehands kopen. Het is dan wel slim om te kijken naar het energielabel, soms is nieuw echt zo veel beter qua energie verbruik, dat je misschien beter dat kunt doen.

Moet je nog eea gaan verven enzo? Kijk dan ook nu vast naar aanbiedingen van Bouwmarkten. Wij hadden voor onze verhuizing al een paar potten (witte) latex ingeslagen voor de helft van het geld en gebruik gemaakt van een 25% kortingsactie op de rest van onze verf (die actie was twee weken voor we de sleutel kregen, dat kwam goed uit).

Hetzelfde geld voor gordijnen. De Hema, de Kwantum en anderen vast ook wel, hebben regelmatig een actie met 20-30% korting. Meestal kun je best even wachten met gordijnen kopen als je ergens woont, dus dan kun je dit in de gaten houden.
Woon inmiddels bijna een jaar samen. Ik had voor die tijd ook al veel spullen gekocht, vrijwel alle keukenspullen en andere kleinere dingen. Enkel de bank, eetkamerstoelen, kasten etc hebben we pas gekocht toen we de sleutel kregen. Een geluk dat we qua witgoed alleen een diepvries en een droger moesten kopen, waarvan de diepvries gekregen van schoonouders. Slaapkamer ook nog meegenomen van thuis. Een (groter) bed kan altijd later nieuw gekocht worden, zoiets heeft geen prioriteit.

Verder idd alles met korting kopen bij de bouwmarkten, elke week zijn er wel kortingen. Veel gehaald bij de kwantum, leen bakker, jysk, ikea etc.

Oja nog een tip, ik heb ook veel bij de action gekocht. Veel goedkoper en vaak prima kwaliteit. Een aantal dingen zag ik vervolgens voor het dubbele in andere winkels liggen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven