Geld & Recht alle pijlers

uiterlijke betaaldatum salaris

28-05-2011 10:30 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal!

Mijn vriend heeft dinsdag zijn ontslag gekregen bij een bedrijf.

Hij heeft inmiddels ander werk weer en kan maandag starten!

Nou wordt normaal altijd zijn salaris betaald op de 24ste.. maar tot op heden heeft hij geen salaris ontvangen.

Hij heeft zijn baas al gebeld en deze neem steeds niet op... hebben toen met een vaste telefoon gebeld en toen nam hij wel op..Hij vertelde dat ze nog bzig waren met het verrekenen van zijn loon en vakantiegeld...

Voor wanneer moeten ze betaald hebben.. voor de 1e van de volgende maand dus? dus dat zou betekenen dat het uiterlijk dinsdag op zijn rekening staat?

Erg vervelend, want alle vaste lasten gaan er al weer af...
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 12:28:

@ Nummerzoveel staat op meerdere sites wat ik gevonden heb, met name mensen die werken in de advocatuur, die dit uitgezocht en geantwoord hebben.

Nou, dan neem je contact op met die advocaat en sleep je de werkgever voor het gerecht.

Slotje dan maar?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik neem contact op met de bond maandag

@ nummerzoveel, geef mij dan is die link van waar jij dat gevonden hebt???
hij is lid neem ik aan?
verwijderd wegens toon van TO
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 12:43:

Ik neem contact op met de bond maandag

@ nummerzoveel, geef mij dan is die link van waar jij dat gevonden hebt???hij kan niet praten of is doof?
nee ik bedoel dat hij dat doet..

Praat hier ff in de ik vorm omdat ik zelf schrijf.. mijn excuus..

@ nummer zoveel... je kan deze tekst op 2 manieren opvatten..

Uw werkgever moet uw loon (salaris) betalen na afloop van het tijdvak waarover het loon volgens uw arbeidsovereenkomst moet worden betaald. Zo moet weekloon na een week worden betaald en maandloon na een maand.
@ feeks, ja hij is lid ja!
Succes ermee Marloes!
@ nummer zoveel.. snap jij wat ik bedoel met op 2 manieren opvatten die tekst?
week loon na een week werken (en dus niet 3 weken later pas) en maandloon na een maand werken en dus niet pas een maand later...

tjaaa....
Betaling van salaris dient te worden gedaan voor de derde van de volgende maand (tenzij anders schriftelijk overeengekomen bij de aanvang van het dienstverband). Betaalt de werkgever te laat dan kan je hiervoor kosten claimen en deze zijn:
@ nummer zoveel, jij denkt 't ook wel erg goed te weten niet?

hij dient in elk geval het salaris optijd te betalen, ik heb het niet over het vakantie geld of iets dergelijks!!
Heb je al een advocaat ingeschakeld die werkgever van zijn bed kan lichten wegens vermeende wanbetaling?
sluit dit topic maar..

vraag me nu echt af waarom ik dit geopend heb op een site als viva.. :|
Je vriend heeft dinsdag ontslag gekregen? Is hij op staande voet ontslagen of zo? Anders kan het toch niet zonder opzegtermijn? Of heeft hij dinsdag te horen gekregen dat het contract dat op 31 mei (bijvoorbeeld) afloopt niet verlengt wordt?

Ik vind het verhaal wat vreemd geformuleerd. Voor de rest denk ik dat je er idd op kunt vertrouwen dat Nummerzoveel op arbeidsrechtelijk gebied juiste adviezen geeft.

Het is natuurlijk lullig dat hij zijn salaris nog niet heeft zeker als jullie het hard nodig hebben, maar jij bent wel heel erg achterdochtig.
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 13:33:

vraag me nu echt af waarom ik dit geopend heb op een site als viva.. :|En met jou waarschijnlijk nog wel enkele mensen.
Volgens mij ben jij nu gewoon kwaad en wil je vooral stoom afblazen. Dat is begrijpelijk maar het helpt ook niet om tegen mensen te gaan schoppen die niets met de situatie te maken hebben.
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 13:19:

hij dient in elk geval het salaris optijd te betalen, ik heb het niet over het vakantie geld of iets dergelijks!!Hij heeft nog wel even om het salaris over te maken en reken je niet rijk, want zoveel is de rente de eerste periode niet.
@ Es,

Nee hoor, maar op een ander HR forum wordt mij verteld dat het voor 3 juni binnen moet zijn en dat dan de rente procedure zal gaan starten..

duss, dubbele antwoorden..

In zijn contract staat, dat beide partijen zonder opzegtermijn uit elkaar kunnen gaan.. dussss niet zo raar dan he?
ik reken mij niet rijk..

't gaat erom dat 't salaris optijd betaald dient te worden.
quote:marloesje22 schreef op 28 mei 2011 @ 13:19:

hij dient in elk geval het salaris optijd te betalen, ik heb het niet over het vakantie geld of iets dergelijks!!

Gezien het feit dat Nummerzoveel diep in het HR-wereldje vertoeft, kun je ervan uit gaan dat ze er inderdaad veel vanaf weet! Ik hoop zelf ooit ook zoveel van HR-zaken af te weten.. duurt nog wel even!

Het is nu eind mei, nog niet eens juni. Werkgever kan tot woensdag het salaris nog overmaken, als het salaris aan het eind van de maand op de rekening moet staan. Mijn salaris is af en toe ook wat laat, tja, pech, heel vervelend, maar zolang alles binnen de wettelijke regels valt, kun je er mijn inziens weinig tegen doen.
Is ook geen probleem... als 't er dan ook maar is voor woensdag snap je?

en niet eind juni pas..
nja en wie bewijst dat nummer zoveel in dat wereldje zit?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven