Geld & Recht alle pijlers

Uitvaartverzekering

27-01-2016 16:38 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik hebben beiden een uitvaartverzekering (kapitaalverzekering). Vastgelegd is dat wanneer een van ons beiden overlijdt, de ander erfgenaam is en het geld uit deze kapitaalverzekering dus ook ontvangt en de uitvaart regelt. Als wij beiden overlijden, dan gaat de erfenis en dus ook de kapitaalverzekering naar kind(eren). Hoe gaat dit dan in z'n werk, aangezien een baby of klein kind geen uitvaart kan regelen en de financiering hiervan niet kan regelen? Het is misschien ver doorgedacht, maar weet iemand dit?
Je kind krijgt dan toch een voogd? Ik denk dat die het dan moet regelen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Dat zal idd de voogd van jullie kinderen regelen. Misschien eens naar een notaris toe voor meer informatie gericht op jullie specifieke situatie?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Je kunt het beste bij leven al iemand regelen die eventueel voor de kinderen gaat zorgen mochten jullie beide komen te overlijden voordat je kind 18 is. Diegene kan dan ook jullie uitvaart regelen in samenspraak met de kinderen als ze daarvoor oud genoeg zijn. Je kunt ook zelf al dingen hiervoor op papier zetten wat jullie willen (welke muziek zou je willen, begrafenis of crematie, in geval van begrafenis locatie in geval van crematie, wat te doen met de urn enz.). Mijn man heeft al aangegeven dat hij een bepaald lied wil horen mocht hem iets overkomen. Hij is 40 en kerngezond, maar ik ga het nummer opschrijven en in ons trouwboekje doen.
Je kunt een testamentair executeur benoemen in je testament die de zaken regelt. En inderdaad ook regelen wat er gebeurt met je kind als jullie beiden komen te overlijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven