Geld & Recht alle pijlers

UPC kon niet automatisch van mijn rekening afschrijven

05-09-2012 21:16 22 berichten
Ik had niet voldoende geld op mijn lopende rekening staan, en kreeg eergisteravond een automatisch telefoontje van UPC met de mededeling dat ik de laatste rekening niet had betaald en dat ik afsluiting kon voorkomen door NU te betalen. Gisteren geld van spaarrekening op mijn lopende rekening gestort, en was vandaag nogal druk en na 2 keer geprobeerd UPC te bellen om gegevens om te betalen op te vragen had ik verder geen tijd. Ik ga morgen direct betalen. Weet iemand of ze echt bij UPC zo snel afsluiten als je nog maar een week betalingsachterstand hebt? Hoe groot moet de achterstand zijn voordat ze je echt gaan afsluiten?
Alle reacties Link kopieren
Je kan het rekeningnummer en je klantnummer toch gewoon terugvinden op je afschriften?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Je krijgt eerst nog een betalingsherinnering thuis waarin wordt gewaarschuwd voor herinneringskosten. Hierin staat ook een nieuw betalingstermijn. Indien je niet binnen dat termijn betaalt worden er herinneringskosten in rekening gebracht en een paar dagen daarna wordt je afgesloten.

Bel UPC nog eens, je kunt ook via ideal betalen zodat je geen last hebt van het verwerkingstermijn.
Rekeningnummer gewoon hier

http://vragen.upc.nl/app/ ... /219/~/rekeningnummer-upc
Dat wel, maar bedrag niet, en ik moet een acceptgiro nummer hebben, volgens dat telefoontje....
Heb je geen factuur? Daar staat het bedrag, het rekeningnummer en het betalingskenmerk op.
Oh gelukkig kiwi, dus eerst nog een brief thuis, nou, ik ga het morgenochtend meteen voor elkaar maken, ik was bang dat ik vanavond ineens zonder telefoon, tv en internet zou gaan zitten :-)
Nee ik heb geen factuur, waarschijnlijk wel in "mijn upc", maar daar ben ik het wachtwoord van kwijt......Ik krijg nooit papieren facturen thuis, alles gaat via "mijn upc", waar ik dus niet in kan loggen.
Ook via mijn upc kun je even opnieuw je ww aanvragen.
Als je de Saldo en betaalinformatie-lijn van UPC belt (0800 22 33 444; gratis 24u p/d) en je klantnummer intoetst, hoor je precies wat je moet betalen.
Wordt niet gewoon elke maand hetzelfde bedrag afgeschreven?
Ik zou je administratie even op orde maken, zorg dat je het wachtwoord achterrhaalt of een nieuwe opvraagt.
UPC sluit eerst je internet af, betaal je dan nog niet televisie en betaal je dan nog niet telefoon. Kun je ze namelijk tot het laatste moment bellen om de rekening alsnog te betalen.
quote:nellaaa schreef op 05 september 2012 @ 21:46:

Wordt niet gewoon elke maand hetzelfde bedrag afgeschreven?Dan moet er wel geld op staan
quote:luni schreef op 05 september 2012 @ 21:46:

Ik zou je administratie even op orde maken, zorg dat je het wachtwoord achterrhaalt of een nieuwe opvraagt.Dat ook.
Een acceptgironummer is vaak niet nodig. Zorg gewoon dat UPC weet dat het van jou afkomt en dat ze weten waar het voor bestemd is. Dat wil zeggen:

- volledige naam van de contractant

- klantnummer

- voor welke factuur het bestemd is
quote:luni schreef op 05 september 2012 @ 21:46:

[...]

Dan moet er wel geld op staan

Doelde op het feit dat ze het bedrag gewoon zou moeten weten omdat het elke maand hetzelfde is. Bij mij iig wel.
Jah, hier gaat het ook zo, gelukkig maar
Dammes, bedankt voor dat telefoonnummer, ik ga er nu meteen achteraan! Morgen bel ik inderdaad ook even voor het wachtwoord van "mijn upc".
Volgens mij belt UPC echt niet na een achterstand van een week. Er zal al langer een achterstand zijn.

Heb je dat niet nagevraagd toen je gebeld werd? En waarom vroeg je toen niet de gegevens die je nodig had?
@ aumentar, het is echt maar een week, ik betaal iedere maand automatisch en heb altijd genoeg geld op mijn rekening, het is me nog nooit eerder overkomen, maar had een grote aankoop gedaan met mijn lopende rekening en moest geld overschrijven naar mijn lopende rekening, juist toen heeft upc geprobeerd geld af te schrijven, dat proberen ze maar 1 keer en dan moet je zelf betalen. Ik kon de gegevens niet opvragen omdat het een automatisch telefoontje was, zeg maar een bandje dat ze me lieten horen met de mededeling dat ik iets van 108 euro moest betalen, dat is een voor mij normaal upc bedrag, bedrag wisselt enigszins per maand omdat ik ook telefonie van upc heb.
Ik heb ook wel eens zo'n telefoontje gehad na een week te laat.

Ik vind je bedrag wel hoog. Wij hebben ook internet tv en vaste telefoon en betalen rond de 70 euro.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven