UPC kon niet automatisch van mijn rekening afschrijven

woensdag 5 september 2012 om 21:16
Ik had niet voldoende geld op mijn lopende rekening staan, en kreeg eergisteravond een automatisch telefoontje van UPC met de mededeling dat ik de laatste rekening niet had betaald en dat ik afsluiting kon voorkomen door NU te betalen. Gisteren geld van spaarrekening op mijn lopende rekening gestort, en was vandaag nogal druk en na 2 keer geprobeerd UPC te bellen om gegevens om te betalen op te vragen had ik verder geen tijd. Ik ga morgen direct betalen. Weet iemand of ze echt bij UPC zo snel afsluiten als je nog maar een week betalingsachterstand hebt? Hoe groot moet de achterstand zijn voordat ze je echt gaan afsluiten?

woensdag 5 september 2012 om 21:20
Je krijgt eerst nog een betalingsherinnering thuis waarin wordt gewaarschuwd voor herinneringskosten. Hierin staat ook een nieuw betalingstermijn. Indien je niet binnen dat termijn betaalt worden er herinneringskosten in rekening gebracht en een paar dagen daarna wordt je afgesloten.
Bel UPC nog eens, je kunt ook via ideal betalen zodat je geen last hebt van het verwerkingstermijn.
Bel UPC nog eens, je kunt ook via ideal betalen zodat je geen last hebt van het verwerkingstermijn.

woensdag 5 september 2012 om 21:21

woensdag 5 september 2012 om 22:21
@ aumentar, het is echt maar een week, ik betaal iedere maand automatisch en heb altijd genoeg geld op mijn rekening, het is me nog nooit eerder overkomen, maar had een grote aankoop gedaan met mijn lopende rekening en moest geld overschrijven naar mijn lopende rekening, juist toen heeft upc geprobeerd geld af te schrijven, dat proberen ze maar 1 keer en dan moet je zelf betalen. Ik kon de gegevens niet opvragen omdat het een automatisch telefoontje was, zeg maar een bandje dat ze me lieten horen met de mededeling dat ik iets van 108 euro moest betalen, dat is een voor mij normaal upc bedrag, bedrag wisselt enigszins per maand omdat ik ook telefonie van upc heb.