Geld & Recht alle pijlers

valse? aangifte

30-07-2012 16:59 18 berichten
ik heb een vraagje, vorige week een aanvaring gehad met een mede flatbewoner. zij beschuldigde mij van roddelen en discriminatie, waarop ik ontkende dat gedaan te hebben. mijn buurvrouw zei dat ik niks gedaan had en dat ze dan bij de juiste personen verhaal moest halen. daarop ging die bewoner zo dicht op mij staan dat haar neus bijna mijn neus raakte, en ze porde hele tijd op mijn borstkas. Ik voelde me daardoor geïntimideerd en heb haar van mij afgeduwd. ben uiteindelijk ook naar binnen gegaan.

naderhand kwam zij terug en daagde mij weer uit, duw dan, duw dan,duw dan. ik ben voor alles en nog wat uit gemaakt en ook bedreigd. heb van dit laatste stukje getuigen.

nu heb ik meteen na die aanvaring de politie gebeld. die konden niets voor mij doen omdat het geen formele bedreiging zou zijn. Heb echter wel een melding gemaakt van bedreiging.

Vandaag heb ik vernomen dat zij aangifte tegen mij gedaan heeft.

ik maak me, ondanks ik uit zelfverdediging handelde, wel zorgen.

wat kan ik nu het beste doen?
Ik denk dat zij net zo sterk staat als jij. In haar geval kan zij ook niet aantonen dat het een formele bedreiging is en zal de politie ook niet zometeen voor de deur staan om je in het cachot te gooien.
quote:lughnasadh schreef op 30 juli 2012 @ 17:06:

Ik denk dat zij net zo sterk staat als jij. In haar geval kan zij ook niet aantonen dat het een formele bedreiging is en zal de politie ook niet zometeen voor de deur staan om je in het cachot te gooien.dus ik hoef me niet zon zorgen te maken dus? of is het verstandig om mijn getuigen een verklaring te laten afleggen?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt die mede buurvrouw als getuige toch? Die kan kan bevestigen dat die pestkop jou intimideerde, in je porde, en jij daarom haar weg hebt geduwd om je woning binnen te kunnen.

De pestkop kan haar eigen argumenten niet bewijzen lijkt me, dus dan heeft ze geen poot om op te staan.
Klinkt als een erg gezellige flat.

Als jouw verhaal klopt, dan verwacht ik weinig problemen. Als je meer hebt gedaan dan je hier opschrjft, kan dat anders liggen.
Het is altijd verstandig om getuigen een verklaring af te laten leggen, dan ligt het vast voor het geval dat.

Daarna zou ik me idd niet zoveel zorgen meer maken.
Gewoon even afwachten, jij hebt al netjes je melding gemaakt en hebt namen van getuigen.

Als de politie een zaak gaat maken ( wat mij erg twijfelachtig lijkt ) dan komen ze vanzelf bij jou voor een verklaring en kun je alsnog netjes je verklaring afleggen en daarin tevens ook de gegevens van de getuigen doorgeven.

Vervelend is het wel allemaal!
Ik heb iets vergelijkbaars meegemaakt.

Ze kan je de pis erg lauw maken, vooral als er valse getuigenverklaringen afgegeven zijn door vrienden/familie van haar.

Tegen haar aangifte doen kan nu niet meer, je kunt alleen jouw verhaal doen en hopen dat het op niks uitdraait.

Succes en sterkte.
[quote]GiB schreef op 30 juli 2012 @ 17:14:

Klinkt als een erg gezellige flat.

Als jouw verhaal klopt, dan verwacht ik weinig problemen. Als je meer hebt gedaan dan je hier opschrjft, kan dat anders ligge

Ik heb niet meer gedaan dan haar van me afgeduwd. Heb al gesproken met die getuigen. Wacht het dan idd maar even af.
@kaatje mag ik toch niet hopen dat ze dat zal doen, maar gelukkig dan in mijn voordeel dat er meerdere mensen last hebben van haar.

@mow ja ik had ook niet het idee dat ik meer kon doen, maar ben toch wel geschrokken dat er een aangifte loopt tegen mij, terwijl ik niets verkeerds gedaan heb.

@allemaal. heel erg bedankt voor jullie snelle reacties.
Ik mag toch hopen dat de politie wel wat beters te doen heeft dan het uitpluizen van dit soort welles-nietes-hij begon-nee zijbegon- akkefietjes. Grote kans dat je hier nooit meer iets van hoort.
[quote]patricia_90 schreef op 30 juli 2012 @ 17:40:

Ik mag toch hopen dat de politie wel wat beters te doen heeft dan het uitpluizen van dit soort welles-nietes-hij begon-nee zijbegon- akkefietjes. Grote kans dat je hier nooit meer iets van hoort.[/quoteda

ja dat hoop ik ook.
Waar heeft ze aangifte van gedaan dan? Van dat jij haar van je af duwde? En wat vindt ze dat dan, mishandeling?
quote:xJanna schreef op 30 juli 2012 @ 17:45:

Waar heeft ze aangifte van gedaan dan? Van dat jij haar van je af duwde? En wat vindt ze dat dan, mishandeling?ja daar heeft ze aangifte van gedaan, ze riep toen ik haar van me afduwde dat ik agressief was.
Zolang ze geen letsel heeft zal het wel loslopen. En je hebt 't incident al gemeld, dus...

Maar vervelende situatie!
quote:xJanna schreef op 30 juli 2012 @ 17:50:

Zolang ze geen letsel heeft zal het wel loslopen. En je hebt 't incident al gemeld, dus...

Maar vervelende situatie!

Ik heb bewust niet geslagen omdat ik boks en ik hard kan slaan. wilde geen risico lopen. toen ze door bleef gaan ben ik ook naar binnen gegaan. om te voorkomen dat het uit de hand liep.

moet zeggen dat jullie berichtjes me wel geruststellen
quote:mevrkimkim schreef op 30 juli 2012 @ 16:59:

wat kan ik nu het beste doen?contact opnemen met buurtbemiddeling en een gesprek regelen om dit met die medeflatbewoner uit te praten. Je moet immers nog wel allebei daar wonen, en dat lijkt me in de huidige situatie niet heel relaxt.
Zeg maar Spijker.
quote:spijk-er schreef op 30 juli 2012 @ 19:03:

[...]

contact opnemen met buurtbemiddeling en een gesprek regelen om dit met die medeflatbewoner uit te praten. Je moet immers nog wel allebei daar wonen, en dat lijkt me in de huidige situatie niet heel relaxt.Wat mij betreft hoeft dit niet,Als we elkaar links laten liggen en negeren woon ik hier prima. Woningbouw gaat verder bespreken met wijkagent en politie dus ik wacht het af. Maar als woningbouw graag een bemiddelingsgesprek wil, zal ik zo netjes zijn om daar heen te gaan. Maar als zij niet zo bezig was geweest (speelt nog veel meer met haar en andere bewoners) dan hadden we dit helemaal niet gehad. Maar goed is nu toch al gebeurd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven