Geld & Recht alle pijlers

Verdeling spullen (einde relatie)

10-09-2010 19:22 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Graag zou ik jullie meningen horen over de verdeling van spullen in de volgende situatie.

Vriend en ik zijn uit elkaar (ik heb de relatie verbroken). Samen hebben we een koophuis. De meeste meubels had hij al voor wij gingen samenwonen en hebben we dus meegenomen naar ons huis. Bij het afsluiten van ons samenlevingscontract vond hij het niet nodig om zijn 'inbreng' vast te leggen, waardoor die spullen nu ook voor de helft van mij zijn.

De spullen die we tijdens ons samenwonen hebben gekocht, zijn of (grotendeels) door hem betaald omdat ik minder verdien of de kosten zijn precies gedeeld door ons beide.

Ik heb altijd bezwaar gemaakt tegen een grotere inbreng van hem en aangegeven dat ik evenredig mee wilde betalen.

Nu hebben we een lijst gemaakt van spullen die we moeten verdelen en hij heeft aangegeven dat hij tv-meubel, kast en dressoir graag bij elkaar wil houden. Hij wil deze graag houden en ik hoef ze niet zo nodig, maar daardoor gaat een heel groot gedeelte wel naar hem toe. Een groot deel van de spullen krijgen we met goed overleg makkelijk verdeeld. Ik kom waarschijnlijk het kleinste te wonen en neem ook de minste spullen (en veelal kleiner) mee. Maar nu hebben we ook een aantal dingen die we allebei willen. Bijv. een pas gekochte, beste dure printer en meer van daar soort dingen.

Hoe zouden jullie dat verdelen? Ik vind dat hij mij hierin ook best wat tegemoet mag komen omdat hij al veel grote dingen krijgt, maar zou graag wat meningen van jullie hierover willen horen.

We kunnen wel overal een waarde aan laten hangen en op basis daarvan verdelen, maar dan blijft het nog steeds ongelijk en zit ik waarschijnlijk ook met veel dingen die ik niet nodig heb/wil.
June dat is niet waar. Google maar even. Een samenleefcontract of het ontbreken daarvan maakt geen gezamenlijke boedel. Daarvoor moet je echt getrouwd zijn.....
Ik zeg toch nergens dat ik er ruzie over wil maken? Ik vraag alleen hoe jullie er tegenaan kijken. Blijkbaar denk ik er niet reëel over en dát wilde ik dus weten!
quote:Oriane schreef op 10 september 2010 @ 19:44:

June dat is niet waar. Google maar even. Een samenleefcontract of het ontbreken daarvan maakt geen gezamenlijke boedel. Daarvoor moet je echt getrouwd zijn.....Ok, dat wist ik niet! Alleen dat toen ik en ex uit elkaar gingen we alles moesten verdelen, op de spullen na die we hadden vastgelegd in het samenlevingscontract. Maar misschien was dat meer dat we geen aanspraak konden maken op die spullen die vastgelegd konden worden. Over het spullen daarbuiten weet ik weinig idd. Bij ons was het niet zo'n gedoe. Hij mocht meenemen wat hij wilde, hij wilde nauwelijks iets.
Spullen zijn natuurlijk niet voor de helft van jou. Spullen vertegenwoordigen een waarde en als jij goederen wilt overnemen uit de gezamenlijke boedel dan zul je hem de helft van de waarde daarvan moeten vergoeden.

Maar in vredesnaam, waarom zou je zo op je strepen gaan staan? Toon je grootsheid en probeer niet onnodig iemand het vel over de neus te trekken.
Nou wordt ie helemaal mooi. Hij heeft de meeste dingen zelf betaald, jij hebt de relatie verbroken en je gaat nu ook nog eisen stellen aan de spullen
wat deden jullie van jouw geld als hij de grote spullen betaalde? Als dat opging aan boodschappen vind ik dat ook recht hebt op een deel van wat hij betaald heeft.
quote:GebruikersnaamOnbekend schreef op 10 september 2010 @ 19:45:

Ik zeg toch nergens dat ik er ruzie over wil maken? Ik vraag alleen hoe jullie er tegenaan kijken. Blijkbaar denk ik er niet reëel over en dát wilde ik dus weten!

OK, dan heb je hierbij wel je realiteitscheck gehad.

Ook ik vind dat je niet kunt eisen om alles 50/50 te verdelen en ik zou je dat niet aanraden.
Nee geen 50/50.

Laat de man zijn spulllen meenemen, hij heeft ze immers ook ingebracht.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven