verdenking diefstal

zondag 30 mei 2010 om 16:58
Normaal ben ik meer een meelezer dan een actieve forummer (hartstikke knap trouwens dat jullie allemaal zo trouw zijn).
Maar nu heb ik toch een dillema te pakken waar ik in mijn bekenden/vrienden/familie-kring niet zoveel over wil praten.
Ik verdenk iemand van diefstal. Weet dat deze persoon niet veel geld te besteden heeft en vind het ook echt best een aardig persoon. Ik sta verder niet dichtbij haar, maar ken haar oppervlakkig. Nu is er iets gepikt, geld, een paar duizend euro.
Mijn verdenking is gebaseerd op haar rondgeneus vorige week op een plek waar ze niets te zoeken heeft en waar dus nu een diefstal heeft plaatsgevonden.
Ik wil dit eigenlijk wel melden. Begrip voor mensen die het moeilijk hebben, heb ik heel veel, maar diefstal kan gewoon niet.
Wat vinden jullie ?
Maar nu heb ik toch een dillema te pakken waar ik in mijn bekenden/vrienden/familie-kring niet zoveel over wil praten.
Ik verdenk iemand van diefstal. Weet dat deze persoon niet veel geld te besteden heeft en vind het ook echt best een aardig persoon. Ik sta verder niet dichtbij haar, maar ken haar oppervlakkig. Nu is er iets gepikt, geld, een paar duizend euro.
Mijn verdenking is gebaseerd op haar rondgeneus vorige week op een plek waar ze niets te zoeken heeft en waar dus nu een diefstal heeft plaatsgevonden.
Ik wil dit eigenlijk wel melden. Begrip voor mensen die het moeilijk hebben, heb ik heel veel, maar diefstal kan gewoon niet.
Wat vinden jullie ?

zondag 30 mei 2010 om 17:22
quote:missmarple schreef op 30 mei 2010 @ 17:13:
Ja, inderdaad Muchacha, ik kan het heel goed zelf oplossen. En ga dat ook doen. Ik ga melding maken van wat ik heb gezien en dan laat ik het inderdaad aan de experts over wat zij ervan vinden. Ik ga niemand beschuldigen.
Bedankt voor de reacties !Als je melding gaat maken, dan noem je toch ook haar naam? Dan beschuldig je haar toch? Ik vindt het nogal wat...
Ja, inderdaad Muchacha, ik kan het heel goed zelf oplossen. En ga dat ook doen. Ik ga melding maken van wat ik heb gezien en dan laat ik het inderdaad aan de experts over wat zij ervan vinden. Ik ga niemand beschuldigen.
Bedankt voor de reacties !Als je melding gaat maken, dan noem je toch ook haar naam? Dan beschuldig je haar toch? Ik vindt het nogal wat...
zondag 30 mei 2010 om 17:23

zondag 30 mei 2010 om 17:27
Ja, inderdaad, met een voorbeeld uit het dorp het liefst bij die Missmarple. En misschien daarom ook wel, dat ik zo dol ben op thrillers enzo, dat ik nu ga zitten amateur-speurneuzen en daarmee andere mensen in een lastige situatie stort. Maar ik weet dat ik het woensdag al raar vond haar daar aan te treffen, zo raar, dat ik haar er min of meer uit heb gezet, ook al vind ik het best een aardig mens.

zondag 30 mei 2010 om 17:29

zondag 30 mei 2010 om 17:52
quote:muchacha schreef op 30 mei 2010 @ 17:41:
[...]
Als je honger hebt mag je van mij een brood stelen.En dan kan de bakker over een tijdje aardappels gaan stelen, omdat zijn inkomsten wegvallen, doordat hongerigen mogen stelen, en hijzelf dan ook in die groep gaat vallen?
[...]
Als je honger hebt mag je van mij een brood stelen.En dan kan de bakker over een tijdje aardappels gaan stelen, omdat zijn inkomsten wegvallen, doordat hongerigen mogen stelen, en hijzelf dan ook in die groep gaat vallen?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zondag 30 mei 2010 om 17:52
ja, ik deel die mening ook. Niemand zou honger mogen hebben. Maar als ik honger zou hebben, zou ik inderdaad proberen een brood ofzo te pikken. Zit me gelijk af te vragen hoe dan (missmarple's zijn niet zo goed in het zelf uitvoeren van criminele activiteiten), maar ik zou geloof ik geen geld gaan stelen. Denk ik. Hoop ik. Ik weet het ook niet, ik hoop dat ik nooit in zo'n situatie terecht kom. Dat weet ik dan weer wel !
zondag 30 mei 2010 om 18:01