Geld & Recht alle pijlers

Vergoeding orthodontie andere verzekeraar

28-03-2023 14:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Momenteel heb ik een aanvullende drie sterren verzekering bij Zilveren Kruis waarbij ik totaal €2000,00 aan orthodontie vergoed krijg. Nu moet mijn zoon nu een beugel (hij is 8 jaar) en als hij uitgewisseld is weer een andere beugel. De huidige beugel moet ongeveer een jaar gedragen worden en dan dus een beugel als hij ongeveer 12 is. Zilveren Kruis vergoedt dus €2000,00 voor alles.
Kan ik als mijn zoon toe is aan zijn tweede beugel een andere zorgverzekeraar zoeken en daar weer vanaf 0 beginnen met de kosten? Of wordt er gekeken wat je al ooit aan orthodontie vergoed hebt gekregen?

Ik hoor graag als iemand hier meer verstand van heeft. Alvast bedankt!
Alle reacties Link kopieren Quote
voor zover ik het toen begreep (ik ben nu uit de beugels) was dit voor de verzekeringsduur en niet voor de kwaal.. Dus overstappen kan betekenen opnieuw vergoeding mits geen wachttijd

https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/or ... af-18-jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb het juist anders begrepen, dus dat er wordt gekeken wat je al aan orthodontie vergoed hebt gekregen en je bij een andere verzekeraar dus niet opnieuw kunt beginnen met weer 2000 euro. Daarnaast heeft vrijwel elke verzekering een jaar wachttijd voordat je van die verzekering gebruik kunt maken, dus bij een nieuwe verzekeraar kun je dan niet meteen weer aanspraak maken op orthodontievergoeding.

Misschien even navragen bij Zilveren Kruis?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat heeft geen nut ivm wachttijd van een jaar. Er zijn verzekeringen die geen wachttijd hebben maar die hebben dan hele lage vergoedingen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb dit gedaan. Beugel was geplaatst en vergoeding op. Nu overgestapt naar een andere verzekeraar zonder wachttijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Spookslot schreef:
28-03-2023 15:12
Dat heeft geen nut ivm wachttijd van een jaar. Er zijn verzekeringen die geen wachttijd hebben maar die hebben dan hele lage vergoedingen.
Er zit ongeveer drie/vier jaar tussen de beugels dus die wachttijd kunnen we op inspelen. Het gaat mij meer om de vergoeding of deze bij een andere verzekering gewoon opnieuw ingaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superuser2023 schreef:
28-03-2023 15:26
Ik heb dit gedaan. Beugel was geplaatst en vergoeding op. Nu overgestapt naar een andere verzekeraar zonder wachttijd.
Oh top! Waar zat je en zit je nu?
Alle reacties Link kopieren Quote
poldervrouw schreef:
28-03-2023 14:28
voor zover ik het toen begreep (ik ben nu uit de beugels) was dit voor de verzekeringsduur en niet voor de kwaal.. Dus overstappen kan betekenen opnieuw vergoeding mits geen wachttijd

https://www.zorgwijzer.nl/vergoeding/or ... af-18-jaar
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren Quote
odsm288 schreef:
28-03-2023 16:00
Oh top! Waar zat je en zit je nu?
Zat bij een van de grote verzekeraars die tot 2500 euro vergoeden. Nu bij NN.

Met welke beugel ga je starten? Zoon was ook nog niet uitgewisseld bij beugel 1 maar liep in vloeiende beweging door naar beugel 2. Nu beugel 3 en laatste te wisselen kies is inmiddels getrokken door tandarts maar nog steeds niet door. Tot dan geen blokje erop.

Heb je al een offerte van de ortho?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gewoon 2x vergoed gekregen. Eerst van Unive 1500 euro en daarna van VGZ 1500. Vergoeding is namelijk voor de duur van de verzekering bij deze maatschappijen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Superuser2023 schreef:
28-03-2023 16:41
Zat bij een van de grote verzekeraars die tot 2500 euro vergoeden. Nu bij NN.

Met welke beugel ga je starten? Zoon was ook nog niet uitgewisseld bij beugel 1 maar liep in vloeiende beweging door naar beugel 2. Nu beugel 3 en laatste te wisselen kies is inmiddels getrokken door tandarts maar nog steeds niet door. Tot dan geen blokje erop.

Heb je al een offerte van de ortho?
Hi! Met een slotjesbeugel (alleen de voortanden) in verband met een kruisbeet. Duurt ongeveer een jaar. Dan als hij heeft gewisseld een andere beugel voor langere tijd. Dat duurt dan nog wel 3 jaar want m’n zoon is nu pas 8. Dan zou ik makkelijk kunnen overstappen.
Offerte is binnen, valt op zich mee. Voor deze beugel is het €1150 euro. Maar aangezien ik maar €2000 heb en er een andere beugel aankomt blijft er daar dan weinig geld voor over.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven