Geld & Recht alle pijlers

Verzekerd autorijden met blessure elleboog?

23-07-2010 23:17 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in mei mijn elleboog gebroken, en heel langzaamaan hersteld alles weer een beetje. Ik fiets sinds een paar weken weer! (ben met de fiets gevallen, dus dat was wel even eng)

Maar nu had ik vanavond een gesprekje met een vriendin, en daarin vertelde ik dat ik eigenlijk wel graag weer zou willen auto rijden. En toen vroegen we ons eigenlijk af of ik nu wel verzekerd rond kan rijden. Heb nog steeds pennen in de elleboog, en volledig strekken kan nog niet.Maar geen gips of iets dergelijks. Het verzekeringskantoor is in de weekenden wel te bereiken, maar voornamelijk voor noodgevallen en schade aanmeldingen etc. Het bellen kan dus wel even wachten tot maandag, maar ik was benieuwd of er hier ook deskundigen zijn..

Ik zou het toch wel erg fijn vinden om weer te rijden, duurt waarschijnlijk nog wel 2 a 3 maanden tot de pennen er weer uit mogen, en in die tussendtijd zou ik graag weer kunnen gaan en staan waar ik wil.
Volgens mij mag je NIET rijden omdat je lichamelijk volledig in orde moet zijn om een auto te besturen die niet aangepast is.
Dat dacht ik ook hoor Xander.

Maar ik zit al sinds 10 mei thuis, en wil zo graahaag!

Maar goed, het moet wel vertrouwd zijn natuurlijk, heb geen zin in fratsen
quote:Elskefiederelske schreef op 23 juli 2010 @ 23:22:

Dat dacht ik ook hoor Xander.

Maar ik zit al sinds 10 mei thuis, en wil zo graahaag!

Maar goed, het moet wel vertrouwd zijn natuurlijk, heb geen zin in fratsenM.a.w. ik zou het niet doen, want volgens mij ben niet verzekerd mocht een je ongeluk krijgen. De gevolgen zijn dat niet te overzien....
Vraag het aan je arts. Ik heb zoiets ook wel eens gehad en toen de verzekeringsmaatschappij expliciet gevraagd of ikmocht rijden, en hun antwoord was: als het van de dokter mag,mag het van ons ook.

Edit: in mijn geval ging het om een gebroken been. Maar het idee van de verz.mij was: wij kunnen niet beoordelen of je kunt rijden. De arts kan dat wel. Als de arts expliciet zegt dat je kunt autorijden, dan kan het.
Ik weet dus dat je met gips niet mag rijden, maar dat heb ik niet.

Ga maandag iig even bellen om te informeren, en mag het niet dan maar wat meer fietsen
Idd, het hangt er helemaal vanaf wat je dokter zegt. En ik ben bang dat je pech hebt, want de volledige functionaliteit van je armen is toch wel heel belangrijk bij autorijden (bijv als je opeens uit moet wijken en het stuur om moet gooien oid). Waarschijnlijk mag het dus niet zolang je nog niet goed kunt strekken.
De kans is groot dat ik nooit meer goed (volledig) kan strekken, dus dat zou wel een enorme domper zijn. Maandag maar bellen, en anders in september bij de controle maar aan de arts vragen.
Ik denk dat je bij je arts ook wel tussendoor even terecht kunt met die vraag, hoor. Als je tot september moet wachten voor je daar een antwoord op hebt dan is dat wel heel erg lang.

Ik ben geen arts dus ik kan natuurlijk niet beoordelen in hoeverre het niet kunnen strekken van invloed is of blijft, dus ik hoop voor jou heel erg dat mijn eerste inschatting er helemaal naast zit!
Gewoon tussendoor vragen hoor, september is wel heel lang! Een arts snapt ook wel dat dit belangrijk is om te weten.
Dit is wat er op een site van een ziekenhuis staat over autorijden:

"Auto rijden is pas weer mogelijk als u voldoende vaardig bent, iets dat u zelf in overleg met uw autoverzekering moet bepalen."

http://chirurgie.mmc.nl/p ... /gebroken_pols_volwassene
En dit zegt het CBR:

http://www.cbr.nl/4402.pp
Ik heb een keizersnede gehad en toen vertelde ze me in het ziekenhuis dat ik 6 weken geen auto mocht rijden. 6 weken!

Ik ben toen na 1 1/2 bij mijn huisarts geweest voor een medische verklaring dat ik best kon rijden. Wilden ze niet geven. Na diverse telefoontjes met mijn verzekeringsmaatschappij mocht ik na 2 weken weer achter het stuur.
Mijn broer heeft ooit zijn pols gebroken en na de revalidatie moest hij een rijtest doen bij het CBR, deze hebben bepaald of hij geschikt was om weer te kunnen rijden. Ze wilde namelijk zeker weten of hij kon schakelen en het stuur omdraaien bij noodsituaties.
Mijn broer heeft ook ooit zijn pols gebroken en die mocht al rijden toen zijn arm nog in het gips zat. Hij moest behoorlijk lang in het gips vanwege een complexe breuk en vond het ook te lang duren. Van de huisarts heeft hij toen een verklaring gekregen dat hij toch mocht rijden (en in overleg met de verzekering natuurlijk). Het was wel zijn linkerarm. Dat was schijnbaar wel belangrijk omdat je met rechts schakelt..
Het mag!!! Mits... ik accoord heb van de arts, en laat die nu net tot eind augustus met vakantie zijn, verdikkeme!

Ik dacht mezelf zo nog mooi te kunnen redden in de vakantie, lekker even met dochter op pad, ritje naar de bios etc. Nou heeft ze geluk, doen we dat met de bus, komt het kind daar ook nog eens in, haha!
Ik schuif dit topic door naar Geld & Recht.
Heeft je arts geen vervanger? Bel de poli even, die kunnen je er vast mee helpen op kortere termijn. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven