Geld & Recht alle pijlers

Verzendkosten marktplaats: te principieel?

08-04-2012 10:10 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd verkoop ik veel op marktplaats en dat gaat meestal goed. Maar ik krijg ook vaak mailtjes, vanochtend weer, met het verzoek te weinig postzegels op de envelop te plakken.

Dat doe ik niet. Je neemt een dienst af (bezorgen van post) en daar moet je voor betalen.

Ben ik te principieel, of frankeren jullie weleens te weinig?
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 08 april 2012 @ 11:12:

totdat mijn zus bezig was met de postzegel en aan de onderkant zag staan: betrapt.

Haha, mooi verhaal!

Ze vonden zichzelf natuurlijk tamelijk briljant
Nee, dat doe ik nooit, ik vind dat ook heel raar knieperig gedrag.

Ik vind het wel altijd lastig als ik een pakje moet wegen aangezien er geen postkantoor in de buurt zit, ik plak er gewoon altijd zelf zegels op, maar dan weeg ik het pakje op de groenteafdeling van de supermarkt en plak de sticker in mijn portemonnee.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:Susan schreef op 08 april 2012 @ 12:03:

Ik vind het wel altijd lastig als ik een pakje moet wegen aangezien er geen postkantoor in de buurt zit, ik plak er gewoon altijd zelf zegels op, maar dan weeg ik het pakje op de groenteafdeling van de supermarkt en plak de sticker in mijn portemonnee.

Dat is ook een idee, ik heb een digitale huishoudweegschaal waar ik mijn pakjes op weeg.

Minder plakken doe ik ook niet.

Ibi, wat een superplan van de postzegel delen .
Dat is oplichting. Je kan de post te duur vinden, maar bewust vragen te weinig te frankeren en de boete niet betalen is oplichting.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik heb toch aardig wat verkocht op MP, maar nog nooit die vraag gehad. Ik zou erg verbaasd zijn als ze dat vragen, maar denk wel dat ik het zou doen als ze per se het risico willen nemen op niet aankomen.
Ik heb devraag nooit gehad en zou er ook zeker niet aan mee werken. Dat is toch gewoon fraude? De portokosten worden steeds hoger, maar als men dit soort streken uithaalt vind ik dat niet zo gek.
Zou ik niet aan mee werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven