De laatste tijd verkoop ik veel op marktplaats en dat gaat meestal goed. Maar ik krijg ook vaak mailtjes, vanochtend weer, met het verzoek te weinig postzegels op de envelop te plakken.
Dat doe ik niet. Je neemt een dienst af (bezorgen van post) en daar moet je voor betalen.
Ben ik te principieel, of frankeren jullie weleens te weinig?
Anoniem_12701
zondag 8 april 2012 om 10:11
Ik heb dat verzoek nog nooit gehad. Ik sta ook altijd keurig m'n pakjes te wegen en het juiste bedrag te plakken.
Anoniem_67eab3cbf367d
zondag 8 april 2012 om 10:21
Het is me niet helemaal duidelijk of ze nu aan jóu vragen te weinig postzegels te plakken (geen idee waarom ze dat zouden vragen, maargoed), of dat ze vragen of zíj te weinig zegels mogen plakken (en dat zou ik niet netjes vinden).
Lotte, ze vragen aan mij om te weinig postzegels te plakken, zodat de verzendkosten lager zijn. De ontvanger krijgt een boetekaartje, maar die hoeft de ontvanger niet te betalen. De ontvanger is juridisch niet verantwoordelijk voor een juiste frankering.
Maar blij te horen, dat de meeste van jullie het ook niet zouden doen.
Waarom dat dan? De ontvanger krijgt dan toch strafporto? Ik heb dat verzoek nog nooit gehad, en ik zou het ook niet doen, denk ik. Ik weeg altijd en plak precies genoeg.
Erg raar idd dat ze dat vragen dat doe je toch gewoon niet. Ik verkoop idd ook wel eens iets via mp en ga netjes naar de servicepoint om te vragen wat erop moet.
Of het product komen ophalen. Kunnen ze achteraf ook niet zeuren dat het niet is wat ze ervan hadden verwacht, het kapot is of beschadigd.
Anoniem_94998
zondag 8 april 2012 om 11:12
even over nagedacht en ik zou het zeker niet doen. Ik heb zo'n hekel aan mensen die hun extra porto kosten niet betalen. Vandaag of morgen stoppen ze met deze service omdat het te veel kost.
Ik weet wel dat mijn zus ooit een penvriendin had. Jong en gierig als ze waren den ze het volgende: ze namen een postzegel (die je toen nog zelf moest likken en plakken) maar likte hem niet. Ze deden er een plakbandje over. De stempel die gezet werd kon je weer wissen van het plakbandje en zo konden ze even doen met die ene postzegel totdat mijn zus bezig was met de postzegel en aan de onderkant zag staan: betrapt. Haha het was gelijk uit met de pret.
Nou zou ze dit natuurlijk nooit meer op maar ik vind het wel een leuk verhaal.
Of het product komen ophalen. Kunnen ze achteraf ook niet zeuren dat het niet is wat ze ervan hadden verwacht, het kapot is of beschadigd.precies, dat kan natuurlijk ook nog.