Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
zondag 12 april 2026 om 23:06
Deze is trouwens net op tijd opgehaald. En vervolgens niet gevalideerd, dus pas op de uiterste datum kreeg ik via Vinted alsnog m'n geld. Echt zin om die koper 1 ster te geven.
Such fun!1
maandag 13 april 2026 om 07:25
MarindaH schreef: ↑12-04-2026 13:46Waar ik nu achterkom.. Ik had VintedGo uitgezet toen dat kon, harstikke fijn. Maar nu hadden kopers weer VintedGo gekozen! Dus ik check de instellingen: staat ie weer verplicht aan! En meteen eronder staat een optie uit. Geen idee waarom deze dubbeling, maar VintedGo kan dus kennelijk weer.
Toen ik Vinted go uitzette als verzend mogelijkheid kreeg ik een melding dat kopers nog steeds met Vinted go kunnen kopen als ze geen andere optie hebben en dat ik als verkoper dan de keus om het of met Vinted go te versturen, of de koop te annuleren zonder dat het negatieve recensie oplevert.
maandag 13 april 2026 om 07:58
maandag 13 april 2026 om 08:24
Even een kleine (wel steeds groter wordende) ergernis delen.
Waarom zetten mensen de belangrijkste afmetingen van een kledingstuk er niet bij?
Ik heb niet veel aan alleen de maat, want veel merken vallen sowieso kleiner, zeker met de Franse maatvoering. Die valt echt minimaal 1 maat, vaak zelfs 2 maten, kleiner dan de Nederlandse/Duitse maatvoering.
Even opmeten van oksel tot oksel of een tailleband is toch niet zo heel veel moeite?
Ik moet echt zo vaak naar afmetingen vragen. Ben daar een beetje klaar mee.
Voordat je een antwoord krijgt is het kledingstuk vaak al verkocht.
En vaak krijg ik niet eens antwoord.
Na enkele miskopen koop ik ook niet meer 'op de gok' want dan moet ik daarna zelf weer een hoop moeite doen om te proberen het te verkopen.
Vroeger toen ik nog superslank was kon ik wel afgaan op een maat alleen. Maar helaas nu niet meer
Waarom zetten mensen de belangrijkste afmetingen van een kledingstuk er niet bij?
Ik heb niet veel aan alleen de maat, want veel merken vallen sowieso kleiner, zeker met de Franse maatvoering. Die valt echt minimaal 1 maat, vaak zelfs 2 maten, kleiner dan de Nederlandse/Duitse maatvoering.
Even opmeten van oksel tot oksel of een tailleband is toch niet zo heel veel moeite?
Na enkele miskopen koop ik ook niet meer 'op de gok' want dan moet ik daarna zelf weer een hoop moeite doen om te proberen het te verkopen.
Vroeger toen ik nog superslank was kon ik wel afgaan op een maat alleen. Maar helaas nu niet meer
maandag 13 april 2026 om 08:25
Ja, dat vind ik ook irritant. Als je het ontvangt en het is zoals omschreven valideer het dan ook gewoon.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 april 2026 om 10:16
Ik kwam er van de week achter dat ik Mondial Relay niet kan uitzetten op Vinted, ik heb geen printer en dat is de enige verzender die nog alleen maar met geprinte verzendlabels werkt. Waarom kan ik dat niet uitzetten?MarindaH schreef: ↑12-04-2026 13:46Waar ik nu achterkom.. Ik had VintedGo uitgezet toen dat kon, harstikke fijn. Maar nu hadden kopers weer VintedGo gekozen! Dus ik check de instellingen: staat ie weer verplicht aan! En meteen eronder staat een optie uit. Geen idee waarom deze dubbeling, maar VintedGo kan dus kennelijk weer.
maandag 13 april 2026 om 10:20
happyapple schreef: ↑13-04-2026 07:58Ik vind vinted heel raar doen met verzendmethodes hoor. Ik had pas bij een verkoper dat ik echt alleen dhl kon kiezen, terwijl ik bij andere verkopers wel vinted go of mondial 'mocht' kiezen en zij aangaf gewoon verkopen via vinted go binnen te krijgen op dat zelfde moment.
Ja dit is heel ondoorzichtig. Ik kreeg gister in heel groot-Amsterdam ook alleen de optie dhl. Bijzonder.
Such fun!1
maandag 13 april 2026 om 10:34
maandag 13 april 2026 om 10:36
maandag 13 april 2026 om 11:05
Ik deel deze ergernis. Of de arrogantie om erbij zetten.Lavi schreef: ↑13-04-2026 08:24Even een kleine (wel steeds groter wordende) ergernis delen.
Vroeger toen ik nog superslank was kon ik wel afgaan op een maat alleen. Maar helaas nu niet meer![]()
Ik meet geen items op.
En dan niet bij een item van €2 maar ik zag het gisteren staan bij een jurk van €60
Ik zet altijd oksel oksel, lengte en materiaal erbij. En op verzoek meet ik ook andere maten.
maandag 13 april 2026 om 11:18
Ik fotografeer kleding altijd met een rolmaat ernaast voor de maat van bv oksel tot oksel, de lengte enz. Juist omdat maten altijd zoveel van elkaar verschillen, de ene maat 40 is de andere maat 40 niet. Is weinig extra werk. En als mensen nog iets extra’s willen weten, dan meet ik dat ook nog op of geeft ze de extra info, allemaal geen probleem.
Ik vind het wel vervelend als iemand vervolgens helemaal niets laat weten, het is toch een kleine moeite om even te reageren dat het voor jou toch niet de juiste maat is, of iets dergelijks
Zelf koop ik niets zonder wat maten te weten, en inderdaad willen sommige mensen het niet opmeten of je krijgt helemaal geen reactie. Tja, dan koop ik het dus niet.
Ik vind het wel vervelend als iemand vervolgens helemaal niets laat weten, het is toch een kleine moeite om even te reageren dat het voor jou toch niet de juiste maat is, of iets dergelijks
Zelf koop ik niets zonder wat maten te weten, en inderdaad willen sommige mensen het niet opmeten of je krijgt helemaal geen reactie. Tja, dan koop ik het dus niet.
maandag 13 april 2026 om 11:34
Grappig om de andere kant te lezen. Ik zet dus ook nooit afmetingen erbij, en ik ga ook zeker niet opmeten, ik vind dat soort vragen dan ook irritant omdat je 9 vd 10 keer niets meer hoort erna.Lavi schreef: ↑13-04-2026 08:24Even een kleine (wel steeds groter wordende) ergernis delen.
Vroeger toen ik nog superslank was kon ik wel afgaan op een maat alleen. Maar helaas nu niet meer![]()
Ik moet wel erbij zeggen dat mijn items maximaal 15 euro kosten, ook heb ik heel veel in mijn kledingkast staan. Het is me dus wel te veel moeite om dit overal voor te doen.
Voor iets van 50+ euro is het misschien wel een ander verhaal.
maandag 13 april 2026 om 11:38
Hier precies hetzelfde, en mensen mogen alles vragen. Ik doe zelf ook niet graag een miskoop, of het nu voor 5 of 50 euro is. Dan is het transport namelijk ook voor niks en dat is al erg genoeg.
Such fun!1
maandag 13 april 2026 om 12:00
Heel erg herkenbaar en ik meet alleen op als ik verzocht word dat te doen. Ik heb kinderkleding vanaf £5 erop staan. Maar op verzoek wil ik het best doen.Celeste23 schreef: ↑13-04-2026 11:34Grappig om de andere kant te lezen. Ik zet dus ook nooit afmetingen erbij, en ik ga ook zeker niet opmeten, ik vind dat soort vragen dan ook irritant omdat je 9 vd 10 keer niets meer hoort erna.
Ik moet wel erbij zeggen dat mijn items maximaal 15 euro kosten, ook heb ik heel veel in mijn kledingkast staan. Het is me dus wel te veel moeite om dit overal voor te doen.
En net als jij vind ik het een ander verhaal als het duurder is. Zo heb ik gisteren ook even gevraagd naar de afmetingen van die Zimmermann jurk. Is gewoon toch zonde als die niet past.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
maandag 13 april 2026 om 12:04
Als iemand erbij zet niets op te meten dan koop ik al niet van diegene.
En zeker niet een duurder kledingstuk zoals de jurk in jouw voorbeeld.
Fijn dat jij wel altijd de maten erbij zet
maandag 13 april 2026 om 12:07
Dat vind ik altijd zo fijn als ik met door de foto's gaan de foto's met een rolmaat erbij tegenkom!Jeetjejee schreef: ↑13-04-2026 11:18Ik fotografeer kleding altijd met een rolmaat ernaast voor de maat van bv oksel tot oksel, de lengte enz. Juist omdat maten altijd zoveel van elkaar verschillen, de ene maat 40 is de andere maat 40 niet. Is weinig extra werk. En als mensen nog iets extra’s willen weten, dan meet ik dat ook nog op of geeft ze de extra info, allemaal geen probleem.
Dan weet ik meteen of de kans groot is dat het wel of niet past.
maandag 13 april 2026 om 12:09
Ik vind het weer wel flauw om niet te gaan meten als je gevraagd wordt dat te doen. Kleine moeite groot plezier en je kan een ander niet in de portemonnee kijken. Misschien is die €5 euro + kopersbescherming + verzendkosten wel heel veel voor iemand die zich een miskoop niet kan veroorloven.
Overigens iets anders: ik had hier een paar oorbellen gekocht voor een appel en een ei. Blijken het James Avery oorbellen te zijn in 14 karaat goud (met 585 en Avery gegraveerd). Moet ik daar iets mee? Ik heb maar £40 betaald en twijfel of ze wist wat ze weg deed. Stond ook niet in de omschrijving… ik vond ze gewoon leuk. Vind het wel netjes om haar nog wat £ over te maken (ze zijn $550 in de USA volgens Google lens).
maandag 13 april 2026 om 12:13
Als het om iets van € 15 gaat komen daar nog de kopersbescherming en de verzendkosten bij waardoor het al gauw boven de € 20 uitkomt.Celeste23 schreef: ↑13-04-2026 11:34Grappig om de andere kant te lezen. Ik zet dus ook nooit afmetingen erbij, en ik ga ook zeker niet opmeten, ik vind dat soort vragen dan ook irritant omdat je 9 vd 10 keer niets meer hoort erna.
Toch zonde als dat meerdere malen voorkomt. Ook als het om een kleiner bedrag gaat.
Ik reageer zelf overigens wel altijd als ik antwoord krijg op vragen over afmetingen ed. Dat vind ik dan wel zo netjes wanneer iemand die moeite heeft genomen.
maandag 13 april 2026 om 12:22
Oei, dat is een lastig vraagstuk.Baggal schreef: ↑13-04-2026 12:09Ik vind het weer wel flauw om niet te gaan meten als je gevraagd wordt dat te doen. Kleine moeite groot plezier en je kan een ander niet in de portemonnee kijken. Misschien is die €5 euro + kopersbescherming + verzendkosten wel heel veel voor iemand die zich een miskoop niet kan veroorloven.
Overigens iets anders: ik had hier een paar oorbellen gekocht voor een appel en een ei. Blijken het James Avery oorbellen te zijn in 14 karaat goud (met 585 en Avery gegraveerd). Moet ik daar iets mee? Ik heb maar £40 betaald en twijfel of ze wist wat ze weg deed. Stond ook niet in de omschrijving… ik vond ze gewoon leuk. Vind het wel netjes om haar nog wat £ over te maken (ze zijn $550 in de USA volgens Google lens).
Ik zou me wellicht ook wat bezwaard voelen en haar wat willen overmaken. Aan de andere kant: je hebt £ 40 betaald en zij vond dat waarschijnlijk een goede deal omdat ze niet wist wat ze in handen had. Veel mensen zouden denken: 'mooi meegenomen, ik zeg verder niks'. Wat je ermee doet heeft vooral te maken met hoe zakelijk (of juist niet) je zelf kunt denken.
maandag 13 april 2026 om 12:30
Ik heb haar net wel even een berichtje gestuurd met het vermoeden dat ik wat weinig betaald heb. Ik moet zeggen dat ik het zelf ook niet wist, maar omdat de pousette zo gemerkt was met die naam toch even ging kijken. Ik had ook minder geboden dan de vraagprijs… Kijk wel wat ze zegt. Best bereid er wat bij te leggen.
maandag 13 april 2026 om 12:54
Ik snap het niet willen opmeten wel. Ik ben daar ook wat terughoudend in, nadat ik 1x een item op een net andere plek had gemeten dan zij blijkbaar bedoelde (ging om de lengte van een jurk). Ik meette nek-zoom, zij bedoelde met lengte schouder-zoom, omdat de nek hoger loopt. Tja.
Leverde een hele hoop gedoe op.
maandag 13 april 2026 om 13:00
Ik plaats een foto van de voorkant en achterkant en eventuele details.Zeeschelp schreef: ↑13-04-2026 12:54Ik snap het niet willen opmeten wel. Ik ben daar ook wat terughoudend in, nadat ik 1x een item op een net andere plek had gemeten dan zij blijkbaar bedoelde (ging om de lengte van een jurk). Ik meette nek-zoom, zij bedoelde met lengte schouder-zoom, omdat de nek hoger loopt. Tja.![]()
Dan.
Oksel oksel midden achter gemeten … cm
Dus daarover nog nooit onduidelijkheid gehad. Ik vind het raar dat sommige mensen het teveel moeite vinden. Als je het moet meten als het al te koop staat is het natuurlijk meer moeite.
Maar als je meet tegelijk met foto maken is het nog geen minuut extra tijd.
Ik heb zaterdag 6 kledingstukken verstuurd en moet er vandaag weer 9 versturen. Het ging lekker dit weekend.
maandag 13 april 2026 om 13:08
Misschien heeft die mevrouw net als ik ooit die oorbellen cadeau gekregen van iemand die ze niet meer blieft te zien. En die oorbellen dus ook niet.Baggal schreef: ↑13-04-2026 12:09Ik vind het weer wel flauw om niet te gaan meten als je gevraagd wordt dat te doen. Kleine moeite groot plezier en je kan een ander niet in de portemonnee kijken. Misschien is die €5 euro + kopersbescherming + verzendkosten wel heel veel voor iemand die zich een miskoop niet kan veroorloven.
En was de gever net als bij mij nogal een omhooggevallen figuur die steeds moest vertellen hoe duur ze wel niet waren. Ik vond het wel een fijn gevoel toen ik ze verkocht voor 45,- euro aan iemand die er echt heel blij mee was. Worden ze tenminste nog gedragen en ik heb mijn lolletje gehad om ze goedkoop weg te doen.
(Overigens, James Avery valt zo’n beetje in dezelfde categorie als Anna + Nina, tweedehands doet dat niet veel uit. Beetje trendgevoelig)
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
maandag 13 april 2026 om 13:31
Ik heb veel kleding met wat stretch. Rek je het dan helemaal uit als je het meet?Lavi schreef: ↑13-04-2026 08:24Even een kleine (wel steeds groter wordende) ergernis delen.
Ik zet het er zelf eigenlijk nooit bij omdat ik vooral broeken van een bepaald merk verkoop, en die hebben gewoon een duidelijk maat systeem, neem aan dat mensen die dat specifieke merk kopen dat ook wel weten.
Maar ook zoals andere al zeiden, hoe vaak ik al niet van alles heb opgemeten en vervolgens niets meer hoor..
maandag 13 april 2026 om 14:15
Ik heb die vraag eigenlijk maar een keer gehad. Apart dat sommigen dit zo vaak krijgen. Ik zet er wel bij als iets groot of juist klein valt, voor de maat, misschien is dat al genoeg info?
Een keer vroeg iemand of ze haar gekochte item terug mocht sturen wegens te klein en dat heb ik geweigerd omdat ik dat letterlijk in de advertentie had geschreven, dat het klein valt.
Een keer vroeg iemand of ze haar gekochte item terug mocht sturen wegens te klein en dat heb ik geweigerd omdat ik dat letterlijk in de advertentie had geschreven, dat het klein valt.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in