Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
dinsdag 14 april 2026 om 12:57
Ja dat begreep ik ook heus. Ik had het dan ook niet over iedereen maar over mijzelf
Genoeg redenen waarom mensen wel of niet aan-foto's maken en ik zal er dan ook nooit om vragen.
En met slippers of sandalen hoef ik persoonlijk nooit een aan-foto's.
Brrrr andermans voeten.
dinsdag 14 april 2026 om 13:03
dinsdag 14 april 2026 om 15:36
dinsdag 14 april 2026 om 18:58
Mijn verkoop ligt een beetje stil geloof ik. En ik krijg eigenlijk nog wel vrij veel biedingen, maar het lijkt sinds een paar dagen niet meer uit te maken of ik ze accepteer of een tegenbod doe en ook niet hoe snel ik reageer. Ze gaan tot nu toe gewoon geen van allen over tot kopen, ook niet bij de biedingen die ik wel meteen accepteer. Heel bijzonder.
dinsdag 14 april 2026 om 20:06
Ik heb gisterenavond op 5 dingen een bod uitgebracht. Drie daarvan zijn akkoord gegaan. Die heb ik ook alle drie gekocht. Van de andere 2 niets gehoord. Ik krijg wel vaker geen reactie. Echt gemiste kans ook voor de verkoper. Ik had hier tussen de 10 en 20% minder geboden en alle 5 stond het er al langer op.happyapple schreef: ↑14-04-2026 18:58Mijn verkoop ligt een beetje stil geloof ik. En ik krijg eigenlijk nog wel vrij veel biedingen, maar het lijkt sinds een paar dagen niet meer uit te maken of ik ze accepteer of een tegenbod doe en ook niet hoe snel ik reageer. Ze gaan tot nu toe gewoon geen van allen over tot kopen, ook niet bij de biedingen die ik wel meteen accepteer. Heel bijzonder.
Dus m.i. geen onzin biedingen.
dinsdag 14 april 2026 om 21:40
Oh nee inderdaad. Daar zou ik waarschijnlijk gewoon op ingegaan zijn als verkoper. Ik had alleen bijv ook een artikel er sinds dit weekend pas opstaan voor 10 euro en ik had 2 biedingen, 1 van 8 en en 1 van 6 euro. Die van 8 had ik geaccepteerd en bij die van 6 een tegenbod gedaan van 8. En ik heb dus van allebei niks meer gehoord. En bij een bundel van een paar artikelen die er al langer op stonden een bod van 8 euro ipv 12 geaccepteed en helaas ook 0 reactie meer.Nina-tje schreef: ↑14-04-2026 20:06Ik heb gisterenavond op 5 dingen een bod uitgebracht. Drie daarvan zijn akkoord gegaan. Die heb ik ook alle drie gekocht. Van de andere 2 niets gehoord. Ik krijg wel vaker geen reactie. Echt gemiste kans ook voor de verkoper. Ik had hier tussen de 10 en 20% minder geboden en alle 5 stond het er al langer op.
Dus m.i. geen onzin biedingen.
woensdag 15 april 2026 om 11:08
Ik ben laatst weer begonnen met Vinted, ik had er niets meer op staan.
De verkoop gaat best goed, items waarvan ik dacht dat het wel zou duren voor ik die verkoop, verkochten razend snel, ik verbaasde me er echt over.
Waar ik me ook over verbaas is dat ik op een bloesje van 2 euro nog een bod van 1,50 krijg terwijl die heel veel geliked wordt. Ik heb terug gemaild dat mijn prijzen vast zijn, ik heb goed gekeken naar de gelijkwaardige items en waarvoor die geprijsd zijn.
De verkoop gaat best goed, items waarvan ik dacht dat het wel zou duren voor ik die verkoop, verkochten razend snel, ik verbaasde me er echt over.
Waar ik me ook over verbaas is dat ik op een bloesje van 2 euro nog een bod van 1,50 krijg terwijl die heel veel geliked wordt. Ik heb terug gemaild dat mijn prijzen vast zijn, ik heb goed gekeken naar de gelijkwaardige items en waarvoor die geprijsd zijn.
woensdag 15 april 2026 om 11:14
Als ik niet reageer op een bod is dat omdat ik niet wil zakken. Vaak gaat dat dan om dingen die er kort op staan en al meerdere keren geliked zijn. Dan wacht ik op iemand die er niet nog een euro af wil pingelen en gewoon koopt.
Zou niet weten wat voor tegenbod ik dan zou moeten doen...nog een keer de prijs die ik al aangegeven heb? Neh..
woensdag 15 april 2026 om 11:16
Ja dat doe ik in principe eigenlijk wel altijd. Alleen wil ik bij een artikel van 2 euro dat er nog niet zo lang op staat en wel likes krijgt, het door vinted minimale toegestane bod van 1,20 nog wel eens afwijzen of negeren, want daar kan ik ook geen fatsoenlijk tegenbod meer op doen.
woensdag 15 april 2026 om 11:50
Hoi! ik wil er graag de vraagprijs voor dus biedingen hebben geen zin!Isabellaa schreef: ↑15-04-2026 11:14Als ik niet reageer op een bod is dat omdat ik niet wil zakken. Vaak gaat dat dan om dingen die er kort op staan en al meerdere keren geliked zijn. Dan wacht ik op iemand die er niet nog een euro af wil pingelen en gewoon koopt.
Zou niet weten wat voor tegenbod ik dan zou moeten doen...nog een keer de prijs die ik al aangegeven heb? Neh..
dat zou kunnen?
ik bied trouwens bijna alleen op dingen die er lang op staan
woensdag 15 april 2026 om 11:51
snap ik ook wel hoor.happyapple schreef: ↑15-04-2026 11:16Ja dat doe ik in principe eigenlijk wel altijd. Alleen wil ik bij een artikel van 2 euro dat er nog niet zo lang op staat en wel likes krijgt, het door vinted minimale toegestane bod van 1,20 nog wel eens afwijzen of negeren, want daar kan ik ook geen fatsoenlijk tegenbod meer op doen.
hier ging het om een dure rugzak die er al een half jaar op stond. dus geen gepiemel met 20 centjes ofzo
woensdag 15 april 2026 om 11:52
Mja, dat kan. Maar daar heb ik dan dus echt geen zin aan. Niet zo aardig maar ik vind Vinted het lekkerste zonder al te veel berichten
woensdag 15 april 2026 om 12:47
Dan zou ik altijd een reactie geven als verkoper.
Mijn ergernis zit hem inderdaad in die rare bedragen die sommige mensen bieden en dat gezeur om 20 cent.
En ik hou ook gewoon van ronde bedragen dus als ik er iets op heb staan voor 4 euro en je biedt 2,80, dan vind ik dat irritant.
Als je 3 euro biedt, dikke kans dat ik accepteer, tenzij het er pas net 10 minuten op staat ofzo. Maar ik doe dan ook geen tegenbod meer van 3 euro, want dan is het idd gezeur om 20 cent, dus het enige dat ik er dan nog van kan maken is 3,50. Soms werkt dat wel en soms niet... Tja...
woensdag 15 april 2026 om 13:12
Wat ik niet snap is dat ik nadat ik een berichtje van Vinted krijg dat er een artikel verkocht is, ik ook nog een berichtje van diegene krijg met: Hoi, ik heb net dit boek van je gekocht.
Dat zie ik ook wel....
Die rare bedragen van 20 cent? Dat heeft te maken dat je bijvoorbeeld 5% onder de vraagprijs kan bieden en dan kom je op da soort bedragen uit. Dat zit in de Vinted-app zelf.
Dat zie ik ook wel....
Die rare bedragen van 20 cent? Dat heeft te maken dat je bijvoorbeeld 5% onder de vraagprijs kan bieden en dan kom je op da soort bedragen uit. Dat zit in de Vinted-app zelf.
woensdag 15 april 2026 om 13:23
Haha, ja die krijg ik ook soms inderdaad, en dan meestal met een verzoek of ik het toevallig vandaag nog kan versturen.C_est_elle schreef: ↑15-04-2026 13:12Wat ik niet snap is dat ik nadat ik een berichtje van Vinted krijg dat er een artikel verkocht is, ik ook nog een berichtje van diegene krijg met: Hoi, ik heb net dit boek van je gekocht.
Dat zie ik ook wel....
En ja ik weet dat de app zelf met die bedragen komt, maar je kunt ze wel nog aanpassen in een rond bedrag en ik vind het gewoon (vaak
woensdag 15 april 2026 om 13:36
De vraagprijs, gok ik
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
woensdag 15 april 2026 om 14:04
of van die mensen die je "even" komen melden dat het bezorgd is. yup. ik heb idd al een mail én een melding gehad..C_est_elle schreef: ↑15-04-2026 13:12Wat ik niet snap is dat ik nadat ik een berichtje van Vinted krijg dat er een artikel verkocht is, ik ook nog een berichtje van diegene krijg met: Hoi, ik heb net dit boek van je gekocht.
Dat zie ik ook wel....
woensdag 15 april 2026 om 14:16
Nou dit viel mij laatst ook op. En vroeg mij hetzelfde af wat vind Vinted hiervan. Zowel mbt de Paypaloptie (die ze vaak vragen) alsmede dat van die speelfiguren. Maar vind het beetje flauw van mezelf om uit te proberen;)Lemon_Pledge schreef: ↑14-04-2026 06:24Dat ja.
En Duitsers willen vaak buiten het systeem om verkopen.
Of maken een advertentie waarin je een aantal producten ziet, bijvoorbeeld speelgoed figuren, dat je denkt "oh dat is een leuke prijs voor die set" en dan moet je eerst de hele omschrijven vertalen/ lezen om erachter te komen dat alles per stuk is geprijsd, dus dan kun je sowieso niet zonder contact met de verkoper op te nemen kopen.
Vraag me wel af hoe Vinted zal reageren als je zoiets koopt, maar 1 speelgoed figuur opgestuurd krijgt, en dan aangeeft dat je een incomplete bestelling hebt ontvangen, aangezien de hele set op de foto stond.
woensdag 15 april 2026 om 15:11
Thanks! Het is onze vijfde (tweeling stilgeboren maar toen al veel voor gekocht), en beide geslachten hebben we al, dus ik vrees dat ik zelfs genoeg kleding zou hebben als ik nu een drieling zou krijgen.framboise-t schreef: ↑14-04-2026 15:39En gefeliciteerd Zeeschelp! Ik zou heel vinted leegkopen qua babyspul, denk ik. Er staat zoveel leuks op voor kleintjes.
Daarentegen koop ik alleen maar meer voor de 2 oudsten, 'want kan zo doorgegeven worden'. Zeg me dat ik niet alleen ben.
woensdag 15 april 2026 om 15:16
Als ik een item niet wil verkopen voor lager dan de vraagprijs, zet ik het vaak in de advertentie of ik doe een tegenbod van de vraagprijs. Dan is t ook meteen duidelijk.
Als iemand mij echt irriteert (bijv flink onderbieden) doe ik een tegenbod waarbij ik hetzelfde percentage overbied. Dan kunnen ze het niet meer kopen voor de originele prijs en een serieuze koper zijn ze toch niet.
(bijv een item van 100 euro bieden ze 60, dan bied ik 140 terug)
Als iemand mij echt irriteert (bijv flink onderbieden) doe ik een tegenbod waarbij ik hetzelfde percentage overbied. Dan kunnen ze het niet meer kopen voor de originele prijs en een serieuze koper zijn ze toch niet.
woensdag 15 april 2026 om 15:30
Zeeschelp schreef: ↑15-04-2026 15:16Als ik een item niet wil verkopen voor lager dan de vraagprijs, zet ik het vaak in de advertentie of ik doe een tegenbod van de vraagprijs. Dan is t ook meteen duidelijk.
Als iemand mij echt irriteert (bijv flink onderbieden) doe ik een tegenbod waarbij ik hetzelfde percentage overbied. Dan kunnen ze het niet meer kopen voor de originele prijs en een serieuze koper zijn ze toch niet.![]()
Hahahahaha, goeie! Dat ga ik ook eens doen. Ik erger me echt rot als iemand een bod van 20 euro uitbrengt op iets waarvan de vraagprijs 50 is. Dat negeer ik dan gewoon, of ik druk op afwijzen, maar ik ga jouw methode eens toepassen!