Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2865 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Ik heb trouwens wel leuke kopers uit Duitsland, gewoon via Vinted kopen en betalen, geen gezeur.
Mugske schreef:
15-04-2026 16:26
Oh, ik dacht altijd dat mensen van die rare bedragen boden, zodat zij inclusief verzenden een mooi rond bedrag betalen :-)
Hahaha ja dat had ook nog gekund inderdaad.
Een terugkerende Vinted-irritatie is dat je een bod accepteert en vervolgens nooit meer wat hoort. En dus ook niet: 'oh sorry, ik heb op 6 items tegelijk geboden en wil deze toch niet hebben' ofzo. En ik snap het nog enigszins als ik een dag later reageer, maar ik reageer nagenoeg altijd direct. Lijkt me ook stug dat het aan de verzendopties ligt, want ik heb alles gewoon open staan.
Herkenbaar Lori. Ik reageer meestal ook snel. En ik heb de afgelopen week echt zoveel biedingen gehad, waar ik na accepteren (of een tegenbod) nooit meer iets van gehoord heb. Zelfs op door hen zelf samengestelde bundels 0 reactie en ook van iemand die bij het bod een berichtje stuurde van goedemiddag ik bied 10 euro en ik kijk uit naar je reactie, niks meer na binnen 5 min accepteren. Ik vind het bizar. Ik was gisterenavond gewoon verbaasd dat ik 'ineens' melding kreeg en een bundel had verkocht voor mijn vraagprijs. 🤣
Zomaar1987 schreef:
15-04-2026 14:16
Nou dit viel mij laatst ook op. En vroeg mij hetzelfde af wat vind Vinted hiervan. Zowel mbt de Paypaloptie (die ze vaak vragen) alsmede dat van die speelfiguren. Maar vind het beetje flauw van mezelf om uit te proberen;)
Zag het ook met schoenen, 3 paar voor bijvoorbeeld 15 euro, en dan in de tekst erbij hoeveel de schoenen per stuk kosten.
Snap ook niet wat het voordeel voor de koper is, aangezien je alsnog een aparte advertentie moet maken als je het los verkoopt (via Vinted).
Maar zouden ze het gewoon niet begrijpen? Was het normaal op de Duitse variant om het zo te doen? Ik snap het niet.

Ik zou gisteravond nog wat schoenen kopen maar ik krijg steeds alleen de thuisbezorgd optie en dat is 12,50 verzendkosten, dat vind ik echt veel te veel voor schoenen van hooguit 20 euro.
Ik vind het grappig dat sommige mensen nadat ik iets like zelf een lager bod aan mij doen.
Flashy schreef:
16-04-2026 10:08
Ik vind het grappig dat sommige mensen nadat ik iets like zelf een lager bod aan mij doen.
Dat doe ik ook weleens als verkoper.

Verder is mijn jurk nog binnen gekomen en die past. Blij mee.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lori schreef:
16-04-2026 06:57
Een terugkerende Vinted-irritatie is dat je een bod accepteert en vervolgens nooit meer wat hoort. En dus ook niet: 'oh sorry, ik heb op 6 items tegelijk geboden en wil deze toch niet hebben' ofzo. En ik snap het nog enigszins als ik een dag later reageer, maar ik reageer nagenoeg altijd direct. Lijkt me ook stug dat het aan de verzendopties ligt, want ik heb alles gewoon open staan.

Dat zegt niks hoor.
Such fun!1
Flashy schreef:
16-04-2026 10:08

Gebeurt heel vaak, en ik doe het soms zelf ook als verkoper. En bij sommige dingen reken ik er als koper ook op :)
Such fun!1
MarindaH schreef:
16-04-2026 11:39
Gebeurt heel vaak, en ik doe het soms zelf ook als verkoper. En bij sommige dingen reken ik er als koper ook op :)
Ik heb toen ik met vinted begon uitgezet dat mensen melding krijgen dat ik hun artikelen like. Ik heb eigenlijk geen idee of ik daar veel goede aanbiedingen mee misgelopen ben haha. Maar aan de andere kant vind ik het idee om ongestoord te kunnen liken ook wel prettig. Hebben jullie het allemaal wel 'aan' staan?
happyapple schreef:
16-04-2026 11:43
Ik heb toen ik met vinted begon uitgezet dat mensen melding krijgen dat ik hun artikelen like. Ik heb eigenlijk geen idee of ik daar veel goede aanbiedingen mee misgelopen ben haha. Maar aan de andere kant vind ik het idee om ongestoord te kunnen liken ook wel prettig. Hebben jullie het allemaal wel 'aan' staan?
Nooit gerealiseerd dat dat ook uit kan :facepalm:

Maar ik krijg inderdaad regelmatig goede aanbiedingen hierdoor.
Lemon_Pledge schreef:
16-04-2026 09:38
Zag het ook met schoenen, 3 paar voor bijvoorbeeld 15 euro, en dan in de tekst erbij hoeveel de schoenen per stuk kosten.
Snap ook niet wat het voordeel voor de koper is, aangezien je alsnog een aparte advertentie moet maken als je het los verkoopt (via Vinted).
Maar zouden ze het gewoon niet begrijpen? Was het normaal op de Duitse variant om het zo te doen? Ik snap het niet.

Ik zou gisteravond nog wat schoenen kopen maar ik krijg steeds alleen de thuisbezorgd optie en dat is 12,50 verzendkosten, dat vind ik echt veel te veel voor schoenen van hooguit 20 euro.
Ik zit er aan te denken om dat ook te gaan doen met mijn advertenties want je krijgt als koper niet meer het totaalzicht aan wat er allemaal verder nog te koop staat. Althans niet via de laptop, pas als je op bundelen klikt zijn er ineens meer advertenties te zien.
.
El4ra schreef:
16-04-2026 12:34
Ik zit er aan te denken om dat ook te gaan doen met mijn advertenties want je krijgt als koper niet meer het totaalzicht aan wat er allemaal verder nog te koop staat. Althans niet via de laptop, pas als je op bundelen klikt zijn er ineens meer advertenties te zien.
Als je op de naam klikt kun je in iemands Vinted kast kijken
Lemon_Pledge schreef:
16-04-2026 12:08
Nooit gerealiseerd dat dat ook uit kan :facepalm:

Maar ik krijg inderdaad regelmatig goede aanbiedingen hierdoor.
Dan ga ik dat binnenkort misschien toch eens een tijdje testen. :D
Maar dat kan dus wel uitgezet worden in je instellingen.
MarindaH schreef:
16-04-2026 11:39
Ik bood een euro onder het bod van de verkoper en dat is geaccepteerd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven