Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Lemon_Pledge schreef:
29-04-2026 07:42
Ik heb nu al twee keer de melding via mail gekregen mijn VintedGo pakketen vandaag bezorgd zouden worden (afgelopen vrijdag en gisteren nummer 2) en vervolgens niets meer. De status blijft hangen op onderweg.

Het is wel een punt bij iemand thuis, die nogal creatief met openingstijden is :P dus wellicht was ze dicht toen de chauffeur kwam? Geen idee, maar wel irritant.
Ik heb dat ook wel eens gehad dat er “out for delivery” staat en het vervolgens weer in het distributiecentrum terecht komt. Ik dacht altijd dat dit te maken had met kluisjes die bijvoorbeeld vol waren oid., maar dat vul ik dan zelf maar in.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik ben een groot fan van Marktplaats en maak niet zo vaak gebruik van Vinted. Nu is de markt voor een specifiek product veel groter op Vinted, dus ben ik toch daar aan het zoeken. Het lukt me op de één of andere manier niet om dezelfde functionaliteit te krijgen als op Marktplaats. Ik zou graag elke dag op de hoogte willen worden gehouden van nieuwe producten (passend binnen mijn zoekopdracht) die online geplaatst worden. Hoe stel je dat in op Vinted?
Lemon_Pledge schreef:
29-04-2026 07:42
Ik heb nu al twee keer de melding via mail gekregen mijn VintedGo pakketen vandaag bezorgd zouden worden (afgelopen vrijdag en gisteren nummer 2) en vervolgens niets meer. De status blijft hangen op onderweg.

Het is wel een punt bij iemand thuis, die nogal creatief met openingstijden is :P dus wellicht was ze dicht toen de chauffeur kwam? Geen idee, maar wel irritant.
Bij VintedGo moet je echt even op de trackingpagina van de pakketdienst klikken, dat staat onder je trackingnummer nadat je op pakket volgen geklikt hebt, die is namelijk veel actueler.

Bij mij is het altijd een dag later dat de spullen aankomen omdat de VintedGo bezorger pas aan het eind van de dag bij mijn pakketpunt komt.
En omdat ze daar iedere dag al zeker 9 volle zakken met pakketjes krijgen kan het ook nog wel eens een dag later worden omdat er dan geen ruimte is om het allemaal in het magazijn op te ruimen.
Vorige week lagen er bij mijn pakketpunt nog 3000 pakketjes om opgehaald te worden, het magazijn lag propvol. (Mijn pakketpunt heeft alle verzendmaatschappijen, dat scheelt misschien wel maar geeft ook gemak)

Ik kan me voorstellen dat dat bij andere pakketpunten net zo is.
c_est_elle wijzigde dit bericht op 29-04-2026 11:36
Reden: Aanvulling
4.08% gewijzigd
ingelke_kepringelke schreef:
28-04-2026 18:28
Interview met de (Nederlandse) CEO van Vinted in een podcast. Vond het interessant om te luisteren https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... van-vinted
Heel interessant, dankjewel!
C’est Elle: interessant. Ik dacht soms dat het te maken had met volle kluisjes.

Ik heb, tegen beter weten in, toch een jurkje gekocht op Vinted voor kind. Zo’n mooie tartan voor maar £7. Ze heeft genoeg kleding, maar ik kon ‘em niet weerstaan. Nou ja, er zijn ook dozen uit het huis weggegaan… :-D
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
happyapple schreef:
26-04-2026 07:44
Haha nou ik ben benieuwd dan Graze!
Ik kreeg eens een t shirt een maat kleiner dan het artikel dat ik kocht als cadeautje. Het staat inmiddels al een tijdje op vinted maar er is geen interesse in 🤣
En verder heb ik regelmatig een lolly of een haribo zakje gehad. Als het goed verpakt is, gooi ik het maar in de snoeppot 😉
Helaas geen cadeautje maar er zaten wel wat vlekken in de broek. Meteen even gewassen en hoop dat ze eruit zijn. Misschien stom maar geen zin om allemaal moeite te doen qua retourneren, helemaal als het straks op eigen kosten moet.
martje55 schreef:
29-04-2026 10:23
Ik ben een groot fan van Marktplaats en maak niet zo vaak gebruik van Vinted. Nu is de markt voor een specifiek product veel groter op Vinted, dus ben ik toch daar aan het zoeken. Het lukt me op de één of andere manier niet om dezelfde functionaliteit te krijgen als op Marktplaats. Ik zou graag elke dag op de hoogte willen worden gehouden van nieuwe producten (passend binnen mijn zoekopdracht) die online geplaatst worden. Hoe stel je dat in op Vinted?

Dat kan niet op Vinted. Je maakt daar zelf een zoekopdracht aan en die check je dan dagelijks (of wanneer je wilt) op nieuwe items.

Ik vind dit persoonlijk handiger dan op MP, want de meldingen die ik daar krijg lopen een dag achter en dan ben je vaak al te laat (in mijn zoekcategorie).
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
C_est_elle schreef:
29-04-2026 11:33
Bij VintedGo moet je echt even op de trackingpagina van de pakketdienst klikken, dat staat onder je trackingnummer nadat je op pakket volgen geklikt hebt, die is namelijk veel actueler.

Bij mij is het altijd een dag later dat de spullen aankomen omdat de VintedGo bezorger pas aan het eind van de dag bij mijn pakketpunt komt.
En omdat ze daar iedere dag al zeker 9 volle zakken met pakketjes krijgen kan het ook nog wel eens een dag later worden omdat er dan geen ruimte is om het allemaal in het magazijn op te ruimen.
Vorige week lagen er bij mijn pakketpunt nog 3000 pakketjes om opgehaald te worden, het magazijn lag propvol. (Mijn pakketpunt heeft alle verzendmaatschappijen, dat scheelt misschien wel maar geeft ook gemak)

Ik kan me voorstellen dat dat bij andere pakketpunten net zo is.

Zo is dat op mijn meestgebruikte punt ook. Ik krijg eerst de melding dat iets is aangekomen en dan wacht ik op de mail ten teken dat ze 'm echt hebben verwerkt daar. Dan weet ik dat ik 'm kan gaan halen.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Als je ziet hoeveel die pakketpunten dagelijks binnen krijgen en hoe veel die bezorgers dan weer meenemen. Als ze komen bezorgen staat meteen het hele pakketpunt vol en bij ophalen bleef de bezorger maar zakken inladen.

Ik probeer het altijd zo snel mogelijk op te halen zodat ze weer snel ruimte hebben voor de nieuwe lading en ik wacht ook altijd op de mail dat het daadwerkelijk opgehaald kan worden. Zie wel eens mensen die daar niet op wachten en dan zit het nog in zo'n zak. Je kunt het die mensen niet aan doen om daarin te gaan grabbelen voor jouw pakket.
Graze schreef:
29-04-2026 20:20
Helaas geen cadeautje maar er zaten wel wat vlekken in de broek. Meteen even gewassen en hoop dat ze eruit zijn. Misschien stom maar geen zin om allemaal moeite te doen qua retourneren, helemaal als het straks op eigen kosten moet.
Hè bah, wat vervelend. Op eigen kosten retourneren vind ik in zo’n geval ook niet echt eerlijk, maar ja…
Ik heb nu een reeks mensen die gewoon niet valideert en geen feedback achterlaat.
Baggal schreef:
30-04-2026 10:50
Hè bah, wat vervelend. Op eigen kosten retourneren vind ik in zo’n geval ook niet echt eerlijk, maar ja…
Ik heb nu een reeks mensen die gewoon niet valideert en geen feedback achterlaat.
De broek is alweer droog en net even gecontroleerd en de vlekken zijn er gelukkig uit. Ik zag ze ook al niet op de foto's want die heb ik gisteren ook nog eens goed bekeken.
En ik heb de laatste tijd ook dat mensen op het allerlaatste moment pas goedkeuren, een enkeling doet dat nog meteen. Feedback krijg ik zelden nog van kopers.
Fijn dat de vlekken eruit zijn. Ik moet nu eigenlijk een shirt met vlekken op eigen kosten terug gaan sturen. Ik had het pakketje net opgehaald voor ik 2 dagen weg moest. Dus toch maar een probleem gemeld want geen tijd om eerst te wassen. Gelukkig een week de tijd voor de retour dus toch eerst even wassen denk ik. En evt de retour nog annuleren als t er uit gaat. Vast wel een negatieve review dan
happyapple schreef:
01-05-2026 08:14
Fijn dat de vlekken eruit zijn. Ik moet nu eigenlijk een shirt met vlekken op eigen kosten terug gaan sturen. Ik had het pakketje net opgehaald voor ik 2 dagen weg moest. Dus toch maar een probleem gemeld want geen tijd om eerst te wassen. Gelukkig een week de tijd voor de retour dus toch eerst even wassen denk ik. En evt de retour nog annuleren als t er uit gaat. Vast wel een negatieve review dan
ik zou niet weten waarom het geen probleem meer is als de vlekken eruit gewassen kunnen worden. iets opsturen met vlekken die niet genoemd zijn vind ik echt wel een probleem
Echt raar van die vlekken, ik zag ook al een advertentie waarbij stond dat er een gaatje in zit. Waarom zou iemand dat willen?
Eberesche schreef:
01-05-2026 09:10
ik zou niet weten waarom het geen probleem meer is als de vlekken eruit gewassen kunnen worden. iets opsturen met vlekken die niet genoemd zijn vind ik echt wel een probleem
Ja nou ja ik mag het shirt dus terugsturen maar dat kost me minstens 3 euro verzendkosten aangezien de verkoper heeft gezegd dat ik de kosten op me moet nemen. Als ik dan de vlekken er wel uit krijg, heb ik in elk geval nog een shirt voor die 9 euro die ik al betaalde.
Flashy schreef:
01-05-2026 09:16
Echt raar van die vlekken, ik zag ook al een advertentie waarbij stond dat er een gaatje in zit. Waarom zou iemand dat willen?
Ik koop weleens kledingstukken met gaatjes of vlekjes om er iets anders van te maken, of ik heb al een kledingstuk van dezelfde stof en ik wil dat wat wijder maken, of de halslijn veranderen en heb dezelfde stof nodig om het af te biezen, etc.

Mensen moeten natuurlijk wel melden in de advertentie als er gaatjes of vlekken in zitten.
happyapple schreef:
01-05-2026 09:36
Ja nou ja ik mag het shirt dus terugsturen maar dat kost me minstens 3 euro verzendkosten aangezien de verkoper heeft gezegd dat ik de kosten op me moet nemen. Als ik dan de vlekken er wel uit krijg, heb ik in elk geval nog een shirt voor die 9 euro die ik al betaalde.
oh ja, dat is stom. ik heb ooit 1x retour gestuurd, maar daar kostte het mij niets. ik vind het raar dat jij moet betalen als de verkoper er een potje van maakt en wist niet dat dat een optie was.
Flashy schreef:
01-05-2026 09:16
ik heb laatst een broek gekocht die ik vaker heb. hij was supergoedkoop omdat de onderste rand van de pijp versleten was. voor mij geen probleem, want dit type broek moet ik 10cm korter maken dus ik heb nergens last van én een goedkope broek!
Help! Iemand heeft iets gekocht en verzenden via mondial relay gekozen. Hiervoor kan ik alleen een printbaar verzendlabel aanmaken. Klopt dat?
Heb geen printer thuis, dus dat kan pas volgende week woensdag op werk... Past nog wel met de verzendtermijn, maar ook als ik wel een digitaal label had, dat pakketpunt zit niet bij mij in de buurt en heeft kuttijden. Nogal gedoe dus ik zat te kijken of ik deze optie uit kan schakelen, maar dat kan niet in de app. Net als VintedGo staat deze altijd aan. Klopt dat ook? Want ik zit hier helemaal niet op te wachten, wil gewoon snel en makkelijk digitaal verzenden in de buurt en dat kan prima via Vintedgo en alle andere opties.
Eberesche schreef:
01-05-2026 09:10
Ik denk dat het in mijn geval met het inpakken is gebeurd. Heb ik zelf ook wel eens gehad toen ik meteen na het eten een pakketje in ging pakken. Meteen even snel door een sopje en maar de volgende dag verstuurd toen het weer droog was.

Zag laatst een leuke broek en daar stond bij "heeft een klein vlekje wat er waarschijnlijk wel uit gaat met het wassen". Ik dacht nee dat vlekje gaat er niet uit want hoezo was je het zelf niet even als je een vlekje ziet voordat je het op Vinted zet?! Of de "heeft een vlekje maar dat valt niet op tijdens het dragen". Nou als ik weet dat ergens een vlekje zit gaat het bij mij vaak juist opvallen. En hoezo vraag je dan nog de helft van de nieuw prijs?!
LizzyLee schreef:
01-05-2026 11:55
Help! Iemand heeft iets gekocht en verzenden via mondial relay gekozen. Hiervoor kan ik alleen een printbaar verzendlabel aanmaken. Klopt dat?
Heb geen printer thuis, dus dat kan pas volgende week woensdag op werk... Past nog wel met de verzendtermijn, maar ook als ik wel een digitaal label had, dat pakketpunt zit niet bij mij in de buurt en heeft kuttijden. Nogal gedoe dus ik zat te kijken of ik deze optie uit kan schakelen, maar dat kan niet in de app. Net als VintedGo staat deze altijd aan. Klopt dat ook? Want ik zit hier helemaal niet op te wachten, wil gewoon snel en makkelijk digitaal verzenden in de buurt en dat kan prima via Vintedgo en alle andere opties.
Kun je het pakketpunt niet even bellen om te vragen of ze ook labels printen. Kost vaak wel een euro maar dan ben je wel geholpen. Of anders die bibliotheek. Wellicht kan een vriendin of familielid ook even voor je printen.
Eberesche schreef:
01-05-2026 11:32
ik heb laatst een broek gekocht die ik vaker heb. hij was supergoedkoop omdat de onderste rand van de pijp versleten was. voor mij geen probleem, want dit type broek moet ik 10cm korter maken dus ik heb nergens last van én een goedkope broek!
Dat probleem ken ik ook, ik let er tegenwoordig op of een broek goed hangt of dat ik het zelf kan oplossen door zoom omslaan en vast zetten met wat steekjes. Mijn moeder maakte vaak mijn broeken korter voor me maar de naaimachine werkt niet helemaal goed meer en weg brengen kost hier in de buurt al snel 12,50. Wordt zo'n broek alsnog duur.
Graze schreef:
01-05-2026 11:59
Kun je het pakketpunt niet even bellen om te vragen of ze ook labels printen. Kost vaak wel een euro maar dan ben je wel geholpen. Of anders die bibliotheek. Wellicht kan een vriendin of familielid ook even voor je printen.
De meeste MR pakketpunten accepteren een QR code, maar die heb ik vreemd genoeg niet gekregen. Ik vroeg me af waarom, want dat maakt alles n stuk makkelijker. Ik kan best op werk printen, maar dan duurt het allemaal langer. Ik ga niet extra betalen of me in bochten wringen hiervoor. Snap niet waarom in dit digitale tijdperk dit soort onhandige dingen nog voorkomen. Of beter, waarom ik dit niet kan voorkomen door het uit te schakelen in de vinted app.
LizzyLee schreef:
01-05-2026 12:47
De meeste MR pakketpunten accepteren een QR code, maar die heb ik vreemd genoeg niet gekregen. Ik vroeg me af waarom, want dat maakt alles n stuk makkelijker. Ik kan best op werk printen, maar dan duurt het allemaal langer. Ik ga niet extra betalen of me in bochten wringen hiervoor. Snap niet waarom in dit digitale tijdperk dit soort onhandige dingen nog voorkomen. Of beter, waarom ik dit niet kan voorkomen door het uit te schakelen in de vinted app.
Vaak is een geprint label van MR nodig als het pakket naar buitenland gaat (bijv frankrijk)
Mijn paketten zijn terecht, ze waren allebei naar een ander pakketpunt gestuurd.

Ik hoorde al van mijn vaste pakketpunt dat de chauffeur daar überhaupt niet was geweest en gewoon 9 zakken bij dat andere punt had afgezet..

Nadeel is dat het andere pakketpunt echt enorm chaotisch is, alle pakketten lagen door elkaar op de grond, dus het duurde heel lang voordat mijn pakketten gevonden waren.
Ik heb ook geen idee of je als pakketpunt kunt zien op welke naam de pakketten zijn verzonden of dat er alleen een code op staat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven