Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Inmiddels staat mijn teller op £400 in 3 dagen :cheer: . Zo blij dat dit allemaal niet verhuisd hoeft te worden. Net nog een koper die NA de transactie allerlei vragen ging stellen :roll: . Maar goed, ik ga de schoenen morgen op de post doen en ik denk dat ze een prima deal heeft.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lekker zeg, dat doe je goed!
Vandaag iets gekocht en in de reviews las ik regelmatig dat de verkoopster het leuk verpakt en er blijkbaar een cadeautje bij doet. Nog nooit meegemaakt in al mijn jaren Vinted dus ik ben benieuwd :hihi: Kreeg ook 5 minuten na het op favorieten zetten een lager bod terwijl ze het al een stuk lager verkocht dan anderen. Helemaal prima natuurlijk :proud:

Aan de andere kant heb ik nu ook iemand die een collector item van mij wil kopen wat ik heel goedkoop op Vinted heb staan, zo goedkoop kun je het elders niet vinden online. Bied de koper nog de helft. Ja daag! :bonk: Het ligt niet in de weg dus ik wacht rustig af tot iemand het koopt die wel doorheeft dat ik meer dan redelijk ben qua prijs.
Haha nou ik ben benieuwd dan Graze!
Ik kreeg eens een t shirt een maat kleiner dan het artikel dat ik kocht als cadeautje. Het staat inmiddels al een tijdje op vinted maar er is geen interesse in 🤣
En verder heb ik regelmatig een lolly of een haribo zakje gehad. Als het goed verpakt is, gooi ik het maar in de snoeppot 😉
Heb ik een wat verkocht, ingepakt om vandaag weg te brengen, heeft de koopster zonder opgave van reden de koop gecanceld. Echt :wtf: .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Nou, de schoenen had ik binnen 15 minuten aan iemand anders verkocht. Toch blijf ik het gek vinden dat iemand cancelled. Was overigens dezelfde die vragen ging stellen na de transactie gister. Nou ja, ze zijn weg naar een ander nu die er hopelijk veel plezier van heeft.
happyapple schreef:
26-04-2026 07:44
Haha nou ik ben benieuwd dan Graze!
Ik kreeg eens een t shirt een maat kleiner dan het artikel dat ik kocht als cadeautje. Het staat inmiddels al een tijdje op vinted maar er is geen interesse in 🤣
En verder heb ik regelmatig een lolly of een haribo zakje gehad. Als het goed verpakt is, gooi ik het maar in de snoeppot 😉
Ja, snoepjes heb ik ook wel eens gehad inderdaad. Maar als het niet geseald is dan gooi ik het weg. Of een lief briefje. Eerlijk gezegd doe ik dat nooit. Wel over de messages via Vinted, maar niet nog een handgeschreven briefje oid. Vind het wel heel lief als iemand nog even reageert dat ze er blij mee zijn of de koop gewoon valideren. Ik heb er nu een paar die het ontvangen hebben, maar nergens op drukken (valideren). Irritant vind ik dat.
Nee ik doe er zelf ook geen briefjes of cadeautjes bij hoor.
En over dat valideren, ik vind dat ook irritant als mensen die moeite niet nemen. Al heb ik er gisteren zelf ook eentje opgehaald die ik net pas akkoord heb gegeven, want ik wilde eerst even bij daglicht zien of het vlekje er inderdaad uit was gegaan gisterenavond. 🫣
En ja ik weet dat ik het eigenlijk niet mag wassen zonder overleg met de verkoper, maar het zag eruit of het wel zou lukken en dat was gelukkig ook zo. Weinig zin in gedoe voor een paar euro 🤣
Ik heb trouwens ook wel eens een jurk binnen gekregen vol vlekken. Dat had ik wel gemeld zonder eerst te wassen. En zij gaf toen meteen het geld terug en ik mocht de jurk houden. Toen voelde het ook wel een beetje dubbel dat de vlekken er vervolgens vrij makkelijk uit bleken te gaan. Soms weet je ook niet wat wijsheid is.
Ik doe altijd een kaartje met een boodschap (Veel plezier van je item) in de verpakking, ik heb nog 2 schoenendozen vol met kaarten staan dus dan kom ik daar ook nog eens van af :P

Leuk inpakken doe ik dan weer niet.

Van de week zag ik dat bij de trackinginformatie staan dat een verkocht item al was aangekomen en dat stond niet in de chat, toen heb ik de koper een berichtje gestuurd. Bleek dat ze ook geen melding van gekregen en ze heeft het gelijk opgehaald. Ze was blij dat ik het gemeld had.
happyapple schreef:
26-04-2026 09:45

[…]
Ik heb trouwens ook wel eens een jurk binnen gekregen vol vlekken. Dat had ik wel gemeld zonder eerst te wassen. En zij gaf toen meteen het geld terug en ik mocht de jurk houden. Toen voelde het ook wel een beetje dubbel dat de vlekken er vervolgens vrij makkelijk uit bleken te gaan. Soms weet je ook niet wat wijsheid is.
Wijsheid is om iets te verkopen zonder die vlekken :-P , maar als je er als koper mee geconfronteerd wordt vind ik het ook normaal dat je dan op een “ik heb een probleem” drukt. Ik had het ooit met een doosje make-up poeder waarvan een van de kleuren kapot aankwam. De verkoper had het ook niet zorgvuldig ingepakt, maar stond erop dat ik het op mijn kosten zou terug sturen. Dat heb ik toen niet gedaan en Vinted heeft mij in het gelijk gesteld. De andere 3 kleuren heb ik daarna nog wel gebruikt. Tja…
Hier ga ik straks post wegbrengen naar het parket punt. Het valt mij echt op dat als dingen gaan ze binnen een paar uur weg zijn. En anders niet… terwijl ze wel in de favorieten staan van heel veel mensen. Kijken kijken niet kopen :$ .
Ja dat is ook zo. Maar het kan natuurlijk gebeuren dat je iets over het hoofd ziet. Al was deze jurk wel behoorlijk erg qua vlekken. Het artikel van gisteren was gelukkig maar een klein vlekje dat er dus ook makkelijk uitging. Daarvan kan ik me nog wel voorstellen dat de verkoper het echt niet gezien had.

Ja dat valt me ook op dat sommige dingen echt heel snel verkocht worden en andere dingen er heel lang op blijven staan. Vandaag heb ik ineens trouwens wel weer iets verkocht dat er al veel langer op stond, dus het kan wel haha.
Was een goede verkoopdag gisteren! Blijkbaar veel mensen die op internet rondhingen haha.
Wel een vraagje: ik had 2 dezelfde items erop gezet, ze verschilden enkel in kleur. Ene een neutrale, andere een felle kleur. De felle ging als een speer, veel views en likes en binnen een paar uur verkocht. De neutrale loopt voor geen meter, ook al verwees ik naar elkaar en kun je ze uiteraard zien onder de andere ad. Iemand enig idee waarom sommige ads heel goed lopen en andere totaal niet? Zijn beide trouwens gewilde merkitems waarvan er weinig online staan.
LizzyLee schreef:
28-04-2026 09:45
Was een goede verkoopdag gisteren! Blijkbaar veel mensen die op internet rondhingen haha.
Wel een vraagje: ik had 2 dezelfde items erop gezet, ze verschilden enkel in kleur. Ene een neutrale, andere een felle kleur. De felle ging als een speer, veel views en likes en binnen een paar uur verkocht. De neutrale loopt voor geen meter, ook al verwees ik naar elkaar en kun je ze uiteraard zien onder de andere ad. Iemand enig idee waarom sommige ads heel goed lopen en andere totaal niet? Zijn beide trouwens gewilde merkitems waarvan er weinig online staan.
Goh goede vraag... Had je ze er meteen na elkaar op gezet? Ik heb wel het idee dat als je 2 of 3 advertenties erop zet, het vaak lijkt alsof 1 van de advertenties beter zichtbaar is in het algoritme. Of misschien komt de neutrale kleur niet zo mooi uit op de foto's? Of is de felle sowieso meer gewild?
En fijn dat je een goede verkoopdag had gisteren, ik heb niks verkocht helaas. Alleen wat biedingen en vragen gehad, waar helaas verder geen koop uit voortgekomen is. Ik moet zometeen nog wel een pakketje versturen dat zondag gekocht is, maar zondag en gisteren was het pakketpunt dicht.
happyapple schreef:
28-04-2026 10:22
Goh goede vraag... Had je ze er meteen na elkaar op gezet? Ik heb wel het idee dat als je 2 of 3 advertenties erop zet, het vaak lijkt alsof 1 van de advertenties beter zichtbaar is in het algoritme. Of misschien komt de neutrale kleur niet zo mooi uit op de foto's? Of is de felle sowieso meer gewild?
En fijn dat je een goede verkoopdag had gisteren, ik heb niks verkocht helaas. Alleen wat biedingen en vragen gehad, waar helaas verder geen koop uit voortgekomen is. Ik moet zometeen nog wel een pakketje versturen dat zondag gekocht is, maar zondag en gisteren was het pakketpunt dicht.
Ja gelijk na elkaar. Misschien is dat het idd! Ik doe meestal een dumpje van een paar artikelen tegelijk en dan zijn er gewoon artikelen die echt nul views/likes krijgen, vrij bizar. Qua kleur dacht ik dat de neutrale eerder verkocht zou worden, maar mss is juist de felle in trek voor deze artikelen. Zou het zelf niet weten, wil er vanaf want draag ze nooit haha.

Ah jammer dat je nix verkocht hebt, maar er is dan wel interesse zou ik denken dus mss op de lange termijn wel. Wou dus gisteren mn dingen ook naar het pakketpunt brengen, kon niet vinden of het nou open zou zijn maar bleek ook dicht. Heb geen vintedgo punt in de buurt meer, die is dicht gegaan dus moest nu n stuk verder, voor nix dus helaas.
Ja, ik doe meestal 2 of 3 advertenties per keer en dan liefst een paar s ochtends en een paar aan het einde van de middag of begin van de avond. Ik heb het idee dat je dan het beste zichtbaar blijft in het algoritme, want ik heb dan vaak ook ineens weer likes of biedingen op oudere artikelen.

Wat balen dat je voor niks naar het pakketpunt ging. Ik wist gelukkig wel dat de onze dicht was, want op internet was het inderdaad niet te vinden.
Ik doe meestal ook een dumpje van een paar artikelen tegelijkertijd. En ik snap soms niet dat dingen extreem snel gaan en andere dingen niet. Zo zijn mijn Prada en Casadei hakken 37 keer bewaard als favoriet, maar is niemand overgegaan tot koop. En dan te bedenken dat ik maat £25 en £45 vraag. Als ik dat niet voor de nieuwe Casadei schoenen krijg, verhuizen ze mee naar NL :mrgreen: . Maar die andere schoenen pas ik niet meer na zwangerschap. Maar ik mag niet klagen, want binnen 2 weken £600 verdiend aan kleding/spullen waar ik al lang niets meer mee deed. Ik merk alleen dat mijn kinderkleding gewoon minder hard loopt. Nou heb ik ook een dame aan wie ik het in bulk kwijt kan.
baggal wijzigde dit bericht op 29-04-2026 19:55
Reden: Autocorrect
0.07% gewijzigd
Vanmorgen vroeg een pakketje naar het pakket punt gebracht dat met Vinted Go verstuurd moest worden, maar net als wat ik hier eerder las heb ik ook nog geen bevestiging gehad en staat het op Vinted alsof ik het nog moet versturen.
Ik heb Vinted Go uitgezet, maar als mensen niets anders kunnen kiezen, kunnen ze alsnog voor Vinted Go gaan. Je kunt als verkoper dan de bestelling probleemloos annuleren, voor die paar euro heb ik dat niet gedaan, maar ik vind het toch wel vervelend dat er geen bevestiging komt. Nou ja, het zal uiteindelijk wel in orde komen, maar ik denk dat ik nu ook maar in mijn advertenties ga zetten dat ik niet met Vinted Go verstuur. Er zijn genoeg andere opties.
Af en toe is het wel raar met die meldingen inderdaad. Vorige week was er echt een flinke storing met de verzendbevestigingen. Ik heb vanochtend wel gewoon bevestiging gekregen, maar dat was DHL. En ik kreeg een mail van Mondial Relay dat mijn pakketje op het afhaalpunt ligt, maar in de vinted app staat het nog wel op onderweg.
Baggal schreef:
28-04-2026 11:16
Ik doe meestal ook een duimpje van een paar artikelen tegelijkertijd. En ik snap soms niet dat dingen extreem snel gaan en andere dingen niet. Zo zijn mijn Prada en Casadei hakken 37 keer bewaard als favoriet, maar is niemand overgegaan tot koop. En dan te bedenken dat ik maat £25 en £45 vraag. Als ik dat niet voor de nieuwe Casadei schoenen krijg, verhuizen ze mee naar NL :mrgreen: . Maar die andere schoenen pas ik niet meer na zwangerschap. Maar ik mag niet klagen, want binnen 2 weken £600 verdiend aan kleding/spullen waar ik al lang niets meer mee deed. Ik merk alleen dat mijn kinderkleding gewoon minder hard loopt. Nou heb ik ook een dame aan wie ik het in bulk kwijt kan.
Welke maat heb je Baggal? Ik heb hier een tiener die wel van dit soort dingen houdt.
happyapple schreef:
28-04-2026 13:13
Af en toe is het wel raar met die meldingen inderdaad. Vorige week was er echt een flinke storing met de verzendbevestigingen. Ik heb vanochtend wel gewoon bevestiging gekregen, maar dat was DHL. En ik kreeg een mail van Mondial Relay dat mijn pakketje op het afhaalpunt ligt, maar in de vinted app staat het nog wel op onderweg.
Ik heb ook van Vinted go 5 uur terug een mailtje gehad dat er iets klaar ligt. Maar ook in de app niet zichtbaar welke aankoop het is. Staat er geen enkele op afgeleverd bij afhaalpunt.
Interview met de (Nederlandse) CEO van Vinted in een podcast. Vond het interessant om te luisteren https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-da ... van-vinted
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Star⁴ schreef:
28-04-2026 13:14
Welke maat heb je Baggal? Ik heb hier een tiener die wel van dit soort dingen houdt.
Maat 38-39. Prada’s zijn 38 en na zwangerschap pas ik daar echt niet meer in. Casadei zijn 39 maar van die hoge palen…
Ik heb nu al twee keer de melding via mail gekregen mijn VintedGo pakketen vandaag bezorgd zouden worden (afgelopen vrijdag en gisteren nummer 2) en vervolgens niets meer. De status blijft hangen op onderweg.

Het is wel een punt bij iemand thuis, die nogal creatief met openingstijden is :P dus wellicht was ze dicht toen de chauffeur kwam? Geen idee, maar wel irritant.
Baggal schreef:
28-04-2026 23:30
Maat 38-39. Prada’s zijn 38 en na zwangerschap pas ik daar echt niet meer in. Casadei zijn 39 maar van die hoge palen…
Ah helaas, klein grietje met maat 36 hier.
Star⁴ schreef:
29-04-2026 09:51
Ah helaas, klein grietje met maat 36 hier.
Helaas! Had het best leuk gevonden als die bij een (kind van) mede-forummer terecht waren gekomen :) .

Ik vind het nu gewoon fijn om op de ruimen en dingen weg te doen. Heel veel dingen van toen ik nog fysiek op kantoor moest zijn en elke dag heel netjes gekleed moest zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven