Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
woensdag 22 april 2026 om 08:17
Ja. Natuurlijk. Ik vind het ook geen probleem om je te appen wat ik weg doe. Mijn dochter is 8 en kleding is vaak 6-8. Welke maat zoek je?broodtrommel schreef: ↑21-04-2026 20:53Zou je het erg vinden om je Vinted handle te PBen? Ik heb er gewoond en laat wel eens wat bij vrienden bezorgen. En dan kom ik vervolgens weer terug met een hutkoffer
Stuur maar een PB.
Ik woon trouwens na de zomervakantie in NL
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 22 april 2026 om 19:50
Ik heb goedkoop een reisboek weten te scoren, maar nu bij aankomst blijkt het boek koffie/thee schade te hebben, een grote vlek op de zijkant over alle pagina.
De advertentie had alleen een foto van de voor en achterkant en had geen omschrijving van de schade. De verkoper heeft pas 1 review, dus mogelijk nieuw bij Vinted. Ik heb haar een bericht gestuurd dat de staat niet overkomt met de advertentie. Ze heeft het gelezen, naar geen antwoord gegeven.
Zelf heb ik nog niet op 'ik heb een probleem geklikt ', want de retourkosten zijn veel hoger dan de waarde van het boek met die vlekken...
Ik neig ernaar om zending te accepteren met een lagere review als ze niet reageert.
Zouden jullie het laten?
De advertentie had alleen een foto van de voor en achterkant en had geen omschrijving van de schade. De verkoper heeft pas 1 review, dus mogelijk nieuw bij Vinted. Ik heb haar een bericht gestuurd dat de staat niet overkomt met de advertentie. Ze heeft het gelezen, naar geen antwoord gegeven.
Zelf heb ik nog niet op 'ik heb een probleem geklikt ', want de retourkosten zijn veel hoger dan de waarde van het boek met die vlekken...
Ik neig ernaar om zending te accepteren met een lagere review als ze niet reageert.
Zouden jullie het laten?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
woensdag 22 april 2026 om 20:59
Ligt beetje aan de kosten, onder de €3 zou ik het voor lief nemen maar wel slechte review met toelichting schrijven. Je kunt evt ook op probleem klikken en kijken hoe ze er op reageert. Je hoeft er dan volgens mij niks mee tot je evt aanbod accepteerd.
woensdag 22 april 2026 om 21:13
Het is onder de €3 euro. Ik wil enerzijds wel dat de verkoper begrijpt dat hoe ze dingen aanbiedt niet ok is, bv zodat andere kopers niet dezelfde problemen krijgen. Maar eigenlijk gewoon geen gedoe waardoor ik mogelijk ook nog slechte review op mijn review krijgZomaar1987 schreef: ↑22-04-2026 20:59Ligt beetje aan de kosten, onder de €3 zou ik het voor lief nemen maar wel slechte review met toelichting schrijven. Je kunt evt ook op probleem klikken en kijken hoe ze er op reageert. Je hoeft er dan volgens mij niks mee tot je evt aanbod accepteerd.
If chocolate can't fix it, it's a real problem
woensdag 22 april 2026 om 21:18
Ja. Tegelijkertijd vind ik het ook storend wanneer iemand een dergelijke schade meldt. Ik geloof dat ik toch op “ik heb een probleem” zou klikken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 22 april 2026 om 21:37
Ja volgens mij is er inderdaad wel een storing. Ik heb er meer klachten over gelezen gisteren en vandaag. Maar ik heb mijn eigen bevestigingen van Mondial en DPD (gelukkig) wel gehad.
woensdag 22 april 2026 om 21:38
Klopt. Als de verkoper een retour aanvraagt op jouw kosten, kun er er alsnog voor kiezen om het boek dan toch te houden.Zomaar1987 schreef: ↑22-04-2026 20:59Ligt beetje aan de kosten, onder de €3 zou ik het voor lief nemen maar wel slechte review met toelichting schrijven. Je kunt evt ook op probleem klikken en kijken hoe ze er op reageert. Je hoeft er dan volgens mij niks mee tot je evt aanbod accepteerd.
woensdag 22 april 2026 om 22:43
Ah ligt dus niet aan mij. Hier ook VintedGo vandaag weg gebracht maar staat niet als verzonden geregistreerd. Wilde eigenlijk morgen even naar pakketpunt lopen maar storing niet aan gedacht.... zal eens in de gaten houden
woensdag 22 april 2026 om 23:15
Storing volgens mij niet alleen op Vinted go. Ik kreeg vanmiddag mails van Mondial en dpd dat er pakjes klaar lagen. Maar geen berichten van Vinted hierover en in de app ook allemaal op verzonden.
De pakjes waren er wel (ik moest er toch heen om zelf wat te versturen) en pakketpunt gaf ook aan dat ze meer mensen met deze klacht hadden gehad.
Na af halen veranderde de status nog steeds niet dus alles stond nog op bestelling verzonden.
Dus maar even handmatig alles op ontvangen gezet en goed gekeurd.
donderdag 23 april 2026 om 09:31
Goh ik heb geen idee, het pakketje dat ik gisteren heb verstuurd, is wel geregistreerd. En een pakketje dat naar mij onderweg is, viel, denk ik wel onder de storing want ik kreeg vannacht een melding dat het verstuurd was en toen ik in de track en trace keek, was het inmiddels al in een sorteercentrum, dus ik denk dat het eerder verstuurd was en inmiddels in het sorteercentrum opnieuw gescand is.
happyapple wijzigde dit bericht op 23-04-2026 10:04
0.13% gewijzigd
donderdag 23 april 2026 om 09:59
Toch pakketjes weg gebracht, was nummer 3 die al gevraagd had bij het postpunt of er problemen waren. medewerker van postpunt had zelf ook zojuist verzonden maar wel verzendbevestiging gekregen. Ik wederom niet voor mijn vandaag verzonden 2 pakketten.
Tevens pakket opgehaald, geen melding in Vinted App wel in mail. Toe hij uitgescand werd kreeg ik vervolgens melding dat hij op afhaalpunt ligt dus handmatig vrij gegeven.
Beetje vreemd. Hoop wel dat het snel is opgelost want dit is mega irritant.
Tevens pakket opgehaald, geen melding in Vinted App wel in mail. Toe hij uitgescand werd kreeg ik vervolgens melding dat hij op afhaalpunt ligt dus handmatig vrij gegeven.
Beetje vreemd. Hoop wel dat het snel is opgelost want dit is mega irritant.
donderdag 23 april 2026 om 10:11
Hallo,
Even een vraagje aan alle ervaren Vinted kopers en verkopers....
Ik heb maandag een jasje gekocht van een Franse verkoper. In eerste instantie reageerde verkoper niet op mijn vraag. 2 dagen later toen ik wederom de vraag stelde wel en zodoende artikel maandag gekocht. Verkoper geeft aan dat het artikel verstuurd is. Maar normaal krijg je dan toch bericht dat het binnen x aantal dagen / weken bezorgd gaat worden? Er staat nog steeds "verkoper heeft tot 27/4 de tijd om artikel te versturen".
Aangegeven dat ik nog geen track and tracé heb. Daarop stuurt verkoper 2 print screens met het adres waar het naartoe gestuurd moet worden. Echter in de Vinted app blijft het bericht staan "verkoper heeft tot 27/4 de tijd om artikel te versturen".
Heb er een raar gevoel bij..... komt dit vaker voor dat Vinted geen updates geeft?
Ik heb maandag een jasje gekocht van een Franse verkoper. In eerste instantie reageerde verkoper niet op mijn vraag. 2 dagen later toen ik wederom de vraag stelde wel en zodoende artikel maandag gekocht. Verkoper geeft aan dat het artikel verstuurd is. Maar normaal krijg je dan toch bericht dat het binnen x aantal dagen / weken bezorgd gaat worden? Er staat nog steeds "verkoper heeft tot 27/4 de tijd om artikel te versturen".
Aangegeven dat ik nog geen track and tracé heb. Daarop stuurt verkoper 2 print screens met het adres waar het naartoe gestuurd moet worden. Echter in de Vinted app blijft het bericht staan "verkoper heeft tot 27/4 de tijd om artikel te versturen".
Heb er een raar gevoel bij..... komt dit vaker voor dat Vinted geen updates geeft?
Carpe Diem!
donderdag 23 april 2026 om 10:23
Via Vinted Go verzonden? Kijk even hierboven ik en andere hebben proble en met verzendstatus. Mijn pakketje van gisteren is verzonden maar staat nu ook nog steeds op te verzenden. Mogelijk geldt dit ook voor de Franse verkoper.misspatrice schreef: ↑23-04-2026 10:11Hallo,
donderdag 23 april 2026 om 10:27
misspatrice schreef: ↑23-04-2026 10:11Hallo,
Als je even bijgelezen had hier wist je inmiddels dat er storingen zijn met het bijwerken van de T&T/updates
donderdag 23 april 2026 om 12:29
Nee, via Mondial Relay. Sorry, ben nog niet zo handig met Vinted etc. Zie nu dat er blijkbaar storingen zijn.Zomaar1987 schreef: ↑23-04-2026 10:23Via Vinted Go verzonden? Kijk even hierboven ik en andere hebben proble en met verzendstatus. Mijn pakketje van gisteren is verzonden maar staat nu ook nog steeds op te verzenden. Mogelijk geldt dit ook voor de Franse verkoper.
Carpe Diem!
donderdag 23 april 2026 om 13:05
Als iets in een andere staat is zoals omschreven meld ik altijd een probleem. Helaas leidt dat er meestal toe dat ik het kan terugsturen op eigen kosten, verkopers steken zelden de hand in eigen boezem, maar dat neem ik dan voor lief. Liever dat dan een verkoper betalen voor een item dat niet aan de beschrijving voldoet of onvermelde gebreken heeft.
Na een aantal slechte ervaringen op dit gebied (nieuwe schoenen die toch duidelijk gedragen bleken te zijn, waarvan de verkoper vond dat een paar keer gedragen eigenlijk gewoon nog nieuw is en dat ik niet zo moest zeuren) ben ik tegenwoordig veel kritischer en stel eventueel nog extra vragen, voordat ik iets koop.