Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1433 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
_melon2 schreef:
04-05-2025 20:58
Voor het eerst gehad dat een pakketje wat ik als verkoper verstuurd had, zoekgeraakt is. De koper heeft haar geld terug en ik ook het geld van de aankoop.
Wel jammer, want diegene wilde het echt graag hebben.
Ook aantal keer gehad. Als koper. Pakket komt altijd alsnog vele weken later aan. Heb al aantal keer geprobeerd alsnog de verkoper te betalen maar dat lukt niet Vinted helaas

Over accounts blokkeren... Waarom zou je dat doen bij geen goed gevoel? Je kan toch gewoon niet reageren?
Nadinexxx schreef:
05-05-2025 18:41
Ook aantal keer gehad. Als koper. Pakket komt altijd alsnog vele weken later aan. Heb al aantal keer geprobeerd alsnog de verkoper te betalen maar dat lukt niet Vinted helaas

Dan heb je wel geluk gehad. Ik wacht al zeker een jaar op een verdwenen pakket. Het was een groot pakket met kleding, dus het kan gewoon niet zomaar verdwenen zijn lijkt mij. En je moet doorgeven wat er in het pakket zat, dus het lijkt mij ook redelijk eenvoudig voor Homerr om het pakket weer aan mij te linken maar helaas. Gewoon weg.
Nadinexxx schreef:
05-05-2025 18:41
Over accounts blokkeren... Waarom zou je dat doen bij geen goed gevoel? Je kan toch gewoon niet reageren?
In mijn geval: om te voorkomen dat deze persoon het zou kopen (en je daarna gedoe hebt of wilt annuleren)

Wat doen jullie bij advertenties die door Vinted verborgen worden? Ik had al een tijdje een advertentie van een paar simpele Nike schoenen erop staan (incl verplichte fotos label/zool etc). Nu had ik de prijs aangepast met intentie om daarna eens proberen te boosten. Maar opeens zag ik de advertentie niet meer, bleek dat Vinted het heeft verborgen. Ik heb geen melding of zo gehad, dus weet niet wat er 'fout' is. Nieuwe advertentie met andere foto's worden ook verborgen. Iemand een idee wat ik nog kan doen? Of is het gewoon aantal weken wachten voordat ik opnieuw erop zet?
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Waarom zou iemand niet mogen blokkeren als ze dat willen en die optie is er?

Ik heb net ook een vervelend figuur geblokt, rare lage biedingen en allerlei uitroeptekens sturen, bye sukkel.
Kan ik ook iemand beoordelen die het pakket niet heeft opgehaald, en ook niet reageert op mijn berichtjes?
Pakket heb ik nu weer retour ontvangen maar ergens wil ik dit toch wel laten weten, ook voor toekomstige (ver)kopers.
Maar krijg in de chat niet de optie om een beoordeling achter te laten.
piepp schreef:
06-05-2025 17:38
Kan ik ook iemand beoordelen die het pakket niet heeft opgehaald, en ook niet reageert op mijn berichtjes?
Pakket heb ik nu weer retour ontvangen maar ergens wil ik dit toch wel laten weten, ook voor toekomstige (ver)kopers.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar als ik op andere sites op deze vraag zoek krijg ik alleen maar te lezen dat men het oneerlijk vindt dat je dat niet kunt doen. Dus ik vermoed dat het helaas niet kan. Zou ik in jouw geval ook graag willen.
piepp schreef:
06-05-2025 17:38

Volgens mij krijgt die persoon nadat jij je pakket retour hebt binnen een paar dagen,een automatische negatieve review.
Die jij dan kan aanpassen qua tekst.

Maar dat is pas als alles is afgehandeld door Vinted.
Jeetjejee schreef:
28-04-2024 11:05
Als een transactie geannuleerd wordt en je het artikel terugstuurt is er geen mogelijkheid een review te plaatsen. Niet voor de koper en niet voor de verkoper.
Ik had een kapot artikel ontvangen, gemeld, retour gestuurd (op mijn kosten..) en daarna wel een recensie achter kunnen laten.
Maar ik heb toen wel een artikel gehouden, misschien dat dat de reden is.
Waarom krijg je van vinted heel veel herinneringen in de app als je een pakketje op moet halen, maar als een pakket retour komt omdat koper het niet opgehaald heeft, krijg je alleen een mailtje en niks in de app? Gelukkig kwam het mailtje niet in mijn spam, maar vond dit wel een tekortkoming van vinted.
nootboek schreef:
04-05-2025 22:41
Ja hoor. Soms heb ik geen goed gevoel over of gewoon geen zin in een bepaalde geïnteresseerde. Pas na een paar vervelende ervaringen bedacht ik me dat ik zulke accounts gewoon kan blokkeren, en dat doe ik sindsdien. Fijn dat het kan.

Afhankelijk van prijs/artikel had ik in jouw situatie wellicht ook geblokkeerd ja.
Blokkeren gaat me wellicht wat ver want wil wel verkopen. Maar nu weer zo'n koper die voor een item van 6euro echt honderd vragen gaat stellen. Ik meet met alle liefde iets op, maar hou het wel in verhouding. Zo irritant. Ik reageer vanaf nu niet meer op de vragen. Koop het. Of koop het niet.
Nu heb ik het weer: ik wil iets kopen uit Frankrijk, en de enige verzendoptie die ik krijg.. UPS Home voor 9,79 euro. Echt, why. Je krijgt nooit een zinnig antwoord van Vinted, als het je al gelukt is om contact te krijgen.
Such fun!1
Ik heb nu iets gekocht. Een bundel van €92. Gisterenmorgen stuurt ze een berichtje dat het iverstuurd is. Vanmorgen stond de status nog niet op verzonden. Dat stuurde ik haar met de mededeling dat Vinted wrs achter loopt.
Toen heeft ze haar verzendbewijs gecontroleerd maar gaf geen treffer. Terug gegaan naar Vinted go punt. Komt ze er daar achter dat ze via dhl had moeten sturen maar het is geen dhl punt. Pakket was al weg. Maar ze weet niet waarheen. Ik hoop dat het weer bij haar terug komt. Voor mij jammer van de leuke kleding maar voor haar op dit moment ook vervelend want geld weg en ook pakket vooralsnog weg.
Ik vind Vinted ook zo raar.. Gisteren wilde ik iets kopen maar kreeg alleen afhaalpunten op 10 minuten fietsen terwijl ik er ook op loopafstand heb. Van een punt weet ik dat ze volgende week een weekje op vakantie zijn. Dus even na middernacht gekeken of er alweer punten bij waren gekomen. Nee dus, keek ik om 12:00 uur nogmaals en toen ineens stonden die punten er wel bij.
Nina-tje schreef:
10-05-2025 16:08
Ik heb nu iets gekocht. Een bundel van €92. Gisterenmorgen stuurt ze een berichtje dat het iverstuurd is. Vanmorgen stond de status nog niet op verzonden. Dat stuurde ik haar met de mededeling dat Vinted wrs achter loopt.
Toen heeft ze haar verzendbewijs gecontroleerd maar gaf geen treffer. Terug gegaan naar Vinted go punt. Komt ze er daar achter dat ze via dhl had moeten sturen maar het is geen dhl punt. Pakket was al weg. Maar ze weet niet waarheen. Ik hoop dat het weer bij haar terug komt. Voor mij jammer van de leuke kleding maar voor haar op dit moment ook vervelend want geld weg en ook pakket vooralsnog weg.
Hoe hebben ze dat pakket dan kunnen scanner? Heel vreemd.
Luilaksmurf schreef:
10-05-2025 18:43
Hoe hebben ze dat pakket dan kunnen scanner? Heel vreemd.
Dat kan inderdaad niet, dan geeft die scanner een foutmelding. Volgens mij werkt DHL ook met QR codes als je een digitaal label hebt, Vind het maar een raar verhaal, ik bedoel je ziet toch duidelijk welke verzender het moet zijn? Dus hoezo een DHL pakket met Vinted Go versturen. Mijn Vinted Go punt maakt nog wel de Homerr stickers op maar daar gaat het alleen om een naamswijziging, niet een heel ander systeem.

Wat wel kan is dat er bij het scannen iets verkeerd is gegaan waardoor je verzendbewijs code niet gekoppeld is aan je pakket waardoor je dus niet kan tracken en het pakket kwijt raakt in het systeem want er is geen link. Wat je dan moet doen is naar de winkel gaan en hopen dat je pakket er nog is zodat ze alsnog alles goed kunnen scannen en koppelen en anders Vinted Go benaderen met je QR code en de code van je verzendbewijs zodat die het handmatig kunnen koppelen. Maar dan moet het wel allemaal Vinted Go zijn en niet een Vinted Go QR met een DHL verzendbewijs.
Nina-tje schreef:
10-05-2025 16:08
Is dit verhaal wel echt? Het is wel heel toevallig als DHL net nu een code afgeeft die ook werkt met Vinted Go. Als dat al kan.
DeAchterkant schreef:
11-05-2025 22:44
Is dit verhaal wel echt? Het is wel heel toevallig als DHL net nu een code afgeeft die ook werkt met Vinted Go. Als dat al kan.
Ik vind het ook een raar verhaal. Maar zou me er niet te druk om maken. Mijn vermoeden is dat het pakket wel weer opduikt een deze dagen.
Hoe weet je eigenlijk of iets echt is of nep? Ik zie leuke schoenen, maar ze worden best goedkoop aangeboden terwijl ze zo goed als nieuw zijn. Mijn inziens kan je daar zo 40 euro meer voor vragen. Daardoor denk ik toch sneller: is dit geen fake? Maar hoe kom je daar achter?
care_ schreef:
12-05-2025 09:00
Hoe weet je eigenlijk of iets echt is of nep? Ik zie leuke schoenen, maar ze worden best goedkoop aangeboden terwijl ze zo goed als nieuw zijn. Mijn inziens kan je daar zo 40 euro meer voor vragen. Daardoor denk ik toch sneller: is dit geen fake? Maar hoe kom je daar achter?

Soms kan je het gewoon zien. Ik zag gister drie paar Birkenstocks, nieuw, voor een erg lage prijs. Maar ze zagen er al cheap ass uit. Ook nog van accounts met cijfers en letters, geen enkele review nog, en ik zag dezelfde hand op de verschillende advertenties. Alle drie gemeld en alle drie verwijderd.
Such fun!1
MarindaH schreef:
10-05-2025 13:03
Nu heb ik het weer: ik wil iets kopen uit Frankrijk, en de enige verzendoptie die ik krijg.. UPS Home voor 9,79 euro. Echt, why. Je krijgt nooit een zinnig antwoord van Vinted, als het je al gelukt is om contact te krijgen.

Dit item is natuurlijk verkocht, bij mij is het niet meer veranderd van verzender. Ik ben toch zo benieuwd wat hier nou de reden van is.
Such fun!1
MarindaH schreef:
12-05-2025 10:03
Soms kan je het gewoon zien. Ik zag gister drie paar Birkenstocks, nieuw, voor een erg lage prijs. Maar ze zagen er al cheap ass uit. Ook nog van accounts met cijfers en letters, geen enkele review nog, en ik zag dezelfde hand op de verschillende advertenties. Alle drie gemeld en alle drie verwijderd.

Ik was op zoek naar Birkenstocks en dit viel mij ook op. Dagelijks waren er meerdere nieuwe advertenties met nieuwe Birkenstock slippers, inderdaad allemaal verkopers met 0 reviews en dezelfde soort namen (letters met een paar cijfers er achter). Veelal buitenlandse (Italiaanse, Spaanse) verkopers. Heel vreemd!

Meestal als ik een melding maak bij Vinted over een advertentie die niet klopt (staat van artikel bijvoorbeeld) wordt er niets mee gedaan, maar dit hebben ze dan wel goed opgepakt.
jeetjejee wijzigde dit bericht op 14-05-2025 00:03
18.06% gewijzigd
MarindaH schreef:
10-05-2025 13:03
Ik heb dat nu met iets uit België, alleen de optie DHL, a 9,19.
Terwijl er wel bij verzending staat "stuur naar afhaalpunt vanaf 2,95"
Heb even uitgezoomd maar die optie is nergens beschikbaar. Dus maar even in de gaten houden. 9.19 verzendkosten is echt belachelijk voor iets wat nog geen kilo weegt en makkelijk in een schoenendoos past.
Lemon_Pledge schreef:
12-05-2025 16:32
Heb even uitgezoomd maar die optie is nergens beschikbaar. Dus maar even in de gaten houden. 9.19 verzendkosten is echt belachelijk voor iets wat nog geen kilo weegt en makkelijk in een schoenendoos past.

Mijn ervaring is dat dit bedrag niet wijzigt helaas...
Such fun!1
Lemon_Pledge schreef:
12-05-2025 16:32
Mogelijk doe je dit al, maar voor de forummers die dit nog niet doen: je kunt ipv kaart ook 'lijst' selecteren en dan staan alle verkooppunten onder elkaar met kosten.
Het zal jouw probleem niet oplossen, maar qua uitzoomen/ aanklikken is het makkelijker.
Dat heeft idd niks met het genoemde probleem te maken @(
Such fun!1

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven