Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 464 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Lemon_Pledge schreef:
08-06-2026 17:06
Ik zag ook dat iemand daar weer kopieën van aanbied voor 5 euro, "because the prices for the original one here are wild"
Haha ja, dat zag ik ook inderdaad!
Lemon_Pledge schreef:
08-06-2026 17:09
Ik zag in een Vinted facebook groep iemand ook om kinderkleding vragen, grote bundels, maximaal 20 cent per item.

Ze heeft zelf extreem veel advertenties op Vinted staan, en nu weer een actie, alle kleding die ze nu online heeft staan kost 1 euro.
Maar dan nog, leuk verdienmodel..
Jaaaaah die zag ik ook. Bij dit soort dingen denk ik dan wel.... daar mag de belastingdienst wel iets van vinden.

Lekker bijverdienen. Prima natuurlijk maar daar is het toch gewoonweg niet voor bedoeld.
Zomaar1987 schreef:
08-06-2026 17:11
Jaaaaah die zag ik ook. Bij dit soort dingen denk ik dan wel.... daar mag de belastingdienst wel iets van vinden.

Lekker bijverdienen. Prima natuurlijk maar daar is het toch gewoonweg niet voor bedoeld.

Vooral het goedkoop willen scoren op Vinted en het vervolgens voor meer door verkopen ook Vinted stoort mij.
Niet omdat je toevallig iets tegenkwam maar bewust om extreem goedkope kleding vragen (maximaal 20 cent is toch wel heel erg no budget).
Als je zelf weinig budget hebt en daarom voor weinig een bundel zoekt dan is dat gevoelsmatig toch totaal anders dan doelbewust grootschalig doorverkopen.
Vraagje iemand problemen met mondial relay en bevestiging van verzending.

Zoon heeft vanmiddag om 15.00 pakketje weg gebracht maar heb geen bevestiging in mail of app. Ben nog terug gegaan naar de winkel om 17.45 maar die hebben pakketje opnieuw gescand maar gaf aan dat hij al gescand was dus niet gescane worden.

Vind beetje vreemd want heb dus geen enkele bevestiging van verzending nu.
Is er een personeels tekort in het sorteercentrum van Breda?
Al mijn verzonden pakketjes blijven daar dagen steken (6)
.
De mijne dus al sinds de 26ste.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
MarindaH schreef:
08-06-2026 22:02
De mijne dus al sinds de 26ste.
Oei, dan gaat er daar iets niet goed. Wat vervelend dat je al zolang moet wachten.
.
Zomaar1987 schreef:
08-06-2026 18:39

Zoon heeft vanmiddag om 15.00 pakketje weg gebracht maar heb geen bevestiging in mail of app. Ben nog terug gegaan naar de winkel om 17.45 maar die hebben pakketje opnieuw gescand maar gaf aan dat hij al gescand was dus niet gescane worden.

Dat kan tot 48u duren, zeggen ze zelf. Maar meestal heb je het wel veel sneller natuurlijk. Heel irritant als er wel vertraging op zit, maar ik heb het bijv wel eens s nachts gekregen als ik het de middag ervoor had weggebracht, dus hopelijk is het bij jou nu ook snel zichtbaar.
Ik stuur altijd 2 dagen voordat het pakket weer retour gaat een reminder naar de koper, misschien irritant maar het werkt vaak wel.
2 gaven aan het vergeten te zijn en hebben het dezelfde dag nog opgehaald.
1 andere zei geen meldingen gehad te hebben en ook geen tijd te hebben om het op te halen de komende dagen.. ook lekker dan, komt dus waarschijnlijk weer retour :@@:

Na 2 weken zou je toch wel zelf eens in de app kijken waar het pakketje is zou je zeggen..
Elegantic schreef:
10-06-2026 11:07
Ik stuur altijd 2 dagen voordat het pakket weer retour gaat een reminder naar de koper, misschien irritant maar het werkt vaak wel.
2 gaven aan het vergeten te zijn en hebben het dezelfde dag nog opgehaald.
1 andere zei geen meldingen gehad te hebben en ook geen tijd te hebben om het op te halen de komende dagen.. ook lekker dan, komt dus waarschijnlijk weer retour :@@:

Na 2 weken zou je toch wel zelf eens in de app kijken waar het pakketje is zou je zeggen..
Ik had er nu ook eentje, waarvan ik bang was dat ie niet opgehaald zou worden, het lag inmiddels ook al 5 dagen op het pakketpunt, dus ik was inderdaad aan het twijfelen of ik een reminder zou sturen. Maar gelukkig kreeg ik net bericht dat het is afgeleverd, dus ik hoef niks meer te sturen. Ik twijfelde erover, omdat ik ook best vaak gelezen heb dat mensen het dan juist zeker niet meer op gaan halen omdat zij zo'n berichtje dus te opdringerig vinden, want vinted heeft het dan ook al 3x gestuurd.... Tja, het is vast ook vaak de toon die de muziek maakt, maar zo weet je ook eigenlijk nooit helemaal zeker waar je nu goed aan doet. :hihi:
El4ra schreef:
08-06-2026 21:45
Is er een personeels tekort in het sorteercentrum van Breda?
Al mijn verzonden pakketjes blijven daar dagen steken (6)
Ik heb echt geen idee waardoor het komt dat het ene pakketje heel snel verder gaat en het andere dagen blijft liggen.
Ik zou daar eigenlijk wel eens als een vlieg op de muur willen spieken :hihi:

Het lijkt alsof er sowieso een zak vol moet zijn voor je pakketpunt en dat ze eerder werken volgens "lifo" dan volgens "fifo", maar dat zijn dus aannames van mijn kant :$
Zomaar1987 schreef:
08-06-2026 18:39

nee geen ervaring. ik heb even gekeken wanneer ik het bericht gisteren kreeg, maar dat was binnen 5 minuten na het inleveren bij het pakketpunt

wo 10 jun, 16:41 (21 uur geleden)

hier gaat het echt tóp!
we zijn allebei flink afgevallen dus veel kleding waaronder dure jassen en functionele kleding zoals outdoorspul.

op een paar dingen na waar ik al geen hoge verwachting van had is alles verkocht!
Jurkje ontvangen (€30) wat geheel smetteloos zou zijn, maar er zitten vlekjes in. Klacht gemeld bij verkoper, ben benieuwd.

Boek ontvangen wat heel goed zou zijn en in gelezen staat, maar heeft ook grote vlekken ( wat is dit? Bah denk ik dan) in de zijkant van de bladzijdes. Geen foto’s van in de advertentie.

Ik mag het boek nu terug terugsturen, maar ze geeft me wel even een reactie dat het een tweedehands boek is.

Oké, dat snap ik, maar tweedehands wil toch niet zeggen dat er vlekken in moeten zitten of ben ik nou gek?
er kunnen best vlekken inzitten, maar dan moet dat in mijn ogen in de advertentie staan met foto

mijn man heeft net een noth face jack gekocht voor 1 vakantie (hij is flink aan het afvallen dus wil nu nog geen dure nieuwe jas kopen, maar in oostenrijk wil je wel een regen/windjack hebben dus dan zo opgelost)

daar zit een gaatje in de voering, maar dat staat in de omschrijving én er is een foto van. dan is dat geen probleem.
Utrechtsevrouw schreef:
11-06-2026 15:17

Boek ontvangen wat heel goed zou zijn en in gelezen staat, maar heeft ook grote vlekken ( wat is dit? Bah denk ik dan) in de zijkant van de bladzijdes. Geen foto’s van in de advertentie.

Ik mag het boek nu terug terugsturen, maar ze geeft me wel even een reactie dat het een tweedehands boek is.

Oké, dat snap ik, maar tweedehands wil toch niet zeggen dat er vlekken in moeten zitten of ben ik nou gek?
Dit had ik twee weken geleden. Boek nieuw met prijskaartje. Gekocht omdat het een cadeau is dus dacht.... mooi leuke prijs, gewenst cadeau.

Komt boek binnen heeft het meerdere ezelsoren. Heb dit gemeld en kreeg optie terug te sturen op eigen kosten en de letterlijke terugkoppeling van de verkoper

' je bent echt triest, stuur maar lekker terug ben je meer kwijt dan het boek zelf. Is prima boek en je zeurt'

Vond dat zwaar ongepast en uiteindelijk gekozen boek te houden en 1 ster plus toelichting gegeven als feedback.

Vind dit wel echt slecht, ook vanuit Vinted dat dit dus kan. Ik verwacht een nieuw boek en dan is het alsnog mij probleem en niet die van de verkoper die heeft gelogen.
Ik vind dat zo aso met die boeken. Heb het ook gehad, een 'nieuw' boek bleek half verkleurd en stonk naar de rook. Of een kookboek zgan vol vlekken en zelfs etensresten.
Hoe kan je dat nou gemist hebben..
Ja bizar hoor. Ik lees ook te vaak dat ze helemaal kapot aankomen, doordat ze alleen in een papiertje ofzo verstuurd zijn. En soms vraag ik mezelf ook wel af waar ik een verkocht boek nu weer in moet pakken, maar tot nu toe is dat altijd stevig gelukt.

Maar als je met gratis verzending een boek koopt, is de retour op jouw kosten ook gratis, begreep ik.
happyapple schreef:
12-06-2026 06:12

Maar als je met gratis verzending een boek koopt, is de retour op jouw kosten ook gratis, begreep ik.
Ja dat bedacht ik mij achteraf ook maar goed heb mezelf de 'lol' van een slechte recensie gegund. :hyper:
Oke, pakketje van Vintedgo dat sinds 26 mei nog steeds in Breda ligt heeft nu een verlengde afleverdatum, tot 25 juni. Iemand ooit meegemaakt dat het nog afgeleverd werd? Ik niet namelijk.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Ik heb een keer een pakketje gehad dat 4 weken in Breda lag en uiteindelijk wel is aangekomen. Dat is voor mij het record geweest, maar ik heb sowieso echt wel vaker gehad dat het meerdere weken ergens bleef liggen en uiteindelijk wel aankwam.
Mijn MR pakketje, dat ik met veel pijn en moeite bij een afgelegen punt heb gebracht, is officieel kwijt :cry: Ook jammer vh item natuurlijk voor de koper, maar dit stoort mij het meest. Nu wachten tot de koper het als probleem aangeeft, dan krijgen we iig allebei ons geld terug. Was n klein pakketje, is onderweg naar het afhaalpunt kwijt geraakt..
even een tegenhanger: ik heb 2 items in frankrijk gekocht. dit is 9 juni met mondial verzonden en ik krijg net bericht dat het er al is!
Nou is een heel zeldzaam moeilijk te verkrijgen boek dat ik uit Spanje gekocht heb net gescand als afgeleverd - maar ik heb het nog niet opgehaald @(
MarindaH schreef:
12-06-2026 10:07
Oke, pakketje van Vintedgo dat sinds 26 mei nog steeds in Breda ligt heeft nu een verlengde afleverdatum, tot 25 juni. Iemand ooit meegemaakt dat het nog afgeleverd werd? Ik niet namelijk.
Ja ik! Lag ook lang in Breda. Er is nog hoop.
MarindaH schreef:
12-06-2026 10:07

Wel met DPD, toen kreeg ik weken later - inmiddels had zowel de verkoper als ik het bedrag al lang vergoed gekregen van Vinted - een mail van DPD dat het pakketje was afgeleverd. De koper had het pakketje toen dus gratis, want ze heeft het wel opgehaald.
Ik vond het wel jammer dat het net bij deze koper was, want het was een vreselijke zeurpiet die het mij kwalijk nam dat het pakketje maar niet kwam. Alsof ik daar wat aan kan doen! Ze wilde zelfs de bestelling daardoor annuleren, want inmiddels had ze niet meer nodig zei ze. Maar ja, wel meteen het pakketje ophalen toen het alsnog kwam en houden, dus blijkbaar kon ze het toch wel gebruiken toen het gratis was.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven