Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 458 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu weer veel mensen die een bundel samenstellen en daar een bod op doen. Dan accepteer ik en vervolgens niks. Geen verzendlabel dus nog niks kwijt. Vind ik heel irritant.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Graze schreef:
16-06-2026 12:22
Vanmorgen snel pakketje opgehaald, het lag er gelukkig nog maar ze konden het eerst niet vinden omdat het apart lag. Had de klantenservice van Mondial ook nog benaderd maar daar heb je dus weinig aan. De verzendzak van Wibra is toch steviger dan verwacht, was nog helemaal heel na een maand zwerven in Frankrijk. Meteen een bericht van Vinted of ik het goed wil keuren. De koper wacht nog maar even...
Mooi dat het gelukt is!
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Pochacco schreef:
16-06-2026 18:41
Mooi dat het gelukt is!
Ja ik zag het al helemaal voor me dat ik straks en geen geld heb en dat mijn broek kwijt is en/of vernietigd door Mondial Relay omdat ik net te laat zou zijn. De koper kan er niks aan doen dat mijn pakketpunt op vakantie was maar ze had de afgelopen maand wel de moeite kunnen nemen het gewoon op te halen. Of het laten ophalen. Of nog beter gewoon helemaal niet iets kopen als je weet dat je het niet op kunt halen. Aan de stickers te zien lijkt het op een bepaald punt ook naar een of ander huis adres te zijn gestuurd. Echt zo vreemd allemaal.
Ik ga het ook echt niet nogmaals aan deze koper verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
16-06-2026 17:56
Ik heb nu weer veel mensen die een bundel samenstellen en daar een bod op doen. Dan accepteer ik en vervolgens niks. Geen verzendlabel dus nog niks kwijt. Vind ik heel irritant.
Ik had laatst ook zo iemand. Die bleef steeds verschillende bundels maken en dan zo laag mogelijk bieden of nog lager via een berichtje. En als ik dan akkoord ging om er vanaf te zijn.. niks. Zal wel iemand zijn geweest die het grappig vond mijn tijd te verdoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
16-06-2026 17:56
Ik heb nu weer veel mensen die een bundel samenstellen en daar een bod op doen. Dan accepteer ik en vervolgens niks. Geen verzendlabel dus nog niks kwijt. Vind ik heel irritant.
Ja dat vind ik ook altijd zo jammer. Weet ook niet wat dat is. Ook altijd 'fijn' als iemand anders dan vervolgens 1 artikel uit die bundel koopt. Wel fijn dat die dan voor de vraagprijs weg is, maar soms wel jammer van de andere artikelen die dus achterblijven in je kast 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb nu een bod van 1,90 op iets wat er voor 3 euro op staat. In een bundel ben ik echt wel bereid om extra korting te geven (bovenop bundelkorting die aan staat), maar voor die 1,90 ga ik toch niet helemaal een pakketje inpakken en wegbrengen? Of ben ik nu heel lui?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen bundel korting aanstaan, omdat als mensen een bundel maken ze dan meestal alsnog extra korting willen.
Een korting tot 20% accepteer ik soms wel en soms, afhankelijk van hoe lang iets al op de site staat, hoeveel likes het heeft en hoe graag ik het er van af wil.
Maar op hogere kortingen ga ik niet in, die weiger ik. Afhankelijk van hoe laag het bod is, doe ik soms wel en soms geen tegenbod. Als een bod heel erg laag is, kom je waarschijnlijk toch niet tot een akkoord, die biedingen neem ik ook niet echt serieus.
Ik heb er ook lage prijzen items in de veronderstelling dat mensen dan meerdere dingen kopen. Soms is dat niet zo, en moet je een klein bedrag iets inpakken en versturen. Dat is dan maar zo, daar heb ik geen probleem mee. Vele kleine bedragen lopen uiteindelijk toch ook op, heb ik gemerkt.
Maar met een vraagprijs van €3 zou ik niet ingaan op een bieding van €1,90. Ik kijk altijd naar wat andere mensen voor soortgelijke items vragen, en pas daar mijn vraagprijs op aan. Ik denk dat mijn vraagprijzen redelijk zijn, ik wil soms best wat water bij de wijn doen, maar er zijn wel grenzen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eberesche schreef:
16-06-2026 15:55
ja doe ik ook. je zet het op een platform dus communiceer aub. en dat kan zijn "mijn prijs is vast" of je weigert met een tegenbod, maar met simpelweg weigeren kan ik niets.
Het is een BH van Marlies Dekkers, die zijn niet goedkoop, dat is algemeen bekend.

Als je daar dan 3 euro op bied kun je zelf toch ook wel bedenken dat dat nogal laag is (understatement) en de reden dat mensen niet reageren op het bericht?
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
16-06-2026 20:56
Heb nu een bod van 1,90 op iets wat er voor 3 euro op staat. In een bundel ben ik echt wel bereid om extra korting te geven (bovenop bundelkorting die aan staat), maar voor die 1,90 ga ik toch niet helemaal een pakketje inpakken en wegbrengen? Of ben ik nu heel lui?
Niet heel lui, snap wel dat je er niet heel gemotiveerd voor bent. Ik doe het zelf wel, maar ik verkoop ook vooral voor het hergebruiken, niet omzelf veel mee te verdienen.
Ik heb eindelijk een paar atletiekspikes van mijn zoon verkocht die voor 2 euro erop stonden. Tig vragen of de spikepuntjes er ook bij zaten. Aangegeven dat ik er gebruikte spikepuntjes bij zou doen, uiteindelijk kocht iemand ze. Ik ben soms wel verbaasd wat mensen verwachten voor zulke lage bedragen. Nieuwe spikepuntjes zijn ongeveer 6-8 euro, dus nee, die krijg je er niet bij. Die mag je zelf aanschaffen. Het werd niet expliciet gevraagd, maar als ik aangaf dat de puntjes ook gebruikt zouden zijn haakten wel iets van 5 mensen af.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eberesche schreef:
16-06-2026 15:55
ja doe ik ook. je zet het op een platform dus communiceer aub. en dat kan zijn "mijn prijs is vast" of je weigert met een tegenbod, maar met simpelweg weigeren kan ik niets.

Ik weiger alleen zonder verdere communicatie als het bod zo laag is dat ik denk dat we er niet uit gaan komen. Ik heb geen zin in een tegenbod dat weer te laag is etc. Als je het niets waard vindt, prima, maar dan koop je dus niet bij mij.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
16-06-2026 20:56
Heb nu een bod van 1,90 op iets wat er voor 3 euro op staat. In een bundel ben ik echt wel bereid om extra korting te geven (bovenop bundelkorting die aan staat), maar voor die 1,90 ga ik toch niet helemaal een pakketje inpakken en wegbrengen? Of ben ik nu heel lui?

Nee echt, afdingen op 3 euro vind ik echt sneu. Even normaal blijven doen hoor. Aan chocola geven mensen meer uit, moet je maar denken.
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
16-06-2026 20:56
Heb nu een bod van 1,90 op iets wat er voor 3 euro op staat. In een bundel ben ik echt wel bereid om extra korting te geven (bovenop bundelkorting die aan staat), maar voor die 1,90 ga ik toch niet helemaal een pakketje inpakken en wegbrengen? Of ben ik nu heel lui?
Hm ik heb idd bewust de bundelkorting niet aan staan om de controle te houden over de korting die ik evt wil geven. Want anders kunnen mensen iets duurders combineren met 1 goedkoop artikel en in verhouding veel korting krijgen. En mijn ervaring is inderdaad dat mensen vaak sowieso lager bieden. Ik vind 1.90 ook een irritant bod bij 3 euro en zou bij 2 euro of 2.50 al sneller akkoord gaan. Maar die 2 euro is natuurlijk gewoon ook mijn persoonlijke voorkeur voor ronde bedragen want die 10 cent maakt het verschil eigenlijk ook niet natuurlijk 🤣
Ik verstuur wel pakketjes voor lage bedragen, heb er veel van de kinderen op staan voor 2 a 3 euro per stuk en lang niet iedereen koopt bundels 🤣, ik kom bijna dagelijks langs het pakketpunt dus dat vind ik niet zo erg. Ik vind het soms wel onhandig als ik een boek verkoop voor 3 euro om weer een goede verpakking te regelen. Bol mag het zo los in een doosje of enveloppe versturen, maar wij krijgen gezeur als we het niet stevig inpakken. Een shirtje van 3 euro doe ik dan wel in een verzendzak op hoop van zegen 🤣
happyapple wijzigde dit bericht op 17-06-2026 08:07
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
16-06-2026 20:56
Heb nu een bod van 1,90 op iets wat er voor 3 euro op staat. In een bundel ben ik echt wel bereid om extra korting te geven (bovenop bundelkorting die aan staat), maar voor die 1,90 ga ik toch niet helemaal een pakketje inpakken en wegbrengen? Of ben ik nu heel lui?
ligt eraan hoe lang ik het er al op heb staan.

het is dat item in een zakkie doen en naar 1 van de 2 punten brengen (dhl+vinted op 500 meter, mondial op 1km) of ik bewaar het tot ik meer afvallers heb en breng het voor niets naar de kringloop in het dorp op 3km afstand.

vaak kies ik dan toch voor verkopen. dan heb ik nog iets
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjejee schreef:
17-06-2026 06:40
Ik heb geen bundel korting aanstaan, omdat als mensen een bundel maken ze dan meestal alsnog extra korting willen.
Een korting tot 20% accepteer ik soms wel en soms, afhankelijk van hoe lang iets al op de site staat, hoeveel likes het heeft en hoe graag ik het er van af wil.
Maar op hogere kortingen ga ik niet in, die weiger ik. Afhankelijk van hoe laag het bod is, doe ik soms wel en soms geen tegenbod. Als een bod heel erg laag is, kom je waarschijnlijk toch niet tot een akkoord, die biedingen neem ik ook niet echt serieus.
Ik heb er ook lage prijzen items in de veronderstelling dat mensen dan meerdere dingen kopen. Soms is dat niet zo, en moet je een klein bedrag iets inpakken en versturen. Dat is dan maar zo, daar heb ik geen probleem mee. Vele kleine bedragen lopen uiteindelijk toch ook op, heb ik gemerkt.
Maar met een vraagprijs van €3 zou ik niet ingaan op een bieding van €1,90. Ik kijk altijd naar wat andere mensen voor soortgelijke items vragen, en pas daar mijn vraagprijs op aan. Ik denk dat mijn vraagprijzen redelijk zijn, ik wil soms best wat water bij de wijn doen, maar er zijn wel grenzen.
leuk om te lezen hoe anders mensen hiermee om gaan.
ik reageer juist altijd. ik vind dat als ik daar geen zin in had ik het maar naar de kringloop had moeten brengen.

zo had ik mijn lievelingsjas (mammut dus een dure) er voor 105 euro op staan omdat hij mij te groot geworden is. kost in de winkel 400 dus ok prijs en ik wilde er 75 uiterlijk voor.
binnen 5 minuten een bod van 65 euro. no way dat ik dat accepteer dus ik doe een tegenbod van 100 euro. en een half uurtje later biedt zij weer en nu 90 euro. verkocht voor 15 meer dan ik wilde. zij probeerde het gewoon en dat is helemaal prima.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lemon_Pledge schreef:
17-06-2026 06:48
Het is een BH van Marlies Dekkers, die zijn niet goedkoop, dat is algemeen bekend.

Als je daar dan 3 euro op bied kun je zelf toch ook wel bedenken dat dat nogal laag is (understatement) en de reden dat mensen niet reageren op het bericht?
waarschijnlijk wel, maar ik zit niet op vinted om aannames te doen dus ik weiger het bod en stuur in dit geval dat dat wel echt te weinig is of ik doe een tegenbod waaruit mijn idee van de prijs blijkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
17-06-2026 08:05
Hm ik heb idd bewust de bundelkorting niet aan staan om de controle te houden over de korting die ik evt wil geven. Want anders kunnen mensen iets duurders combineren met 1 goedkoop artikel en in verhouding veel korting krijgen. En mijn ervaring is inderdaad dat mensen vaak sowieso lager bieden. Ik vind 1.90 ook een irritant bod bij 3 euro en zou bij 2 euro of 2.50 al sneller akkoord gaan. Maar die 2 euro is natuurlijk gewoon ook mijn persoonlijke voorkeur voor ronde bedragen want die 10 cent maakt het verschil eigenlijk ook niet natuurlijk 🤣
Ik verstuur wel pakketjes voor lage bedragen, heb er veel van de kinderen op staan voor 2 a 3 euro per stuk en lang niet iedereen koopt bundels 🤣, ik kom bijna dagelijks langs het pakketpunt dus dat vind ik niet zo erg. Ik vind het soms wel onhandig als ik een boek verkoop voor 3 euro om weer een goede verpakking te regelen. Bol mag het zo los in een doosje of enveloppe versturen, maar wij krijgen gezeur als we het niet stevig inpakken. Een shirtje van 3 euro doe ik dan wel in een verzendzak op hoop van zegen 🤣
Grappig, door jouw reactie realiseer ik me dat ik inderdaad dat bod van 1,90 gewoon irritant vind. Heb er ook items voor 2 euro opstaan (met het idee dat mensen bundelen, zoals iemand anders hier ook zei), en als ik die toch los verkoop heb ik er ook geen probleem mee om dat even in te pakken en weg te brengen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eberesche schreef:
17-06-2026 08:10
waarschijnlijk wel, maar ik zit niet op vinted om aannames te doen dus ik weiger het bod en stuur in dit geval dat dat wel echt te weinig is of ik doe een tegenbod waaruit mijn idee van de prijs blijkt.
Ja, maar dan reageer je dus wel :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
17-06-2026 08:17
Grappig, door jouw reactie realiseer ik me dat ik inderdaad dat bod van 1,90 gewoon irritant vind. Heb er ook items voor 2 euro opstaan (met het idee dat mensen bundelen, zoals iemand anders hier ook zei), en als ik die toch los verkoop heb ik er ook geen probleem mee om dat even in te pakken en weg te brengen.
Haha, grappig inderdaad :)
Wat ga je nu met dit bod doen dan trouwens?
Ik heb trouwens in een dergelijke situatie van 2,80 bieden toen het er voor 4 op stond, wel eens een tegenbod gedaan van 3,50 en het daar toen voor verkocht. En dat dus terwijl ik een bod van 3 euro waarschijnlijk wel had geaccepteerd (maar het te idioot vond om een tegenbod van 20 ct hoger te sturen) :)
Maar dit lukt ook zeker niet altijd, ook vaak genoeg gehad dat je dan niks meer hoort.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh jee ik heb weer iets interessants via dpd.
De verkoopster had de etiketten verwisseld en het was al ingescand, dus toen heeft ze bij het pakketpunt de boel nog gewisseld, dus het pakketje zag er niet zo heel mooi uit, zei ze.

En wat zie ik nu in de track en trace:
Je pakket verschilt van de standaarden. We verwerken het op een geschikte manier

Ik ben benieuwd... 🤣
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
17-06-2026 09:33
Ja, maar dan reageer je dus wel :)
ja, altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
17-06-2026 09:35
Haha, grappig inderdaad :)
Wat ga je nu met dit bod doen dan trouwens?
Ik heb trouwens in een dergelijke situatie van 2,80 bieden toen het er voor 4 op stond, wel eens een tegenbod gedaan van 3,50 en het daar toen voor verkocht. En dat dus terwijl ik een bod van 3 euro waarschijnlijk wel had geaccepteerd (maar het te idioot vond om een tegenbod van 20 ct hoger te sturen) :)
Maar dit lukt ook zeker niet altijd, ook vaak genoeg gehad dat je dan niks meer hoort.
Haha heb nu inderdaad 2,50 als tegenbod gedaan. Ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
17-06-2026 10:17
Haha heb nu inderdaad 2,50 als tegenbod gedaan. Ben benieuwd.
Nou dan ben ik ook benieuwd :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
17-06-2026 10:17
Haha heb nu inderdaad 2,50 als tegenbod gedaan. Ben benieuwd.
Lol
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb veel dat mensen gaan afdingen op boeken
momenteel stuur ik gewoon terug dat de verzendkosten op boeken binnen NL + kopersbescherming gratis zijn, dus nee ik ga niet akkoord met je bod want je spaart al geld uit (zijn echt van die bedragen als 1,20 / 1,30 - dan weet je gewoon al dat ze de verzendkosten er bij op tellen - die er dus nu niet zijn)
Alle reacties Link kopieren Quote
fanatic schreef:
17-06-2026 12:31
Ik heb veel dat mensen gaan afdingen op boeken
momenteel stuur ik gewoon terug dat de verzendkosten op boeken binnen NL + kopersbescherming gratis zijn, dus nee ik ga niet akkoord met je bod want je spaart al geld uit (zijn echt van die bedragen als 1,20 / 1,30 - dan weet je gewoon al dat ze de verzendkosten er bij op tellen - die er dus nu niet zijn)
Ja ik heb ook wel een boek verkocht met 1 euro extra korting nav een bod, dat ik eigenlijk dacht het is dat het er al zo lang op stond, want ze hoeven inderdaad ook al geen verzendkosten te betalen. 🫣

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven