Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 4

02-05-2026 09:12 458 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
In this mad house we must all survive
Alle reacties Link kopieren Quote
Weet iemand hoe het zit als een koper een boek wil retourneren, zijn de verzendkosten dan ook gratis? Of zijn er dan wel retourkosten?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Bod toch maar geaccepteerd, dan is het iig weg. Nadat het al gekocht is een berichtje of ik het z.s.m. wil versturen want ze heeft het nodig. Ik moet er speciaal voor heen, dus ik ga niet op zondagmiddag alles uit handen laten vallen om jouw pakket op stel en sprong te versturen. Op maandagochtend een annulering want het zou niet op tijd aankomen.

Met Mondial Relay naar Frankrijk, het was sowieso de vraag of het voor het einde van de zomer wel was aangekomen...

Wat denken mensen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjejee schreef:
17-06-2026 15:11
Weet iemand hoe het zit als een koper een boek wil retourneren, zijn de verzendkosten dan ook gratis? Of zijn er dan wel retourkosten?
Ik neem aan dat dat niet gratis is en ik zou de koper dus de verzendkosten laten betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
fanatic schreef:
17-06-2026 12:31
Ik heb veel dat mensen gaan afdingen op boeken
momenteel stuur ik gewoon terug dat de verzendkosten op boeken binnen NL + kopersbescherming gratis zijn, dus nee ik ga niet akkoord met je bod want je spaart al geld uit (zijn echt van die bedragen als 1,20 / 1,30 - dan weet je gewoon al dat ze de verzendkosten er bij op tellen - die er dus nu niet zijn)

Zo heb ik gister een boek gekocht voor 5 euro - en normaal kies ik niet voor VintedGo als vervoerder, maar nu kwam ie met de optie thuisbezorging :proud: Ben benieuwd!
Voordat je door kunt gaan met het bezoeken van het forum, moet je je wachtwoord veranderen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Pluma schreef:
17-06-2026 15:41
Iemand die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. Bod toch maar geaccepteerd, dan is het iig weg. Nadat het al gekocht is een berichtje of ik het z.s.m. wil versturen want ze heeft het nodig. Ik moet er speciaal voor heen, dus ik ga niet op zondagmiddag alles uit handen laten vallen om jouw pakket op stel en sprong te versturen. Op maandagochtend een annulering want het zou niet op tijd aankomen.

Met Mondial Relay naar Frankrijk, het was sowieso de vraag of het voor het einde van de zomer wel was aangekomen...

Wat denken mensen?
Als het een beleefd geformuleerde vraag is, dan vind ik het wel kunnen, maar nee is dan natuurlijk ook een mogelijk antwoord. Maar als ze dan laag hebben geboden, is het wel vervelend. Ik heb die vraag wel eens vooraf aan een koop gesteld, omdat ik een regenpak voor de vakantie nodig had. Toen ze zei dat ze snel kon versturen, heb ik daarna wel de vraagprijs betaald. Ik vind het van te voren vragen en dan een kutbod doen, ook niet kunnen.

Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat vanuit Frankrijk naar Mondial Relay meestal sneller is dan Vinted Go van Nederland naar Nederland. Sowieso heeft MR nog nooit wat van mij kwijt gemaakt. I.t.t. Vinted Go
Alle reacties Link kopieren Quote
Jeetjejee schreef:
17-06-2026 15:11
Weet iemand hoe het zit als een koper een boek wil retourneren, zijn de verzendkosten dan ook gratis? Of zijn er dan wel retourkosten?
Binnen Nederland is het retourneren ook gratis. Ik had het laatst ook (boek met niet vermelde grote vlek).
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Pochacco schreef:
17-06-2026 18:42
Binnen Nederland is het retourneren ook gratis. Ik had het laatst ook (boek met niet vermelde grote vlek).

Dank je wel, dat is goed om te weten, dan denk ik er nog even over na of ik het ga houden of toch terug sturen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
17-06-2026 17:42
Als het een beleefd geformuleerde vraag is, dan vind ik het wel kunnen, maar nee is dan natuurlijk ook een mogelijk antwoord. Maar als ze dan laag hebben geboden, is het wel vervelend. Ik heb die vraag wel eens vooraf aan een koop gesteld, omdat ik een regenpak voor de vakantie nodig had. Toen ze zei dat ze snel kon versturen, heb ik daarna wel de vraagprijs betaald. Ik vind het van te voren vragen en dan een kutbod doen, ook niet kunnen.
Ja vind ik ook hoor. Ik heb hier nu trouwens het omgekeerde. Heb al 3 vragen over een jurkje van 5 euro gehad en netjes beantwoord en vervolgens krijg ik net een bod binnen van 4 euro. Zonder al die vragen had ik het waarschijnlijk meteen geaccepteerd, want het jurkje staat er al wel een tijdje op, maar nu vraag ik me wel een beetje af hoeveel gezeur dit jurkje me nog zou gaan opleveren?
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
16-06-2026 20:13
Ja dat vind ik ook altijd zo jammer. Weet ook niet wat dat is. Ook altijd 'fijn' als iemand anders dan vervolgens 1 artikel uit die bundel koopt. Wel fijn dat die dan voor de vraagprijs weg is, maar soms wel jammer van de andere artikelen die dus achterblijven in je kast 🤣
Dat dus. Had nu een bundel met 8 artikelen die al wat langer stonden. Heel fijn als die alle acht weg zijn, maar nu dus al 2 dagen radiostilte.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
Maevess schreef:
16-06-2026 20:56
Heb nu een bod van 1,90 op iets wat er voor 3 euro op staat. In een bundel ben ik echt wel bereid om extra korting te geven (bovenop bundelkorting die aan staat), maar voor die 1,90 ga ik toch niet helemaal een pakketje inpakken en wegbrengen? Of ben ik nu heel lui?
Doe ik ook niet. En mijn ervaring is dat het vaak uiteindelijk toch wel weg gaat. Alleen als iets al lang staat accepteer ik wel eens zo’n laag bod.
"After all this time?" "Always."
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
17-06-2026 19:42
Ja vind ik ook hoor. Ik heb hier nu trouwens het omgekeerde. Heb al 3 vragen over een jurkje van 5 euro gehad en netjes beantwoord en vervolgens krijg ik net een bod binnen van 4 euro. Zonder al die vragen had ik het waarschijnlijk meteen geaccepteerd, want het jurkje staat er al wel een tijdje op, maar nu vraag ik me wel een beetje af hoeveel gezeur dit jurkje me nog zou gaan opleveren?
Ja, dat snap ik. Ik vind het ook altijd vrij triest dat als je eerst allerlei vragen gaat stellen, en dan op een euro gaat afdingen. Je loopt sowieso een risico op Vinted, dat je iets koopt dat niet past, daar zijn de prijzen dan ook naar, maar als je dan zekerheid gaat creëren, door werk bij de verkoper neer te leggen, betaal daar dan ook gewoon voor, die ene euro nota bene
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja flauw he. Ik heb nu dus ook een keer nog niet gereageerd, want ik ben het er eigenlijk niet mee eens op deze manier, maar aan de andere kant wil ik het toch wel graag verkopen. 🤦🏼‍♀️
Alle reacties Link kopieren Quote
Severus_Snape schreef:
17-06-2026 22:37
Dat dus. Had nu een bundel met 8 artikelen die al wat langer stonden. Heel fijn als die alle acht weg zijn, maar nu dus al 2 dagen radiostilte.
Ja jammer is dat he. Hopelijk heb je het intussen toch ineens nog verkocht ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
17-06-2026 17:42
Als het een beleefd geformuleerde vraag is, dan vind ik het wel kunnen, maar nee is dan natuurlijk ook een mogelijk antwoord. Maar als ze dan laag hebben geboden, is het wel vervelend. Ik heb die vraag wel eens vooraf aan een koop gesteld, omdat ik een regenpak voor de vakantie nodig had. Toen ze zei dat ze snel kon versturen, heb ik daarna wel de vraagprijs betaald. Ik vind het van te voren vragen en dan een kutbod doen, ook niet kunnen.

Overigens is mijn persoonlijke ervaring dat vanuit Frankrijk naar Mondial Relay meestal sneller is dan Vinted Go van Nederland naar Nederland. Sowieso heeft MR nog nooit wat van mij kwijt gemaakt. I.t.t. Vinted Go
Als iemand eerst vraagt of ik het snel kan verzenden en dan ook nog lager biedt dan heb ik daar niet zo veel problemen mee. Ik snap het ook wel als je wat krap zit in tijd. Maar eerst kopen en dan "vriendelijk verzoeken" om het snel te versturen vind ik aso. Op deze manier verplicht je mij om snel te verzenden en dan word ik een beetje recalcitrant.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het recalcitrant voelen zoals hierboven omschreven herken ik ook. Ik heb een boek voor €10 erop staat sinds 2 weken, diverse keren opgeslagen. Krijg ik een laag bod, wat ik afwijs. Gaat deze persoon nu steeds €1 omhoog. Daar word ik een tikkie recalcitrant van :-D
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Alle reacties Link kopieren Quote
Pluma schreef:
18-06-2026 11:09
Als iemand eerst vraagt of ik het snel kan verzenden en dan ook nog lager biedt dan heb ik daar niet zo veel problemen mee. Ik snap het ook wel als je wat krap zit in tijd. Maar eerst kopen en dan "vriendelijk verzoeken" om het snel te versturen vind ik aso. Op deze manier verplicht je mij om snel te verzenden en dan word ik een beetje recalcitrant.

Je kan het toch formuleren als; mocht het je uitkomen, dan zou het fijn zijn als het snel verstuurd kan worden, of iets in die trant. Daar heb ik persoonlijk geen moeite mee. Je bent natuurlijk ook niet verplicht, want nee sorry, het lukt me pas over 3 dagen is dan ook een prima antwoord.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het meestal ook niet zo'n probleem om snel te versturen, ik kan bijna elke dag wel langs het pakketpunt gaan en anders de volgende dag wel. Maar wat mij dan stoort, is als ze het na een vraag om alsjeblieft snel te versturen, soms wel bijna een week op het pakketpunt laten liggen voor ze het ophalen. En sowieso zijn dat op de een of andere manier ook nooit de mensen die hun aankoop dan na het ophalen snel bevestigen. Nee, ze hebben het super dringend nodig, maar ik mag vervolgens 48u op mijn geld wachten. :@@:
happyapple wijzigde dit bericht op 18-06-2026 13:54
0.38% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeszie schreef:
18-06-2026 12:23
Je kan het toch formuleren als; mocht het je uitkomen, dan zou het fijn zijn als het snel verstuurd kan worden, of iets in die trant. Daar heb ik persoonlijk geen moeite mee. Je bent natuurlijk ook niet verplicht, want nee sorry, het lukt me pas over 3 dagen is dan ook een prima antwoord.
Maar waarom? Als je haast hebt dan vraag je vantevoren en als je geen haast hebt dan laat je de koper toch zelf bepalen wanneer ze het verzenden. Ze hebben een week de tijd dus waarom vragen? Het is geen webshop
Alle reacties Link kopieren Quote
Pluma schreef:
18-06-2026 13:47
Maar waarom? Als je haast hebt dan vraag je vantevoren en als je geen haast hebt dan laat je de koper toch zelf bepalen wanneer ze het verzenden. Ze hebben een week de tijd dus waarom vragen? Het is geen webshop

Als ik zelf haast heb, vraag ik het van te voren, maar dat is pas 1 x voorgekomen, maar ik heb geen moeite met beleefde vragen van kopers die normaal bieden. Je bent idd geen webshop, dus als het niet snel kan, dan niet
Alle reacties Link kopieren Quote
happyapple schreef:
18-06-2026 12:49
Ik vind het meestal ook niet zo'n probleem om snel te versturen, ik kan bijna elke dag wel langs het pakketpunt gaan en anders de volgende dag wel. Maar wat mij dan stoort, is als ze het na een vraag om alsjeblieft snel te versturen, soms wel bijna een week op het pakketpunt laten liggen voor ze het ophalen. En sowieso zijn dat op de een of andere manier ook nooit de mensen die hun aankoop dan na het ophalen snel bevestigen. Nee, ze hebben het super dringend nodig, maar ik mag vervolgens 48u op mijn geld wachten. :@@:

Ja dat heb ik inderdaad ook wel eens gehad. Iemand die van te voren vroeg of het snel verstuurd kon worden. Toen bood ze daarna de vraagprijs en heb ik het direct verstuurd, ze haalde het ook direct op, maar toen liet ze wel de 48 uur verstrijken. Maar wel weer een paar dagen een hele leuke recensie gaf. Dus overall niet vervelend.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kreeg gisteren een melding dat ik een pakketje kon ophalen. Na een uurtje moest ik even boodschappen doen en ik liep ook gelijk maar even langs het pakketpunt.
Binnen 5(!) minuten na het ophalen (daar krijgt de verkoper bericht van) kreeg ik een bericht van de verkoper of ik het pakketje inderdaad had opgehaald en of ik ook gelijk het geld kon vrijgeven???

:facepalm:
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
18-06-2026 15:17
Ik kreeg gisteren een melding dat ik een pakketje kon ophalen. Na een uurtje moest ik even boodschappen doen en ik liep ook gelijk maar even langs het pakketpunt.
Binnen 5(!) minuten na het ophalen (daar krijgt de verkoper bericht van) kreeg ik een bericht van de verkoper of ik het pakketje inderdaad had opgehaald en of ik ook gelijk het geld kon vrijgeven???

:facepalm:

Zo, dat is wel snel idd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
18-06-2026 15:17
Ik kreeg gisteren een melding dat ik een pakketje kon ophalen. Na een uurtje moest ik even boodschappen doen en ik liep ook gelijk maar even langs het pakketpunt.
Binnen 5(!) minuten na het ophalen (daar krijgt de verkoper bericht van) kreeg ik een bericht van de verkoper of ik het pakketje inderdaad had opgehaald en of ik ook gelijk het geld kon vrijgeven???

:facepalm:
Hahahaha wow wat een ongeduld. Ging het om een enorm groot bedrag?
Alle reacties Link kopieren Quote
Iets van 20 euro geloof ik, geen megagroot bedrag.....
Ik stuurde haar een berichtje terug dat ik nog niet eens thuis was van het pakketpunt en of ze haast had. Daar kreeg ik een hele venijnige reactie op.....
Alle reacties Link kopieren Quote
Blondie5 schreef:
18-06-2026 15:58
Iets van 20 euro geloof ik, geen megagroot bedrag.....
Ik stuurde haar een berichtje terug dat ik nog niet eens thuis was van het pakketpunt en of ze haast had. Daar kreeg ik een hele venijnige reactie op.....

Misschien waren haar sigaretten op, was ze daarom ongeduldig en chagrijnig. :lol:

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven