Geld & Recht alle pijlers

voogdijakte

17-03-2011 16:13 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen. Wij wonen in het buitenland en alles is hier anders geregeld dan in NL. Wij hebben wel allemaal de Nederlandse nationaliteit.

Nu zouden wij graag zelf een voogdijakte op willen stellen in het Nederlands die wij dan in NL bij mijn ouders zouden neerleggen. Ik weet dat het officieel via de notaris geregeld moet worden.

Wie weet er wat er precies in zo'n akte vermeld moet worden?

Alvast bedankt!
http://www.notaris.nl/page.asp?id=253

in zo'n voogdij testament komen de gegevens van de voogd(en) te staan zoals namen en geboorteplaats en datum.
Notaris is echt noodzakelijk in dit geval! Anders is het niet rechtsgeldend en kan er ruzie ontstaan over jullie kinderen en komen ze bijv bij je zus terecht ipv bij je vrienden.
Ik heb kort geleden de voogdij laten vastleggen in een testament bij de notaris.

Mijn naam staat erin, de namen van de kinderen en dan naam van degene die de voogdij krijgt over de kinderen in geval van mijn overlijden.

Daarnaast komt erin te staan of degene die de voogdij krijgt een toelage krijgt toegewezen vanuit het wezen pensioen.
oja zoek via google een notaris en vraag bij meerdere kantoren een offerte op!

In mijn geval scheelde het in sommige gevallen bijna 300 euro.
Ik zou ook bij een plaatselijke notaris navragen of een Nederlandse akte door het nationale rechtsstelsel wordt erkend.
Ga in therapie!
Waarom regel je het niet zoals gebruikelijk is in het land waar jullie wonen? Zou anders iig ter plekke informeren naar de gang van zaken als er alleen een NL voogdijakte is. Mss moet het dan bv alsnog vertaald worden en langs een notaris, of zelfs de rechter. Lijkt me dat je je ouders en kinderen een hoop bijkomende ellende wilt besparen, mochten jullie beiden overlijden...

En dan mss ook meteen informeren naar de situatie rondom erfenis als een van jullie of jullie beiden overlijden (voor zover je daarnaar nog niet geinformeerd hebt).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven