Voor het eerst in m'n leven opgelicht. Niet leuk.
woensdag 15 augustus 2012 om 12:34
We zijn dus op dit moment op vakantie in Oostenrijk met z'n viertjes en gister zijn we naar een rodelbaan geweest. Voor de kinderen hadden we een kaart gekocht dat ze ieder 5x konden rodelen. Je moet dan door zo'n poortje heen en iedere keer je kaartje erin doen. Na 3 keer rodelen deden de kaartjes niet het niet meer. We gaven aan bij de twee mannen van die rodelbaan dat de kaartjes het niet meer deden. Die mannen beweerden dat de kinderen ieder al vijf keer waren geweest wat dus niet zo was. Toen lieten ze ons het computerscherm zien waar al de ritten op geregistreerd waren met een tijdstip in de ochtend. We waren er aan het eind van de middag. Zo'n kaart kost dus p.p. 35 euro. Toen gaven de mannen aan dat we de kinderen maar eens goed moesten opvoeden tot eerlijke mensen en niet tot leugenaars. Toen gaf de ene man onze dochter een duw waardoor ze tegen de tafel aanviel. Mijn man werd razend en er ontstond een afschuwelijke situatie waarbij mijn man frontaal de confrontatie aanging met de twee mannen waarvan er 1 een kop groter is. Omdat ik er tussenkwam kon ik voorkomen dat het een vechtpartij werd. Mijn man heeft nog foto's gemaakt van die kerels (die overigens probeerden weg te duiken) en op de site van de woonplaats gezet alszijnde oplichters met foto en al. Maar jeetje, wat was dit ontzettend akelig.
donderdag 16 augustus 2012 om 21:44
Het is rot natuurlijk de kinderen, maar ja, de wereld zit nu eenmaal zo ineen. Jammer genoeg, ik dacht vroeger dat iedereen goed was in mijn naïviteit...nu weet ik beter, buiten het feit dat we enkele 1000 euros kwijt zijn door zogenaamde vrienden, in februari is er een auto op mijn auto gevlamd voor mijn huis. Niemand iets gehoord, niemand iets gezien, de dader heeft natuurlijk geen briefje achtergelaten...Omdat ik geen dader had heb ik alle kosten zelf moeten betalen (1600 euro).
vrijdag 17 augustus 2012 om 02:28
vrijdag 17 augustus 2012 om 02:45
vrijdag 17 augustus 2012 om 08:46
quote:kedery schreef op 16 augustus 2012 @ 21:44:
Het is rot natuurlijk de kinderen, maar ja, de wereld zit nu eenmaal zo ineen. Jammer genoeg, ik dacht vroeger dat iedereen goed was in mijn naïviteit...nu weet ik beter, buiten het feit dat we enkele 1000 euros kwijt zijn door zogenaamde vrienden, in februari is er een auto op mijn auto gevlamd voor mijn huis. Niemand iets gehoord, niemand iets gezien, de dader heeft natuurlijk geen briefje achtergelaten...Omdat ik geen dader had heb ik alle kosten zelf moeten betalen (1600 euro). Waarborgfonds
Bij ons is er een busje (aan de schade te zien) zo tegen onze "nieuwe" 2e hands auto gereden welke geparkeerd stond op een groot parkeerterrein (van de gemeente) waardoor er én krasschade en een deuk in de auto zaten.
Schade: 1100 euro.
Op ons eigen risico van 250 euro na hebben wij alles vergoed gekregen
Het is rot natuurlijk de kinderen, maar ja, de wereld zit nu eenmaal zo ineen. Jammer genoeg, ik dacht vroeger dat iedereen goed was in mijn naïviteit...nu weet ik beter, buiten het feit dat we enkele 1000 euros kwijt zijn door zogenaamde vrienden, in februari is er een auto op mijn auto gevlamd voor mijn huis. Niemand iets gehoord, niemand iets gezien, de dader heeft natuurlijk geen briefje achtergelaten...Omdat ik geen dader had heb ik alle kosten zelf moeten betalen (1600 euro). Waarborgfonds
Bij ons is er een busje (aan de schade te zien) zo tegen onze "nieuwe" 2e hands auto gereden welke geparkeerd stond op een groot parkeerterrein (van de gemeente) waardoor er én krasschade en een deuk in de auto zaten.
Schade: 1100 euro.
Op ons eigen risico van 250 euro na hebben wij alles vergoed gekregen
vrijdag 17 augustus 2012 om 11:47
Tja kedery dat is ook rot! Maar daarmee mag TO toch nog wel balen? Of mag je ook niet meer verdrietig zijn als bijv. je oma overlijdt, omdat er ook mensen zijn die hun hele familie hebben verloren? Alles kan altijd erger! En TO zal zich er heus wel overheen zetten, maar op het moment zelf is het gewoon een vervelende ervaring.
vrijdag 17 augustus 2012 om 15:56
quote:calvijn1 schreef op 16 augustus 2012 @ 22:41:
Wat een rare manier van oplichten dan. Die mannen worden er financieel niet beter van, alleen de kinderen worden benadeeld.Zo te lezen hebben ze een kaartje dat die dag al eens gebruikt (en dus betaald) was opnieuw aan TO's gezin verkocht. You do the math...
Wat een rare manier van oplichten dan. Die mannen worden er financieel niet beter van, alleen de kinderen worden benadeeld.Zo te lezen hebben ze een kaartje dat die dag al eens gebruikt (en dus betaald) was opnieuw aan TO's gezin verkocht. You do the math...
zondag 19 augustus 2012 om 17:43
quote:Enn schreef op 15 augustus 2012 @ 19:02:
Dat is geen fijne ervaring in een hopelijk fijne vakantie.
Logisch dat jullie boos werden toen één van de heren fysiek reageerde naar dochter. Nog fijner dat het nu over is en je samen een rot ervaring rijker bent. Soms is het goed om een kind te leren dat je beter kan weglopen dan je recht te halen/eisen hoe oneerlijk de situatie ook lijkt.Soms wel maar wij voeden onze kinderen assertief op en dit specifieke geval willen we dat ze leren dat ze er best van wat mogen zeggen als iets niet klopt. Uiteraard zijn we weggegaan om erger te voorkomen dat hoeven ze niet te leren. Maar leuk is het niet.
Dat is geen fijne ervaring in een hopelijk fijne vakantie.
Logisch dat jullie boos werden toen één van de heren fysiek reageerde naar dochter. Nog fijner dat het nu over is en je samen een rot ervaring rijker bent. Soms is het goed om een kind te leren dat je beter kan weglopen dan je recht te halen/eisen hoe oneerlijk de situatie ook lijkt.Soms wel maar wij voeden onze kinderen assertief op en dit specifieke geval willen we dat ze leren dat ze er best van wat mogen zeggen als iets niet klopt. Uiteraard zijn we weggegaan om erger te voorkomen dat hoeven ze niet te leren. Maar leuk is het niet.
zondag 19 augustus 2012 om 17:45
quote:calvijn1 schreef op 16 augustus 2012 @ 22:41:
Wat een rare manier van oplichten dan. Die mannen worden er financieel niet beter van, alleen de kinderen worden benadeeld.Jawel, de heren werden er wel financieel beter van. Als ze dit iedere keer doen levert ze dat zomaar 12 euro op zonder een tegenprestatie. Reken de winst dan maar uit over zo'n dag.
Wat een rare manier van oplichten dan. Die mannen worden er financieel niet beter van, alleen de kinderen worden benadeeld.Jawel, de heren werden er wel financieel beter van. Als ze dit iedere keer doen levert ze dat zomaar 12 euro op zonder een tegenprestatie. Reken de winst dan maar uit over zo'n dag.
zondag 19 augustus 2012 om 17:49
quote:Juultje schreef op 17 augustus 2012 @ 02:45:
Kedery, dus omdat het altijd erger kan mag TO dit niet vervelend vinden? Rare redenering.
TO, kan me je gevoel wel voorstellen, naar hoor. Hopelijk hebben jullie van de rest van de vakantie wel genoten.Zoiets wil je ook niet (tijdens je vakantie) en het werpt toch best een lichte schaduw over een dag. Ik ben waarschijnlijk een sufferd maar in een land als Oostenrijk verwacht ik dit soort praktijken niet.
Kedery, dus omdat het altijd erger kan mag TO dit niet vervelend vinden? Rare redenering.
TO, kan me je gevoel wel voorstellen, naar hoor. Hopelijk hebben jullie van de rest van de vakantie wel genoten.Zoiets wil je ook niet (tijdens je vakantie) en het werpt toch best een lichte schaduw over een dag. Ik ben waarschijnlijk een sufferd maar in een land als Oostenrijk verwacht ik dit soort praktijken niet.
zondag 19 augustus 2012 om 21:56
quote:pyridine schreef op 18 augustus 2012 @ 14:14:
Anders hadden ze een nieuw kaartje voor even veel geld verkocht! De materiaalkosten van dat kaartje en slijtage van de rodelbaan door die 2 ritjes zijn verwaarloosbaar.
Dat zie je toch verkeerd denk ik.
Als ze een al verkocht kaartje opnieuw hebben verkocht (met minder ritten erop), dan verkoop ze het de eerste keer legaal en gaat het geld naar de baas. De tweede keer illegaal en gaat het geld in hun eigen zakken of naar zwart naar de baas.
Anders hadden ze een nieuw kaartje voor even veel geld verkocht! De materiaalkosten van dat kaartje en slijtage van de rodelbaan door die 2 ritjes zijn verwaarloosbaar.
Dat zie je toch verkeerd denk ik.
Als ze een al verkocht kaartje opnieuw hebben verkocht (met minder ritten erop), dan verkoop ze het de eerste keer legaal en gaat het geld naar de baas. De tweede keer illegaal en gaat het geld in hun eigen zakken of naar zwart naar de baas.