Geld & Recht alle pijlers

Voorlopige teruggaaf verrekend met ontvangen zorgtoeslag

22-06-2011 15:11 12 berichten
Hoi,

Iemand ervaring met het volgende? Ik kreeg ruim 2 weken geleden de brief van voorlopige teruggaaf, ik krijg een bedrag terug. Het geld heb ik nog steeds niet, en na paar telefoontjes en niet nagekomen beloftes over mij terugbellen heb ik vandaag e indelijkiemand gesproken van mijn regionale belasting kantoor. Zij vertelde dat mijn teruggaaf is verrekend met teveel ontvangen zorgtoeslag 2009, ik had daar een regelingvoor maar ik vind het prima dat dit nu verrekend is. Het verbaasd mij wel dat ik geen bericht ontvangen heb over een verrekening. En het duurt nu nog 2 weken volgens die mevrouw voordat ik het geld ontvangen, want ik krijg nog steeds wat terug. Dit is dan bijna 5 weken nadat ik mn voorlopige aanslag brief ontving. Is dit normaal?

Heeft iemand ook een verrekening gehad en duurde het vervolgens ook lang voordat je het geld ontving?

Ben gewoon benieuwd, want dit heb ik nooit eerder gehad.
Staat altijd achterop je brief; als u nog een bedrag verschuldigd bent aan de belastingdienst wordt de teruggaaf verrekend. Fijn dat het geregeld is toch?
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad. Je had nog een schuld bij de belastingdienst en die is nu weg. Je hebt precies hetzelfde te besteden nu.
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Ja absoluut, ik wist van de schuld en vind het fijn dat die nu weg is. Ik vind het alleen lang duren allemaal, ze spreken steeds over betaling binnen 10 werkdagen, maar dat gebeurd dus niet en ik krijg er ook geen bericht van.

NuDuurt het nog 2 weken...ik baal gewoon een beetje van die lui, 3 x de melding dat ze me terugbellen maar dat doen ze dan niet, moest er zelf telkens achteraan.

MaarGoed, zal wel goedkomen.
Vind t ook lang duren, had op tijd aangifte gedaan en moet betalen. Geld staat opzij maar nog steeds niets gehoord.. Wil er gewoon vanaf zijn! (van de belastingdienst dan he, met t geld weet ik wel raad haha)
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat heel raar want wat achterop de brief staat over een openstaande schuld gaat over loonheffing, dit wordt nooit verrekend met toeslagen!
Ik zit ook al weken te wachten op mijn geld.

Heb in mei een brief gekregen, en steeds als ik bel is het: binnen 10 werkdagen (vanaf nu) mevrouw... En nog steeds niks
Camry, wat vertellen ze jou dan? Is er bij jou ook iets verrekend?

IkHad wel een brief gekregen dat mijn teruggaaf naar het regionale belasting kantoor werd gestuurd, jij ook?
Nee, bij mij werd er niet uitgekeerd omdat er onduidelijkheid was over de tenaamstelling van mijn rekeningnummer (ben verhuisd, maar het lukt ze wel om de kinderopvangtoeslag te blijven betalen, dus waarom dit geld niet, I don't know).

Heb het doorgegeven, zou binnen 10 dagen verwerkt worden en uitgekeerd.

Daarna zou het weer binnen 10 dagen na verwerking worden uitgekeerd.

En ondertussen wacht ik nog steeds *zucht*
Irritant is dat he, ze zeggen dingen die niet kloppen. Das het vervelende van die grote organisaties. Wanneer heb jij je brief gekregen dan?

MisschienEen klacht indienen?
Het geld is Eindelijk binnen!

Hoera!
hey, dat is mooi.

Hoeveel weken heb je nu totaal moeten wachten? En klopte die laatste 10 werkdagen die ze aangaven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven