Geld & Recht alle pijlers

Vraag m.b.t. voorrang

13-02-2020 18:00 206 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie weet hoe het zit, in de volgende situatie:
Auto rijdt op de openbare weg in de bebouwde kom. Er is geen apart fietspad. Auto geeft aan middels knipperlicht dat hij rechts af willen slaan. Achterop komt een scooter rijder. Op het moment dat de auto afslaat haalt de scooter de auto rechts in i.p.v. links. Gevolg, auto en scooter raken in botsing.
Had de auto moeten wachten of had de scooter rijder de auto links voorbij moeten gaan?
Sommige mensen worden zeikend verwekt
chocolol schreef:
14-02-2020 20:11
Nee dat mag niet, maar als iemand dat toch doet moet je hem wel voorrang verlenen.

Vanzelfsprekend mag je niet moedwillig een aanrijding veroorzaken ook al doet iemand anders iets fout. Het gaat er om wie iets fout deed als er een aanrijding is ontstaan. Als één van de partijen die aanrijding had kunnen voorkomen, maar dat niet gedaan heeft, is die persoon in alle gevallen fout bezig. Dan maakt het niet meer uit wie wat fout deed.

In jouw stelling is 'nee dat mag niet' gewoon bepalend voor de beoordeling als er een aanrijding is ontstaan. Als één van beide vervolgens de aanrijding had kunnen voorkomen dan had die persoon dat natuurlijk moeten doen.
https://www.brommerenscooterrijden.com/ ... regels.php

Nee dus, tenzij het een snorfiets zou zijn.
Alle reacties Link kopieren
miekemv schreef:
16-02-2020 11:57
https://www.brommerenscooterrijden.com/ ... regels.php

Nee dus, tenzij het een snorfiets zou zijn.

Het is een snorfiets dat heeft TO al gezegd.
Alleen OP gelezen. Auto had moeten wachten. Rechtdoor gaat voor toch?
chocolol schreef:
16-02-2020 12:10
Het is een snorfiets dat heeft TO al gezegd.
O dan heb ik daarover heen gelezen. Snorfietser staan gelijk aan fietsers en zij mogen wel rechts inhalen.
Alle reacties Link kopieren
aviv_13 schreef:
14-02-2020 20:32
Ik krijg van sommige posts hier het gevoel dat ik nu weet wie mij, fietster, snijdt: de automobilisten die me eerst snel inhalen, dan op de rem trappen waardoor ze weer op dezelfde hoogte met me komen en dan menen dat ze voorrang hebben omdat ik ze rechts inhaal.
Snijden mag natuurlijk nooit. Als je rechtsaf wilt, blijf je vanzelfsprekend achter een fietser.
Maar mocht er nog genoeg ruimte zijn, dan haal je in en rij je compleet rechts zodat niemand er links langs kan.
Ik krijg eerder het idee dat mensen niet allemaal hun gezond verstand gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven