Geld & Recht alle pijlers

vraag over WW

08-03-2013 09:57 8 berichten
Ik ben bezig met iemand te helpen maar ben niet zo thuis in de WW

- Arbeidsverleden 14 jaar.

- Vorig jaar 1 april 2012 ontslagen en WW gekregen

- Afgelopen half december 2012 nieuwe baan

- Deze week ontslagen

Hoeveel maanden heeft deze persoon nog recht op WW uitkering?
Alle reacties Link kopieren
http://www.berekenhet.nl/modules/werken ... ering.html
Hij of zij heeft te horen gekregen in april hoeveel maanden ww hij of zij zou krijgen. Als het goed is gaat dat nu gewoon weer verder.. min de maanden die hij of zij al heeft gekregen
Hoe zit het met de 4 uit 5 eis? En de 26 weken eis?

Bel met het UWV, daar zijn ze ten slotte voor
Ja dan doen ze daar ook eens wat nuttigs.
Die persoon moet het UWV even bellen.
Als het goed is, lopen zijn oude ww rechten door qua hoogte en duur. Even googlen op garantie dagloon en kijken of hij aan de voorwaarden voldoet.

Ik heb mijn werk coach dezelfde vraag gesteld en dat gesprek is dusdanig uit de hand gelopen dat ik de verbinding heb verbroken en ik een half uur heb zitten huilen (ik huil niet zo snel). Maar, misschien komt Rene van UWV webcare nog langs, die is wel lief
Heel globaal:

Bij 14 jaren werken heb je recht op 14 maanden WW, als je aan de 4 uit 5 eis voldoet.

Dat betekent dat als je op 01-04-2012 werkloos bent geworden, je recht hebt op WW tot 01-06-2013.

Nu ben je gaan werken medio december en deze week weer werkloos geworden. In totaal ongeveer 12 weken gewerkt.

Eerst kijkt het UWV of je een nieuw WW echt hebt opgebouwd. Dat is niet het geval, want dan moet je minimaal 26 weken hebben gewerkt. Daan kijken ze of je nog oude WW rechten hebt. Dat is wel het geval, want die WW was 'nog niet op'. Deze WW zal nu gaan herleven en eindigt dan 12 weken nar 01-06-2013.

Dus de WW wordt verlengd met de periode van werken.

Zo wekt het, maar omdat ik niet over alle gegevens beschikt kan het iets afwijken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven