Vraagje ...
zondag 6 december 2015 om 20:39
zondag 6 december 2015 om 21:07
quote:mwa schreef op 06 december 2015 @ 20:55:
ga eerst eens rouwen zou ik zeggen.. pff wordt altijd zo naar van dit soort hebzuchtige topics
ah, de standaardreactie bij elk topic over erfenissen.
Alsof een vraag over verdeling meteen over hebzucht gaat, wat een onzin.
En als TO wel op de miljoenen van haar oom zit te azen, dan heb ik daar ook geen boodschap aan.
Ze stelt een vraag. Geef gewoon antwoord zonder meteen te verzanden in moraalridderig gezeik.
ga eerst eens rouwen zou ik zeggen.. pff wordt altijd zo naar van dit soort hebzuchtige topics
ah, de standaardreactie bij elk topic over erfenissen.
Alsof een vraag over verdeling meteen over hebzucht gaat, wat een onzin.
En als TO wel op de miljoenen van haar oom zit te azen, dan heb ik daar ook geen boodschap aan.
Ze stelt een vraag. Geef gewoon antwoord zonder meteen te verzanden in moraalridderig gezeik.
zondag 6 december 2015 om 21:21
zondag 6 december 2015 om 21:24
quote:-NummerZoveel- schreef op 06 december 2015 @ 21:20:
Is het niet zo dat de kinderen van eventuele andere reeds overleden broers/zussen ook erven, als de overledene geen officiële partner / kinderen / ouders achterlaat?Klopt kinderen van overleden broers / zussen komen in plaats van hun overleden ouder.
Is het niet zo dat de kinderen van eventuele andere reeds overleden broers/zussen ook erven, als de overledene geen officiële partner / kinderen / ouders achterlaat?Klopt kinderen van overleden broers / zussen komen in plaats van hun overleden ouder.
zondag 6 december 2015 om 21:33
En benficiair aanvaarden inderdaad. Altijd doen, zelfs als je denkt dat iemand rijk is weet je het niet. Let er vooral ook op dat de erfgenamen geen enkele handeling doen waaruit aanvaarding zou kunnen blijken, bv rijden in een auto of alvast iets meenemen. Eventuele schuldeisers kunnen dat opvatten als een aanvaarding en dan is er geen weg meer terug en draai je dus op voor de schulden.
zondag 6 december 2015 om 21:35
http://www.erfwijzer.nl/erfenis.html
Hier staat veel informatie. Zoals gezegd je mag niets meenemen en bepaalde andere handelingen verrichten anders wordt dit gezien als het aanvaarden van de erfenis, in het geval van schulden ben je dan dus de pineut. Lees je even goed in en probeer zoveel mogelijk met elkaar eruit te komen zodat je niet uren bij een notaris zit te kibbelen.
Hier staat veel informatie. Zoals gezegd je mag niets meenemen en bepaalde andere handelingen verrichten anders wordt dit gezien als het aanvaarden van de erfenis, in het geval van schulden ben je dan dus de pineut. Lees je even goed in en probeer zoveel mogelijk met elkaar eruit te komen zodat je niet uren bij een notaris zit te kibbelen.
zondag 6 december 2015 om 21:36
'Is het niet zo dat de kinderen van eventuele andere reeds overleden broers/zussen ook erven, als de overledene geen officiële partner / kinderen / ouders achterlaat?'
Klopt inderdaad, dit was ik even vergeten te melden ...
Eén overleden broer van mijn overleden oom, zijn vrouw nog in leven, twee kinderen (mijn nichtjes, dus)
De ouders van mijn overleden oom zijn overigens reeds lang overleden.
Klopt inderdaad, dit was ik even vergeten te melden ...
Eén overleden broer van mijn overleden oom, zijn vrouw nog in leven, twee kinderen (mijn nichtjes, dus)
De ouders van mijn overleden oom zijn overigens reeds lang overleden.